Inlägg från: litetmoln |Visa alla inlägg
  • litetmoln

Bf Maj 2015

Sajood skrev 2015-05-11 19:52:30 följande:

Bebisen har inte varit fixerad. BM har trott att den legat rätt men varit lite osäker och bett ytterligare en BM känna efter. Så har det varit de senaste tre besöken och varje gång har slutsatsen blivit att barnet ligger rätt, men det är svårt att säga om det varit korrekt eller inte. Idag bestämde hon sig att skicka iväg oss på ultraljud.

Ok. Vad skönt att ni fick veta nu. Jobbigt om det hade upptäckts vid förlossningen. Tycker det är lite konstigt att dom inte kollade upp dig tidigare.
    Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Bebis BF 7 maj.
  • litetmoln
    marriew skrev 2015-05-12 23:14:28 följande:

Jag ligger inne på förlossningen nu. Vattnet har gått och värkarna har börjat. Såhär mellan värkarna är jag glad och lycklig, sen är det andas som gäller.

Än är det bara 6-7 min mellan dom så jag har en bit kvar. Men är en god bit på vägen iaf:)

Åh. Kanske ligger ni och gosar med bevis nu?
  • litetmoln
    Bebben84 skrev 2015-05-14 13:18:58 följande:

Inatt en vecka för tidigt kom vår lilla Lea i raketfart! 3170 gr och 48 cm lång. Hon är perfekt <3

Grattis till tjejen! Jättefint namn :)
  • litetmoln
    marriew skrev 2015-05-14 14:32:37 följande:

Dom kom nyss och hämtade våran prins för att ha honom under extra observation. Vi blir kvar här i kanske en vecka då han har haft lite feber och högt Crp. De vet inte om han har en infektion i lillkroppen så han måste vara under observation och få antibiotika:(

Nästan exakt ett dygn efter att han kom till mig måste de ta honom ifrån mig :'(

måste kännas hemskt att vara utan honom. Men han får bra hjälp i alla fall!
  • litetmoln
    Serah skrev 2015-05-14 14:56:50 följande:

Åh grattis till alla ni som fått era bebisar! :D

Jag och lilleman är fortfarande på barn intensiven. Har varit många jobbiga dagar med operation, vakande över honom under hans uppvak (vilket tog typ tre dagar) som kändes som en evighet. Han har haft smått feber och fått antibiotika och kanske att vi nu vet varför, han gav nämligen utslag på pku testet och ännu ett pku test har gjorts för att se om det stämmer.

Långa jobbiga dagar som sagt, sömnlösa nätter och dagar fyllda med så mycket kring lillen att jag glömmer mig själv.

Saknar dessutom mina två äldre pojkar :( har inte fått träffa dom sen den 4e...

Ni som inte fått era bebisar än, hur lång tid har ni kvar? har ni några känningar?

Och ni som fått, hur känns det för er?

Stackare! Lät inte roligt med den långa uppvaknandet. Ni kämpar på bra alla tre, tänk på det. Och era två andra barn har det säkert jättebra där dom är. Det kommer gå bra! Snart är ni alla hemma och mår bra med sommar och sol!
  • litetmoln

Jag är fortfarande på övertid. +7 dagar nu. Är faktiskt väldigt trött på den här tunga, otympliga och ont-överallt kroppen.

Vill gärna att det startar av sig själv istället för att bli igångsatt.

Igår vräkte jag bebisen men h*n lyssnade inte. Är lika gravid idag.

• litetmoln
    Serah skrev 2015-05-14 21:43:55 följande:

De misstänker cah, kommer knappt ihåg vad det heter i "svenska ord" men nåt med binjurebarken, som gör att man producerar för mycket manligt hormon och för lite kortisol (om jag nu minns rätt). Allt känns så overkligt på nåt sätt. Men är det så så kan de hjälpa vår lille kille att må bättre. Plus att det skulle förklara hans slöhet.

Spännande att kunna räkna ner och verkligen veta att du ska få barnet den dan :) Men om det sätts igång innan, blir det snitt då också?

Hoppas att han får bästa hjälp och snart blir bättre! Förstår att det känns tufft just nu.
  • litetmoln
    Sajood skrev 2015-05-14 18:18:42 följande:

Kämpa på! Bra att ni är i goda händer och att han blir utredd. Hoppas att ni får svar på prover och att han kan få må bra!

