• trina

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Vi ska göra vårt första fet i november! Fick inte göra et sist eftersom vi fick ta Suprefact pga det. Fick ut 38 ägg och 8 små pingviner till frysen. Vi har gjort två ivfer men inte lyckats ännu och aldrig varit i närheten av två streck på ett graviditetstest.... Själv har jag pco och aldrig ägglossning plus att mannen har lite färre spermier. Pågrund av att jag inte har en egen cykel så får vi göra en stimulerad cykel och det tar hur lång tid som helst!

Hur var det för er (om ni gjort fet)?

• trina

Fet börjar kännas okej ändå, nu när allt lagt sig lite. Ja, det är skönt med åtta i frysen, men pågrund av landstingets regler så gör de bara tre fet per ivf, så jag är lite orolig att en del kommer ligga kvar där. Skönt med syskon i framtiden till självkostnadspris, men jobbigt att gå igenom den tredje ivfen pågrund av deras regler.

Jag har bara koll på när jag börjar med Provera, det är första oktober. Det är så mycket mediciner och grejer så har svårt att hålla allt i huvudet!! Men jag får nässpray på femte dagen med Provera och sedan efter två veckor lämna blodprov för att se till att hormonerna är på bra nivå. Så jag har bara planering fram till blodprovet men preliminärt är det fet första veckan i november. Med åtta i frysen borde någon iallafall överleva tycker jag.

• trina

Två veckor går fort om man jobbar på! :)

Jag lämnar blodprov nästa vecka och får veta datum för ultraljud och FET (förmodligen). Det känns spännande! Jag tänker vara hemma dagen för FET iaf och sen får jag se vad jag orkar.

• trina
    Heystella skrev 2014-10-15 20:14:58 följande:

Hej!

Vi går på Nordic IVF i Göteborg :) Korta protokollet.

Vi gjorde vår utredning där och tyckte väl inte att de var så himla engagerade... Men de kanske är bättre om man gör ivf? Haha. Hade Ulf som läkare.
  • trina

Idag blev jag ruvare på ett tvådagars. Allt såg jättebra ut så det är bara hålla tummarna! Fick reda på att det är ganska generösa regler hos sahlgrenska också. Eftersom det blev totalfrys sist så får man totalt fyra FET.

Vi hade åtta embryon i frysen och de behövde bara tina en! Så sju kvar till nya försök eller syskon i framtiden :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa