• Blicka

Bf Maj 2015

Trolig uvi här. Så nu medicin o vila. Längtar till sängen- ska försöka sova en stund.

• Blicka
    Baby Doll skrev 2015-02-22 23:37:39 följande:

När har ni BF?

Jag har den 27 maj, men blir igpngsatt 3 veckor innan :)

Sitter och klurar på namn, vilket är lite svårt eftersom jag och mannen inte är överens alls.. :-/ Har ni bestämt namn ännu?

Här är jag och "Lucky#7" förra onsdagen smile1.gifphpt6r9XX38969.jpg

BF även här 27/5 men troligt ks någon veckan innan. Inget namn bestämt men vi klurar. Brukar inte ha namnet klart utan vill se vem som döljer sig o vad som passar.
  • Blicka
    Pyssilullan skrev 2015-02-23 14:58:20 följande:

Hur mår ni?
    Jag har BF 1.a juni och går in i vecka 27 imorgon,
    Har mått bra hittills men börjat få mer och mer ont insida låg och liksom vid blygdbenet då jag går..

Idag på jobbet så hände också en oväntad grej, jag svimmade för ett par sekunder.
    Jag hade gått en promenad till jobbet, ätit en smörgås i farten och var på väg mot toaletten då allt blir totalt kaos, Jag kallsvettas, lät slita av mig koftan, blir yr och svagt illamående och känner paniken komma, VAD HÄNDER!
    Jag satte mig ner och allt blev svart någon sekund, sedan kom jag tillbaka igen lika fort men Yr och helt kall och blöt på kroppen.

Så obehagligt, vågade inte berätta för någon på jobbet heller, men efter att jag googlat en del så tyder det på mitt låga järnvärde? Vill aldrig mer behöva uppleva det. Nu hela dagen har jag känt mig extra trött/tung/dålig aptit osv.

Hur mår ni? Någon som varit med om liknande? Eller vet vad det kan varit?

Blodtrycksfall? Låter inte roligt iaf. Jag har lätt att känna mig svag o har då dextrosol nära till hands.
  • Blicka

Blev beviljat snitt idag så det känns skönt. Snitt troligen 19/5 el 21/5. Spännande!

• Blicka

Ingen sjukskrivning här och hoppas jag klarar mig. Däremot ett högt tempo på jobbet så man vet aldrig hur det blir framöver...

• Blicka
    Sajood skrev 2015-02-26 16:00:02 följande:
    Starkt av dig att gå på vaginalt igen! Jag tror på att det trots allt är mindre riskfyllt, men det är förstås skrämmande att inte veta hur förloppet kommer att vara. Heja dig! Jag hoppas att du får en mycket bättre upplevelse denna gång.
    Vaginalt är nog att föredra men som för mig med förlossningsskada i botten törs jag inte chansa utan kommer snittas. Skulle önska att förutsättningarna vore annorlunda för en vaginal fl utan komplikationer vore drömmen.
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-02-27 16:22:33 följande:

Sökte föräldraledigt from den 6 april idag! Har BF 10 maj. smile1.gif

Härligt jag har inte bestämt riktigt än när jag ska jobba sista dagen. Blir kanske 8/5.
  • Blicka
    MorCaa skrev 2015-02-27 20:55:48 följande:

Vad roligt det är att läsa förlossningssnack.. Tänk att det inte var längesen som vi diskuterade första spakar, RUL, kub och missfallsoron.. Och nu är det inte långt kvar till de första av oss visar upp sina ärtor.. ????.

V 30+5

Inte alls så lång tid kvar men känner ändå att denna graviditet går ganska långsamt... Vet inte varför det känns så men det gör det. Tre månader till BF för egen del.
  • Blicka
    frida-li skrev 2015-02-27 23:40:26 följande:

Hur har ni det med sammandragningar? Jag har BF 25 maj så är i v28 nu.
    Måste haft minst tio sammandragningar ikväll när jag bara legat ner och vilat i sängen. Ska livmodern öva sig så ofta redan? Borde jag kolla UVI? Eller vad säger ni som har lite erfarenhet?

Om de gör ont eller du är orolig kolla med bm. Urinprov är inte heller dumt lämna.
  • Blicka
    pco skrev 2015-03-01 14:35:02 följande:
    Gjorde ytterligare ultraljud för o mäta hur stor den är o i vikt o så. Det var okej, den ligger inom det normala men den ligger ca 10% i undervikt. Kollade även blodflödet i navelsträngen o den såg bra. De sa att jag får söka igen om jag inte känner något.

De fick oxå beställa väckning av bebisen haha så de såg att den rörde sig. Kände senare en liten buff men dock det ända på över 1 dygn nu :/
    Vad skönt att ni fått positiva besked men läskigt att inte känna ngt. Bara att söka igen om du känner lika igen.
Svar på tråden Bf Maj 2015