Här är det bara att vänta som gäller. BF+10 idag och inga känningar alls.

Har du fått någon tid för igångsättning om inget händer? För mig blir det ev den 22 om bebis ej vill komma ut själv.
  • litetmoln
    Isabella93 skrev 2015-05-15 16:04:16 följande:

Jag har haft så, senast igår..Hade rejäla värkar med tre minuters mellanrum så jag tänkte att äntligen är det dags efter en vecka med hemska värkar. Det höll på i 15-20 min och la sen av. Hade ingen värk på 30 min och fick sen en pyttevärk igen.

Fy vad jobbigt. Kommer det med tre minuters mellanrum brukar man ju höra att det är dags att åka in. Fy vad kroppen luras. Hur länge höll varje verk i sig?

Och jag som är beredd att åka in när det är 6 min emellan då det går så fort för mig på slutet. Jag har ju inte hunnit fram när vi åkt när det varit tre minuter emellan.
  • litetmoln
    Nea12 skrev 2015-05-15 23:38:07 följande:

Idag kl 12.00 kom första värken. Kände panikkänslor redan efter 10 oregelbundna värkar så åkte in.

14.45 kommer vi in på ett rum och 15.22 flög vår dotter i stort sett ut.

Bf -1

Grattis till er!
  • litetmoln

Vi som fortfarande väntar. Har ni funderat på namn? Bestämt er? Olika förslag?

Ni som fått. Vad blev det för namn?

Jag tycker det är svårt denna tredje gång Att välja namn. Har inte så många jag fastnat för tyvärr. Sen ska vi ju ha två andra namn också som är släktarna. Och där känns det som att vi redan tagit dom vi gillade till dom två första barnen.

Lite olika som vi gillar i blandat kön:

Mio, Neo, Tuva, Bo, Signe, Alma, Perla, Maja

• litetmoln

Jag är på BF +11 idag. Bebisen vekar trivas för bra där inne. Försöker stå ut med foglossning (kryckor fortf) svullnad och just nu även halsbränna från h*vte. Var hos BM idag för sista gången. Fick veta att jag hade för högt blodtryck så fick lova att ringa förlossningen så fort jag kände av huvudvärk eller smärtor i övre magen. Ifall det skulle vara havandeskaps förgiftning.

Fick även tid för en ev igångsättning på torsdag om bebis inte kommer innan det. Är då på + 14. Vill ju egentligen att det ska börja av sig själv. Lite nervös och orolig inför en igångsättning. Men bebisen får ju inte stanna där inne hur länge som helst.

• litetmoln
    Sajood skrev 2015-05-18 15:06:05 följande:

BF+14 idag. Har startat igångsättning på förlossningen nu under förmiddagen och hoppas på att det ska komma igång snart.

Hoppas att allt går bra!
  • litetmoln
    Pyssilullan skrev 2015-05-18 22:14:58 följande:

Jag har laddat hem appen till min surfplatta, men kan ju inte logga in :,( står att man får sitt lösenord av banken ??! Hur ?!

Ring till din bank imorgon så hjälper dom dig med bankID. Inget att skämmas över. Inte ditt fel att banken förklarat för dåligt för användaren hur man gör för att få ett bankID. Det ordnar sig :)
  • litetmoln
    Pyssilullan skrev 2015-05-19 08:48:50 följande:

Jag har Swedbank :/ Å de skulle gå via surfplatta.

Jag har nu iaf mailat banken, för att få en tid idag på lunchen om Bank id så dom hjälper mig med lösenord,

Sen har jag bestämt mig för att rika FK efter jobbet idag och hoppas att dom svarar relativt fort och inte har kö i en timme,

JAg jobbar ju fortfarande heltid så har inte möjlighet att ringa dagtid.

Nu hoppas jag verkligen dom kan hjälpa mig, det stressar mig så :( Ni är så gulliga och hjälpsamma här i gruppen <3 stort hjärta till er!

Visst borde FK kunna "ha tid" att guida mig igenom hur jag gör, och kanske ev hjälpa mig så jag ser VAD jag kommer få ut / månad samt hur jag planerar ledigheten bäst?

