Myra skrev 2015-03-19 19:25:01 följande:
Hej!
Funderar också på adoption efter 2 misslyckade IVF och Äggdonation som inte blev något. Vi trodde så mycket på att äggdonationen verkligen skulle Lyckas och var så säkra på att adoption inte var aktuellt.
Men nu börjar vi tänka på det. Vi är över 40 och förstått att det kommer bli ett barn som är ett par år när man är lite äldre som vi.
Jag har inte haft kontakt med adoptionscentrum än förutom man men vill gärna prata med dom och ställa alla frågor man har. Jag har så svårt att ringa dagtid och ska få till det första lediga dag.
Men jag fick redan här svar på att man måste vara medlem och betala avgiften så början man stå i kö. Hade jag förstått att man kunde vara passiv och det räknas med i kö så hade jag gjort det för längesen. Men som sagt, vi trodde så starkt att äggdonationen skulle funka. Man lever lite i förnekelse ibland och vill inte inse att vi inte kommer få biologiska barn.
Hur länge får man vänta tror ni? orolig att vi kanske hinner bli gamla. Hur har det gått er er som kämpar med IVF och köar samtidigt?
Vad kostar medlemsavgiften?
Jag bor i Stockholm, finns det flera organisationer än adoptionscentrum här?
Vad tråkigt att ni inte heller har lyckats.
Du kanske kan maila dina frågor? Det är bra att ställa sig i kö så fort som möjligt. Det kan ta något år innan man kommer fram i kön. Jag har hört att det kan ta ca 2 år. Är ni gifta? Det måste man också vara.
Avgiften ligger på ca 3000:- om året på AC. Du kan läsa här om de olika organisationerna:
www.mia.eu/sv/Att-adoptera/Att-bli-sokande/
Vi ska göra vårt 6:e IVF-försök snart. Om det misslyckas så kanske vi går vidare med adoption. Jag fyller 39 i år och har inte heller så lång tid på mig. Det är lite stressande. :-/
Kommer ni att göra fler ÄD-försök?