IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Hej!
Vi är på vårt första försök med IVF och jag är så nervös. Började i går med första sprutan puregon.
Får jag vara med i eran tråd?
//
Hej!
Vi är på vårt första försök med IVF och jag är så nervös. Började i går med första sprutan puregon.
Får jag vara med i eran tråd?
//
Hej allihopa! Här är ännu en som gärna vill vara med :)
Vi har är inne på dag 7 med spray och vårat första ivf försök!
Nån som kan svara på när man brukar börja spruta? Vet att jag ska invänta blödning och sen höra av mej men är nyfiken hur det gått för andra?
På torsdag är det dax för mig, första kollen med UL. Hoppas äggblåsorna växer som de ska....//
Gjort UL idag, äggblåsorna, har inte riktigt växt som de ska, man såg 9 st, 3 som var på g, resten alldeles för små. Så nu inväntar jag dosjustering efter blodprov.
Nån som vet om de inte växer till sig, blir det ingen äggplock då eller ta man dom som finns???
Modigt av honom! Och ännu modigare av dig! Hur kändes det? Själv är jag mer orolig för den andra sprutan, de sa att det svider av den.
Min man är livrädd för sprutor, vilket han aldrig meddelat men han blev helt vit i ansiktet när jag skulle testa på kliniken. Så det blir nog så att jag gör det enskillt. Vill inte att han ska behöva se på när han tycker att det är så obehagligt, det känns ju ändå inte som en så stor grej för mig. Annat än om det ev gör ont/svider.
Räknar ner för fullt och längtar till mens! Det är minst 5 dagar kvar, men kan lika gärna vara 8 dagar. Satsar på 5, vill komma igång!
I morgon måndag ska jag på mitt andra UL och då bestäms säkert vilken dag det blir äggplocket blir. Börjar bli nervös...
Andra UL idag, blir äggplock på fredag... Äntligen!
Spännande! Lycka till! :)
Sthlmsthlm: åh lycka till!!
Hade äggplock idag, allt gick bra! Lite molande värk nu bara.
Hur många? Gjorde det ont under tiden det pågick?
Snabbt du var! :) de ville se att jag kunde kissa efteråt och på första försöket kunde jag inte det. Märklig känsla.
Ruvdag 2. Tick. Tack. Tick. Tack.
Gjorde äggplock igår, nu så otroligt svullen, öm i HELA i magen och det kör runt i magen. Nån annan som haft nåt liknande??
Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!
Finns tydligen flera förklaringar, "tjockt skal" för spermierna att tränga igenom, enzymerna som sitter fram på spermierna kan vara svaga så de inte kan tränga in i ägget, sista förklaringen trots att både ägg och spermier såg bra ut så kan kvaliteten varit dålig...
Nästa gå g blir det icsi (eller hur det stavas). Måste nu vänta till min andra blödning innan vi kan börja på nästa försök...
Idag en tung dag, trodde aldrig att alla skulle stryka med.... Tack för fina kommentarer, värmer!!
VUL idag, ev äggplck på torsdag, så nervös att det ska sluta som förra gången då inget blev befruktat... Denna gång får vi ICSI, men nu har hjärnspökena fått fäste......