Hoppas det ordnar sig för dig nu :) förstår om du känner dig stressad över det för det är en liten ljungel med fk, eftersom du har möjlighet att påverka dagar, timmar, halvdag osv själv. Det finns väl även kontor hos fk du kan besöka och få rådgivning om det känns bättre än via telefon.

Hoppas Swedbank reder ut bank id åt dig. Jag har också Swedbank så behövs mer hjälp med bank id så säg till.
  • litetmoln
    Serah skrev 2015-05-19 17:10:08 följande:

Kissemiss 25:e april 05.35 pojke 3350g 51cm

MorCaa 1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)

Serah 4:e maj 21.19 pojke 3180g 50cm

Oväsen 10:e maj 19.36 flicka 4460 g 54 cm

S1528 11:e maj 15.28 flicka 3790g 52cm

Marriew 13:e maj 14.06 pojke 4160g 54cm

Cherryay 14:e maj 06.30 flicka 4020g 53cm (Naemi)

Bebben84 14:e maj 02:07 flicka 3170 g 48 cm

Pusselbiten86 17 :e maj 19:15 flicka 2820 g

______

I söndags åkte vi hem på permission och idag blev vi utskriva efter läkarbesöket i morse. Så himla skönt att vara hemma!

Vår lilla grabb kanske inte växer i just den takten de vill. Men vi ser iaf att han blir bättre för var dag som går! han tar bröstet mer nu, men får ha sin sond kvar ett tag till. Plus att ärret på buken läkt jättefint!

Hejar på er som har bebis kvar i magen! :) snart är det eran tur att mysa med er bebis!

Skönt att han mår bättre och att ni är hemma! Var det inget med pku provet, såg det bra ut ändå?
  • litetmoln

Nu är vår lilla tjej här! Äntligen ville hon komma ut. 13 dagar över tiden.

Det gick super snabbt. Vaknade av första känningen kl halv fem på morgonen. Sammandragningar som inte gjorde speciellt ont. Dom fortsatte oregelbundet och så fort barnvakten kom kl sex åkte vi iväg till förlossningen. Kvart över sju är vi framme och vid receptionen gick vattnet och krystvärkar kom på en gång. Han inte få av mig jackan ens och hon kom ut efter sju minuter. Så ca tre timmar efter jag vaknade av första känningen var hon ute.

Sprack tyvärr I ändtarmen så har blivit opererad.

Tjej 6 år. Tjej 2,5 år. Tjej född 20 maj.
  • litetmoln
    Blicka skrev 2015-05-21 17:08:12 följande:

Kl 12.39 så kom hon till världen! Höga protester men nu nöjd vid bröstet. 3266 gram o 51 cm lång. Så mysigt o svårt att slita blicken

Å grattis till tjejen! Vad hade du för barn innan?

Gick allt bra med snittet?

Jo. Jag fick en bristning på yttre ringmuskeln. Ska få träffa rehabilitering imorgon. Jag hoppas så att det inte kommer innebära några problem och att jag kommer få tillbaka full funktion på muskeln igen. Just nu gör det ont och är svårt eller nästan omöjligt att sitta. Och att jag har kvar foglossningen gör det inte bättre. Hur gick det för dig efteråt? Läkte det ihop som det skulle?
  • litetmoln

Kissemiss 25:e april 05.35 pojke 3350g 51cm

MorCaa 1:a maj 05.52 pojke 3675g 51cm (Samson)

Serah 4:e maj 21.19 pojke 3180g 50cm

Sabine 6:e maj 16:49 flicka 3740g 50cm (Laura)

Pco: 7:e maj 23.07 flicka 47cm 2990g

Oväsen 10:e maj 19.36 flicka 4460 g 54 cm

S1528 11:e maj 15.28 flicka 3790g 52cm

Marriew 13:e maj 14.06 pojke 4160g 54cm

Cherryay 14:e maj 06.30 flicka 4020g 53cm (Naemi)

Bebben84 14:e maj 02:07 flicka 3170 g 48 cm

Nea12 15:e maj 15.22 flicka 3480g 48cm

Pusselbiten86 17 :e maj 19:15 flicka 2820 g

Saajood, 20:e maj 00:59, pojke, 50 cm 3930 g

litetmoln. 20 maj (BF +13), flicka, 51 cm 3400 g

Blicka, 21 maj 12.39, flicka, 51 cm 3266 g

Svar på tråden Bf Maj 2015