Inlägg från: Tvillingarna14 |Visa alla inlägg
  • Tvillingarna14

Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?

Hej, 
    Är 46 och skulle gärna vilja ha en liten till. Har tvillingar på 8 år, vilka blev till så fort vi försökte. När de föddes och några år framåt var det inte tal om att skaffa syskon. Att hantera två vildingar var mer än nog. Dock lugnade allt ner sig och vi försökte lite halvhjärtat när jag var 43 under cirka ett års period, men inget hände. Bara en massa besvikelse. Därefter gav vi nog upp. Sexlivet har nu gått på sparlåga och jag har börjat studera på heltid på universitetet. Den senaste tiden har dock suget efter en tredje unge börjat smyga sig på. Blev därför glad när jag hittade denna grupp idag. Har nu bestämt mig för att prova igen. Bara ut och köpa ägglossningstest. Och lycka till ni andra som försöker. 

• Tvillingarna14

Nja, osäker på vad som funkar. Får googla lite. Fick mens idag så nu har jag lite koll på när det är dags att ta ägglosningstest. 

• Tvillingarna14
    Mojsan09 skrev 2022-06-04 23:43:03 följande:
    Ett lästips som har nämt här i tråden tidigare är It starts with the egg, som går igenom vad man kan göra för att förbättra äggkvaliteten! Finns även mycket bra info på Jenny Koos / Vulverines instagram och hemsid.
    Tack, va snällt. Ska genast kolla in dessa båda lästips.
  • Tvillingarna14
    Mojsan09 skrev 2022-06-13 10:05:30 följande:
    På CD 9 så hoppas på ÄL om några dagar! Har börjat med munkpeppar denna cykel, får se om det ger något resultat. Hur gör det för dig?
    Njä, här går det trögt. Har inte haft någon vidare sexlust på väldigt länge så det blev inget liggande under ÄL. Känns dassigt när det är på detta viset. Blir liksom ännu svårare att bli gravid utan sex, haha. Håller tummarna för dig iaf. 
  • Tvillingarna14
    Carrolina skrev 2022-06-17 11:44:45 följande:

Hej! Har varit på semester utan wifi- men nu är jag tillbaka. Hur känns det med munkpeppar Mojsan? Och vilken cd är du på? Jag är på cd 9 idag. 

Har du kollat Vulverine Tvillingarna? En Enkel sak att göra är ju att köpa hennes lila paket, det finns på gryningens, om man använder rabattkoden KOOS10 så får man 10%. Jag brukar köpa det och sedan lägga till några saker; bidrottninggel och rosenrot i perioder. Nu har jag börjat med Dhea också. 

Ha en fin dag Glad

Jo, jag har kollat in Vulverine, men missade det här med ?paket?. Ska absolut spana in detta. Håller tummarna för dig också att det händer något positivt snart. Uppdatera gärna.
  • Tvillingarna14

Hej, 
    Här har det också varit semester så därav inaktivitet. Har inte kollat upp någon ÄL eftersom det ändå inte blivit sex på lång tid. Nu hände det dock i söndags, men om man ska gå och hoppas på något känns lite onödigt. Får ta tag i det hela efter nästa mens.

Hur går era tankar kring det här med att försöka skaffa barn sent i livet. Finns det liksom en maxgräns där det känns ok att sluta försöka? 

• Tvillingarna14

Känns väl lite som att man har nått maxgränsen. Tänker nog istället att ?blir det så blir det?. Vi håller inte på med preventivmedel när vi väl får till det. Jag tycker att det känns lite sorgligt att kroppen inte längre vill medverka trots att man känner sig som typ 30. Det kan jag gräva ner mig i. 

Tycker dock att ni andra kör på. Håller så klart tummarna för er båda och att ni lyckas. Spännande Carrolina med BM på onsdag. Håll oss uppdaterade om läget. 

• Tvillingarna14

Beklagar mensen Mojsan. Vet hur det känns när man fått upp hoppet. Om du vill så ta en månads paus. Kan vara skönt att slippa tänka på hela barngrejen och bara göra andra saker. Blir ju lätt en besatthet annars. 

Vi försökte ca 1 år, men nu är det på paus. Håller på att fasa ut mina antidepressiva så min sexlust förhoppningsvis kommer tillbaka. Känner mig som en gammal nunna just nu. 

Trevlig helg

Svar på tråden Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?