Inlägg från: Carrolina |Visa alla inlägg
  • Carrolina

Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?

@Anonym (heja) - jag kan inte svara en kommentar längre upp i tråden? Dhea ska förbättra kvaliteten på äggen. Jag har också läst att det kan påverka fostret men man tar det inte när man blivit gravid, så då ska det inte vara någon fara!

• Carrolina

Oj, vad konstigt - jag trodde jag svarat men ser inte min kommentar??? Iaf, jag är redan på dag 5 så mensen är över för den här gången? hade bara en 25-dagarscykel den här gången men jag tror ÄL var tidigare än vanligt och lutealfasen var typ 14 dagar. Det är min första cykel med munkpeppar.
    Appen Read your body är jätteenkel att använda, jag använder långt ifrån alla ?finesser? men jag tycker den ger mig en bra överblick på cyklerna.

Hoopassande ni har en fin kväll :)

• Carrolina

Jag har inte fått dem än, är på dag 9 så håller tummarna för att de hinner komma innan nästa mens! Tänker att jag fortsätter med munkpeppar den cykeln och börjar förhoppningsvis med Dhea nästa!
    Det kan kanske bli längre cykler med Dhea - kan ägget kanske ?få mogna? mer innan det släpper??detta är ju bara min fundering :)
    Jag gillar RYB, visserligen är det ju den enda jag testat men jag tycker den är bra! Jag fyller inte i allt men jag får ändå en bra översikt över cyklerna!
    Har du gjort några behandlingar tidigare? Fått någon hjälp av vården?

• Carrolina

Jag har gjort 2 ivf- behandlingar som resulterade i 2 barn och så har jag 2 barn som jag fått på ?naturlig? väg.
    Fick positivt ÄL-test på dag 12 igen, så en dag tidigare än jag brukar.
    Ja, att mäta ahm igen skulle ju va jätteintressan! Kan man alltså boka tid för undersökning och/eller test på en ivf-klinik? man kan väl göra ivf i utlandet när man gått över svenska åldersgränsen? även försöka med egna ägg?

• Carrolina

Egentligen är jag tudelad vad gäller amh-test? rädd att det ska vara jättelåg - känns nästan bättre att få ha lite hopp kvar! kanske dumt att tänka så men men? Hade högt när jag testade när vi började vår ivf-resa men det var ju länge sen!

mitt dhea har kommit!!!! Nu funderar jag på hur jag ska göra, om jag ska ta munkpeppar 3 mån eller om jag ska avbryta det och börja med dhea vid nästa cykel. Vad tror du?  Hur ligger du till i cykeln? 

• Carrolina

Jag har nog bestämt mig för att sluta med munkpeppar å börja med Dhea när nästa cykel börjar! Vågar inte kombinera dem?tar massa annat också och tänker att det är bra, men munkpeppar känns som nåt annat och starkare, märks så mycket när jag tar så jag törs inte! Hur många tabletter tar du? Och gör du uppehåll vid lutealfasen?

• Carrolina

Jag har också funderat på att testa, men ska man testa Dhea-S? Jag har sett att det finns hemmatest för Dhea. Funderar på om jag ska göra ett typ fertilitetstest på Werlabs. Där har jag sett att man kan testa Dhea-s också. Men som jag skrev tidigare så känns det såååå nervöst att testa - eller snarare få svaret?

Jag är nog egentligen inte en som borde ta munkpeppar, jag har regelbundna cykler men jag har läst att flera som gjort ivf i Grekland har ordinerats att ta munkpeppar i 3 månader för att det kan höja äggkvaliteten (även om de har regelbundna cykler). Har ätit i snart 2 cykler, första cykeln blev 1 dag kortare men ägglossningen kom fler dagar tidigare så lutealfasen blev längre.
    Jag ska in och kolla länken - tack så mycket!!! Då vågar jag kanske kombinera!

Hur ligger du till i cykeln?

• Carrolina

Surt med mens, men vad bra att cykeln var längre! Hur lång lutealfas har du?

Klurigt med test! Kollade Medisera men de finns tyvärr inte i närhete, men tror jag gör ett fertilitetstest + binjuretest på Werlab!

Jag är på dag 26, så mensen borde komma snart om det blir som förra cykeln - har känt lite ?dragningar? i magen så det är nog på g!

• Carrolina

Det är svårt att hänga med - dagarna bara flyger fram tycker jag! Du får kanske sikta in dig på nästa omgång!

Och svårt när man inte är hundra på vilken dag man ska testa! Jag har tidigare läst att testet ska göras dag 3 men på Werlabs står det dag 2-5 - det blir ju enklare visserligen! Här är labbet bara öppet 3 dagar/vecka så det försvårar det ju ytterligar! och så måste man fixa en vikarie på jobbet med kort varsel? 

Du har ju bra längd på din lutealfas :) Har din man gjort några tester?

Svar på tråden Någon mer 45-åring som försöker bli gravidpå naturlig väg?