• Lokattis

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej Libra!

Vi har precis varit på ÄP (7 ägg) idag och om allt går vägen så blir det återförande på torsdag. Och givetvis så hoppas jag att det går bra den här gången och att jag inte behöver köra en omgång till i höst, men om vi gör det så blir det i oktober/november.

Hur har det gått med din operation? Hur mår du?

Kram.

• Lokattis

Trina: på vårt första FET (och hittills enda) så blev jag gravid, så jag gillar FET! Däremot blev det senare MA i v12, men det är ju en helt annan sak, inte riktigt "FET:ets" fel... Innan dess hade jag heller aldrig varit i närheten av att vara gravid, och då hade vi försökt själva i ca 3,5 år, gjort flera inseminationer och 1 ET.  OJ, 8 i frysen - det måste kännas skönt?

• Lokattis

Jag är just nu på rd12, men har blött lite grann i ett par dagar. Känner mig inte speciellt gravid men tänker ändå testa mig imorgon bitti så att jag slipper pendla mellan hopp och förtvivlan. Så att jag liksom kan dråsa ner i förtvivlan ifred en stund. Så vi får se imorgon helt enkelt, har tyvärr inget större hopp om att det lyckats...

Skönt att tiden går fort för er, vi vet ju alla hur kul det är att gå och vänta... *not*

• Lokattis

Hahaha, hurra! Nu ska jag bara försöka tränga bort oron över ytterligare ett MF/MA, och nu ska det gå hela vägen! Hur ska jag kunna koncentrera mig på jobbet idag?!
  • Lokattis
    Pluppen13 skrev 2014-10-01 22:23:26 följande:

Tack så mycket!

Vi har startat nu hos en privatklinik, bara för att få göra en utredning var flera månader i kö hos Landstinget. Vi ville inte vänta så nu har vi fått tester och resultat på bara några veckor. 

Håller tummarna för att allt rullar igång ordentligt nu. 

Hoppas det går bra för er alla också!

Vi gjorde också utredningen privat pga väntetider, men sen var det ingen kö för själva behandlingen på vårt landsting så då fortsatte vi där efter utredningen.
  • Lokattis
    trina skrev 2014-11-10 20:43:22 följande:

Har bara gjort ET en gång innan och då fick jag ingenting fören jag slutade med alla mediciner... Men då är det inget att hoppas på då? :(

Jag fick bruna flytningar i våras efter FET på rd9-10, men det slutade och sen plussade jag på rd12. Behöver inte alls vara kört! (Sen fick jag MA i v12, men det hängde ju inte alls ihop med de bruna flytningarna.)

Efter ET i oktober blödde jag litegrann rd10-12, men det avtog också och då plussade jag på rd14. Nu är jag i v11. Många blöder lite grann precis i början!
  • Lokattis
    Libra1 skrev 2014-11-14 10:49:02 följande:

6 av 9 befruktade. Oj vad glad jag blev!!! Vårt bästa resultat. :)

Grattis!!! Superbra!
  • Lokattis
    Flygekorre skrev 2014-11-17 06:24:33 följande:

Duktiga ni e allihop!! Mycket som händer <3

Kom att tänka på... Ni som misslyckats innan, på vilken dag blödde ni? Och om det är nån som blivit gravid, blödde ni inte alls då?? :)

Ta hand om er!

Kram

På första ET (tog sig inte) började jag blöda på rd9. Tog ändå lutinus till testdag och slutade då vilket resulterade i att började blöda igen! Jag fick alltså mens 2 gånger. Snacka om "rub it in your face"...

På första FET fick jag bruna flytningar på rd10-11, men de slutade och jag plussade på rd 12! Sedan fick jag tyvärr MA i v12, men det är en annan historia.

På andra ET började jag blöda rd10, och blödde lite smått 2-3 dagar så jag trodde det var kört. Men så slutade det och jag plussade på rd14! Nu är jag i v12, och har fortfarande alla mina symtom kvar, så nu tror jag att det håller hela vägen!

Kram och lycka till!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa