• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Menlotta
    Titt ut skrev 2014-09-28 12:48:15 följande:

Jag har inte gått ut med graviditet för någon än. Väntar tills efter inskrivningen i vecka 11.

Måste få gnälla av mig, hoppas det är okej.

Jag mår så fruktansvärt dåligt. Känner mig sjuk hela tiden, illamående, svag huvudvärk, svag i kroppen, orkeslös, yr, skakig, dålig i magen, ont i ryggen och extremt trött och detta samtidigt dygnet runt i över 1 vecka nu.

Jag har aldrig mått så här dåligt med mina två andra barn. Jag vet snart inte vad jag ska göra. Tänk om det kommer vara så här i flera veckor framöver. Jag orkar inte ens leka med mina barn efter jobbet knappt läsa en bok på kvällen för dem. Vissa dagar när det är som värst kan jag knappt ta mig igenom en hel dag på jobbet.

Är det fler som mår som jag, hur mår ni andra?

Jag mår PRECIS likadant. Har varit hemma från jobbet i två veckor men chefen förstår inte riktigt varför. Är dock timanställd (men jobbar på schema ändå, en historia för sig) så jag får ju tacka nej till jobb när jag vill, med eko i plånboken som konsekvens. 

Har knappt orkat ta hand om lägenheten, orkar inte laga mat, är nästan som att jag skulle vara i en djup depression. Men jag mår ju bra psykiskt med tanke på att jag vet varför jag mår så dåligt haha.. 

Gick in i vecka 10 igår :)

• Madicken01
    K82 skrev 2014-09-29 10:00:08 följande:

Vilken vecka är du i? Har inskrivning på fredag och kommer då att ha gått in i v 8 (7+2). Imorn ska jag till gyn och kolla om allt ser bra ut efter myom-operationen. Så nojig men längtar massa. Hoppas allt ser bra ut. Kommer få ett vul antagligen.

Om det var mig du frågade så är jag i v.6 så ganska tidig inskrivning. Har aldrig haft inskrivning så tidigt. Hoppas det går bra hos Gyn i morgon!!
  • Titt ut
    Menlotta skrev 2014-09-29 11:37:08 följande:

Jag mår PRECIS likadant. Har varit hemma från jobbet i två veckor men chefen förstår inte riktigt varför. Är dock timanställd (men jobbar på schema ändå, en historia för sig) så jag får ju tacka nej till jobb när jag vill, med eko i plånboken som konsekvens. 

Har knappt orkat ta hand om lägenheten, orkar inte laga mat, är nästan som att jag skulle vara i en djup depression. Men jag mår ju bra psykiskt med tanke på att jag vet varför jag mår så dåligt haha.. 

Gick in i vecka 10 igår :)

Ja så fruktansvärt jobbigt! Det tar verkligen på en, jag kan inte njuta eller ens tänka på att jag har ett litet barn i magen. Illamåendet tar verkligen över ALLT! Jag gör det jag måste under dagen och sen är det sova som gäller så fort barnen har somnat. Det värsta är att INGET hjälper, har testat det mesta förutom piller (som jag gärna håller mig ifrån)
    Det ända man kan göra är att stå ut och försöka tänka på att det kommer att försvinna.
  • Kissemiss

Varför blir vissa illamående och andra inte? Jag har inte känt det minsta spår av illamående och gick in i V 9 idag. Kanske kommer?

• Titt ut
    Kissemiss skrev 2014-09-29 14:24:55 följande:

Varför blir vissa illamående och andra inte? Jag har inte känt det minsta spår av illamående och gick in i V 9 idag. Kanske kommer?

Ja det är ingen som vet riktigt. Vissa klarar nog av hormonökningen bättre än andra bara.
    Hoppas du slipper för det är inge trevligt!
  • Ciconiidae

Samtidigt så kan samma person må bra en graviditet och må illa den andra.

Men jag kommer kanske vara surrogat i framtiden, så då är det toppen om jag har bra graviditeter. Annars vet jag inte om jag skulle ställt upp.

Titt ut skrev 2014-09-29 14:33:04 följande:

Ja det är ingen som vet riktigt. Vissa klarar nog av hormonökningen bättre än andra bara.

Hoppas du slipper för det är inge trevligt!

• Titt ut
    Ciconiidae skrev 2014-09-29 14:46:26 följande:

Samtidigt så kan samma person må bra en graviditet och må illa den andra.

Men jag kommer kanske vara surrogat i framtiden, så då är det toppen om jag har bra graviditeter. Annars vet jag inte om jag skulle ställt upp.

Ja det är sant. Det är bra konstigt det här med illamående under graviditeten.
  • MammaMia91

Det är många som snackar om inskrivning redan, jag har fått 2 tider, nu på onsdag, hälsosamtal och så den 28 oktober, inskrivning, då kommer jag vara i vecka 13 (12+0). Går in i vecka 9 (8+0) imorgon.

Det jag funderar på, är ni säkra på att det är inskrivning? Har ni haft hälsosamtal eller ni hoppar över det?

• Bullen11

Gick in i v.8 idag och precis då drog illamåendet igång en högre växel... *suck* det är inte så att jag måste kräkas, inte alls, men det ligger och gnor där i bakgrunden - känner mig åksjuk och måste ta några djup andetag emellanåt. Att aldrig bli hungrig, alltså äta i god tid, fungerar okej än så länge.

Fick ett stooort paket från H&M idag, har shoppas massa mamma-kläder på rean! Ska bli så roligt att få börja använda dem framöver :)

Jag har varit på hälsosamtal, det var för ett par veckor sedan drygt. Inskrivningssamtal har jag 17/10 vilket blir i v.10. Det var ungefär så det var sist när jag var gravid med vår son, om jag minns rätt :) 

• K82

Jag har ingen aning om det kallas inskrivning eller hälsosamtal. Har inte träffat bm tidigare och detta är första gången jag är gravid. Bara antog att det heter inskrivning eftersom jag går dit första gången. Vore väl konstigt att gå dit för att prata lite och sen inte bli inskriven som patient. Nån som vet hur det går till? Noll koll.

:)

Svar på tråden Bf Maj 2015