• Sthlmsthlm

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

{#emotions_dlg.flower} Spraystart
    6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    Ca 18 okt- dumdummast (150 IE Menopur)

Ca 30 okt - Sjöblomman (225 ?)
    Ca 31 okt - Libra1 (300 IE Menopur)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    Ca 12 Nov - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    Ca 24 okt - Sthlmsthlm 
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 45/46 - EmyJ

{#emotions_dlg.flower} ET/FET

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr6 (IUFD v22, MA v10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
  • Sthlmsthlm

Hej!
    Hoppar in i den här tråden. Ligger någon vecka före er. Ska på VUL dag 8 imorgon. Gjorde första IVF i juli/aug och fick 12 ägg men det blev bara ett "halvbra" embryo tillbaks som inte tog sig. Man upptäckte en polyp under behandlingen som jag har tagit bort nu. 

Andra försöket kommer bli ICSI och förhoppningsvis fler befruktade ägg och något av bra kvalitet! 

• Sthlmsthlm
    MadArp skrev 2014-10-23 13:01:59 följande:

Gjort UL idag, äggblåsorna, har inte riktigt växt som de ska, man såg 9 st, 3 som var på g, resten alldeles för små. Så nu inväntar jag dosjustering efter blodprov.

Nån som vet om de inte växer till sig, blir det ingen äggplock då eller ta man dom som finns???

Vilken stimuleringsdag är du på?
    Normalt justerar de dos och/eller antal stimuleringsdagar. 
    Ha tålamod och vänta på besked! :)
  • Sthlmsthlm

Nu har jag precis tagit ägglossningsspruta och på lördag morgon blir det plock! Sjukt spännande.

Var på sista VUL idag (stimdag 11) och hade ca 15 stora äggblåsor (+30 till mindre). Har PCO därav galet många igång. Lite vätska så liten risk för ohhs, men kliniken bedömde ändå risken som liten.

Hoppas på många fina starka ägg!!

• Sthlmsthlm
    Libra1 skrev 2014-10-25 17:43:07 följande:

Sthlmsthlm: Hoppas allt har gått bra idag.

Räknar själv ned till mens. Den borde komma om 5 dagar. :)

Hade äggplock i förmiddags och det fick jättebra. De fick ut 20 ägg (!!) och 19 kunde befruktas med ICSI. Förra gången hade jag 13 ägg varav endast 4 befruktades "på vanligt sätt", så utgångsläget känns otroligt mycket bättre än sist.

Jag hade vätska vid äggstockarna som tyder på överstimulation. Har fått stränga order att dricka fyra liter vatten om dagen, äta mycket salt och protein. Gärna jordnötter och massa biff. :) Och så vila förstås, inte gå snabbt etc. Har inga andra symptom än.

Av den anledning får jag tillbaks tidigast på torsdag eller fredag. Alltså blastocyst. Jag vågar inte hoppas för mycket eftersom det gick så dåligt sist. Men överlever inget ägg till dag 5, är nog tyvärr mina chanser att få barn med egna ägg små... men ett steg i taget! 
  • Sthlmsthlm

De sticker så få gånger som möjligt, kanske 1-2 ggr per sida? De tittar på ul effer en bra linje där de några många blåsor på samma stick. Så rotar runt än nog rätt uttryckt. ????

EmyJ skrev 2014-10-25 21:40:43 följande:

En fråga till er som har gjort ett äggplock.. Sticker dom en gång genom slidväggen och rotar runt eller sticker dom flera gånger? Typ en per äggblåsa? Fast det kan ju bli väldans många stick ifs.. Hmmmm..

• Sthlmsthlm
    dumdummast skrev 2014-10-25 22:05:01 följande:

19 befruktade låter kalas . Håller tummarna för er

Tack!! Ett enda bra och jag är nöjd!
  • Sthlmsthlm

Stackars dig. Vet precis hur det känns! Sån besvikelse.

Gjorde ni ICSI?

Kram

Luthien87 skrev 2014-10-25 23:20:04 följande:

Av mina 6 ägg som hittades vid äggplock så var 1 skadat och 2 omogna. Inget av de 3 övriga blev befruktade så blev inget ET i torsdags

• Sthlmsthlm

På min klinik är det mer urvalsmetod. Har man få sätter de tillbaka dag 2-3. Jag måste vänta pga överstimuleringen och att min kropp måste vila. Men det känns som en chansning.

Så vit skrev 2014-10-26 14:22:31 följande:

Hur gör era kliniker med embryona? Det verkar som att vår klinik odlar endast blasocyster och det är väl bra, tänkte jag. Sedan när jag gick hem och läste om detta så verkar det vara ett sätt att supersålla och därför är risken stor att man inte får så många att sätta in eller frysa ner. Så nu är jag ju livrädd att vi ska få så få antal, och tar det sig inte på ET ska ev blastocyster som har överlevt sedan klara upptining för FET, osv. Vad har ni för tankar om det?

• Sthlmsthlm
    {#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)

Ca 30 okt - Sjöblomman (225 ?)
    Ca 31 okt - Libra1 (300 IE Menopur)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    Ca 4 nov - Så vit
    Ca 12 Nov - HeyStella
    Ca 13 nov- Belissa
    {#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL