Inlägg från: Katt12 |Visa alla inlägg
  • Katt12

Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?

Hej hoppas03, vi har setts i andra trådar:) Jag kämpar fortfarande, har två skolbarn och längtar enormt efter en liten till. Har försökt länge o tar nu DHEA o melatonin sedan några mån för att stärka äggen. Har du testat dina hormonvärden? Hur ligger FSH o AMH?

• Katt12

Hej igen! Det glädjer mig att höra dina värden från när du blev gravid, Hoppas! Mina värden nu ligger på AMH 0,53 o FSH 8,6. Blev ledsen då jag fram t förra året haft AMH 1,7 o FSH 5,6. Men inte blev jag gravid för det:(

Förutom åldern har jag Endo som ju sätter ner fertiliteten, så därav att jag nu slutspurtar denna kamp m DHEA o melatonin för att stärka kvaliteten på kvarvarande ägganlag. Ser det som min enda möjlighet då vi försökt länge m bra hormonvärden, vilket indikerar att kvaliteten varit problemet.

Min cykel är oftast 26 dagar och har varit det sedan 8-åriga dottern föddes. När jag var yngre hade jag alltid 32 dagar. Lycka till nu Hoppas, den glada gubben på ÄL testet ser alltid så hoppingivande ut, hoppas "han" får rätt framöver:)

• Katt12

Intressant, anonym. Jag tror snarare det beror på att man försöker pga att man träffat en ny som inte har barn. Dvs att det kan gå sent oxå men att de flesta fått de barn de vill ha vilket bidrar t att det verkar så omöjligt. I mitt fall spökar tyvärr Endo i bakgrunden, vilket gjort det svårt även när jag var yngre. Samtidigt vet jag att det kan gå när kroppen är i balans.

Hoppas, håller tummarna för fint FSH. Mitt har nu gått upp t 8,6. Inte bra, men inte jättehögt heller.

• Katt12

Åh så skönt, Hoppas03! Då ligger vi ganska lika både i ålder o värden, då fortsätter vi kämpa lite till!! Jag hoppas att DHEA kan ge äggen en skjuts även om det känns som att man närmar sig sista förbrukningsdag...

• Katt12

Usch jag tog ett hormontest häromdagen eftersom jag tar DHEA. Tyvärr visade testet på låg östrogennivå och nu håller jag på att oroa sönder mig över att klimakteriet är på gång trots att FSH etc varit på en hyfsad nivå tidigare. Skulle vilja diskutera detta m ngn sympatisk gynekolog som inte bara suckar i säger att man ska lägga ner alla försök. Om ngn har tips i Sthlm vore det toppen. Funderar oxå på hälsokost typ fytoöstrogen i form av sojakapslar (finns på lifbutikerna bl.a. ) men vet inte hur mkt man vågar experimentera.

Ha en fin 3e advent!

Svar på tråden Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?