• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!
    Jag undrar om någon som fortfarande är barnlös ska göra IVF i oktober eller november och vill följas åt?

Vi kommer antagligen att köra igång i vecka 44 med sprutorna. Det är planen i alla fall.

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan 2009. Vi har gjort 4 färskförsök och ett frys som inte gick vägen då embryot inte överlevde upptiningen. Nu ska vi alltså göra vårt 6:e försök. Jag har varit gravid 2 gånger så vi hoppas att detta nu ska bli 3:e gången gillt och där det kommer att gå hela vägen.

Ni kan läsa om vår resa här: www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower} Libra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-14 00:57
    Med på IVF-träffar? Kika här minbebis.com/blogg/libra/traffar/
  • Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
  • Libra1

Hej!

Grattis till äggen. Då får vi hoppas att det går vägen denna gången. Ska hålla tummarna. :)

Själv mår jag lite upp och ned fortfarande. Ska opereras den 7 oktober. Sen ska jag förhoppningsvis må bra. Orkar inte skjuta upp ett försök längre så vi kör igång 3 veckor där efter. Längtar!!!

Kram

• Libra1

trina: Oj det var en rejäl skörd. Då förstår jag att det inte blev något ET. Jag har tagit Progynon inför ett FET en gång. Men embryot överlevde inte upptiningen. Det var vårt enda vi fått till frysen, ett 2-dagars.

När börjar du med östrogenet? Jag behövde inte ta det så länge.

Lycka till!

• Libra1

Du har ändå tur som får hela 3 FET. Det får man inte där jag bor. I vissa landsting får man t ex bara ett försök. Det är orättvist. Det är superbra att ha några extra i frysen om man vill ha syskon i framtiden. Man får ju ha dem där gratis i hela 5 år. Går man privat som vi gör nu så kostar det att frysa ner också. :-/

Det kommer säkert gå bra. :)

• Libra1

Bellisa: Klart du får vara med här.

Spännande med Riga. Hur fungerar det? Är det billigare där eller kortare kö?

Ett stort lycka till! :)

• Libra1
    Bellisa skrev 2014-09-19 15:50:18 följande:
    Ja det ska bli spännande, vet inte riktigt vad slutsumman kommer hamna på, det återstå att se.-) 

Eftersom vi använder oss av donerade spermier har vi inte många kliniker att välja på eftersom vi kör egen finansierade försök. Vi har tidigare varit i Linköping men efter så många försök där och ingen lycka vill vi nu prova någon annan klinik. Varit i kontakt med Umeå men där är det 1-2 års väntetid!! Så det gick bort.

Ava kliniken i Riga har inga köer alls! Mailade dem och fick svar efter 45 min. Bokade in första mötet och den 8:e okt ska vi vara där
    Oj! Ja det var snabbt. Några år har man ju inte lust att vänta. Hoppas att ni kommer få bra hjälp. :)
  • Libra1

Ja det är verkligen skillnad. Man slipper också den där löpande band-känslan. Oftast i alla fall. Där jag går tar de tid på sig och lyssnar och förklarar. :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa