• Bellisa

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hoppar in i denna tråden också om det är ok:)

Libra1: vi var i samma grupp tidigare i år... Följer din blogg och gjort det sen vi började i denna ivf svängen...

Vi har tagit beslutet att vända oss till Riga. Vi använder oss av donerade spermier och gjort 4 ivf:er tidigare och 1 FET här i Sverige. 2 av ivf:erna ledde tyvärr till X så båda mina äggledare är bort op. Nu sätter vi allt hopp till den nya kliniken och att kroppen min vill samarbeta, :)

Kram!

• Bellisa
    Libra1 skrev 2014-09-19 10:26:36 följande:

Bellisa: Klart du får vara med här.

Spännande med Riga. Hur fungerar det? Är det billigare där eller kortare kö?

Ett stort lycka till! :)

Ja det ska bli spännande, vet inte riktigt vad slutsumman kommer hamna på, det återstå att se.-) 

Eftersom vi använder oss av donerade spermier har vi inte många kliniker att välja på eftersom vi kör egen finansierade försök. Vi har tidigare varit i Linköping men efter så många försök där och ingen lycka vill vi nu prova någon annan klinik. Varit i kontakt med Umeå men där är det 1-2 års väntetid!! Så det gick bort.

Ava kliniken i Riga har inga köer alls! Mailade dem och fick svar efter 45 min. Bokade in första mötet och den 8:e okt ska vi vara där
  • Bellisa
    Pluppen13 skrev 2014-10-01 12:58:23 följande:

Hej!

Hoppas också in här. Är helt ny inför IVF, jag och min man fick förra veckan reda på att vi inte kan bli gravida på normal väg utan måste vända oss till IVF.

Så jag är helt novis på ämnet och väntar just nu på nya testresultat för att se hur vi ska gå vidare i processen. Jag håller tummarna för att kunna komma igång redan i höst!

Har ni gått till privat klinik eller till Landstinget? Vad är er uppfattning om för/nackdelar?

Välkommen

Vi har använt oss av landstinget, och eftersom vi använder oss av donerade spermier fortsatte vi göra våra privata försök hos samma landsting. Då detta blir vår 6.e ivf har vi nu valt att söka hjälp utomlands, och planen är att starta med nedregleringen i början av november
  • Bellisa

Första mötet på Riga gjort :) mkt nöjd med personalen där både vad gäller bemötande och undersökningar!! Vi kommer göra det långa protokollet då det korta inte funkar för mig, så den 4:e nov börjar jag med Synarella, äntligen:)

• Bellisa

Lagt till mig i listan

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)

Ca 30 okt - Sjöblomman (225 ?)
    Ca 31 okt - Libra1 (300 IE Menopur)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    Ca 12 Nov - HeyStella
    Ca 13 nov- Belissa
    {#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    Ca 24 okt - Sthlmsthlm 
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 45/46 - EmyJ

{#emotions_dlg.flower} ET/FET

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr6 (IUFD v22, MA v10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)

• Bellisa
    Libra1 skrev 2014-11-09 23:40:59 följande:
    Mitt tips är att försöka ta en dag i taget.

Jag försöker följa ett motto. Ta ut glädje i förskott. Det enda som kan hända är att du varit glad i onödan. :)

Hoppas vi båda får tid för äggplock imorgon!!!
    Det där var ett bra motto Libra1 ska jag tänka på!

1 dag kvar med synarela, sprutstarten närmar sig  
  • Bellisa
    MTLL skrev 2014-11-10 21:41:03 följande:

Till er som har sprayat med Synarel - har ni haft illamående? E på spraydag 3 och mår riktigt illa! ????

Har också klarat mig utan biverkningar. Men som Tgj skriver, det finns väldigt många.
  • Bellisa

Grattis till bra skörd Libra1 :)

Själv börjar jag med sprutorna på lördag, och första VUL blir på torsdagen :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa