Juliflickan skrev 2015-09-02 21:52:41 följande:
Tack så mycket Myra!
Vi väntar på BB från Colombia. Vi har önskat åldrarna 0-6 år, men jag skulle tro att våra barn kommer att vara ca 3-5 år.
Som du säger här Myra, det är mycket väntande! Vi ställde oss i kö 2011 på AC, gick föräldrautbildningen 2012, gjorde utredningen under 2013 men klar 2014. Sen gjorde vi våra papper klara för Kenya eftersom Colombia inte tig emot nya ansökningar. Lagom till att vi skulle skicka våra papper stängde Kenya för adoption och vi fick göra om allt i början av året. Men nu äntligen är vi snart framme, bara väntar på samtalet...
Ohh vad spännande med Colombia. Vi är så intresserade av Något land i Latinamerika men trodde det inte gick just nu för att dom håller på att förhandla nytt avtal mellan länderna. Men ni kanske har stått i kö sen innan det blev stop.
Vi är över 40 så vi skulle få ett äldre barn och vi vill gärna ha ett så ungt som möjligt. Plus att man måste vara minst 3månader i landet.
Vad har dom berättat om kötider för er? uppehället i landet mm?
Jag har funderat på hur man ska finansiera uppehället i landet och frånvaron från jobbet. Får man föräldrarpenning?
Jag kan inte riktigt släppa tankarna än på latinamerika..:)
Vi ska snart påbörja vår utredning så när den är klar får vi ta ett ordentligt snack om vilket land det blir men just nu lutar det åt Kina av anledningen att det går fortast och vi klarar av deras krav.