• maka011

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej. Smyger mig in här också.

Påbörjade ivf idag. Har fått Menopur. Startar på blygsamma 112 då jag har väldigt god äggreserv och ligger i riskzonen för överstimulering.

Har varit livrädd hela dagen för att ta sprutan. Försökte verkligen inte fixa det själv då min sambo jobbar, men efter 30 minuters skrik-gråt gav jag upp och gick hem till mamma.
    Jag kommer inte fixa att ta sprutorna själv. 

Så som ni förstår hoppas jag att processen blir kort så jag slipper ta mycket sprutor. :)

• maka011

Kan jag också bli inskriven på listan? :) Sprutstart 27/10 112 menopur och vul på fredag.

• maka011
    Libra1 skrev 2014-10-28 13:30:45 följande:

Välkommen hit! Jobbigt att vara så spruträdd. Hoppas det går snabbt. :)

Tyvärr sitter jag med surfplatta och då blir listan knas. Kanske någon annan kan uppdatera som sitter vid datorn?

Tack! :) Ikväll gick det lite bättre. Tog den själv! :) Fick stöd från en kollega. Kändes skönt att inte vara ensam när jag tog den.

Men det sved mer idag. Normalt?
  • maka011

Vul såg bra ut. 15 ägg som håller på att mogna. 6 st på 9 mm och 9 st på 6 mm. Menopur med samma dosering plus orgalutran från och med ikväll. Nytt på vul på tisdag med förhoppning om äp på fredag. :)

• maka011

Mitt inlägg tycks ha försvunnit.. Tar det igen..

På vul i fredags såg det bra ut. 15 ägg som höll på att mogna. 6 st på 9 mm och 9 st på 6 mm.
    Började med Orgalutran i fredags. Går bra, men den är jobbig och ta. :(

Hormonerna har börjat att spöka ordentligt. Fick ordentligt känslovallningar igår. Jäkligt märklig, men intressant, känsla.
    Känner mig tung i magen med molvärk.

Nytt vul 4/11

• maka011
    Så vit skrev 2014-11-02 12:14:23 följande:

Nu börjar det snart närma sig för mig att börja med sprutorna. Jag gissar på att det blir denna vecka någon gång. Fy jag är jättenervös och rädd, hur ska jag kunna lyckas ta sprutor på mig själv!!! Min man är borta delar av veckorna och då kommer jag ju vara tvungen att ta själv. Och ju närmare det kommer att ta sprutorna, desto närmare kommer det att göra äggplock och den är jag ju livrädd för!!  

Hur kommer det sig att några av er ska ta så mycket Gonal-F? Min läkare säger att jag ska ta 112,5ml Gonal-F.

Det kommer gå bra! Jag skrek grät när jag skulle ta första. Blir fortfarande illamående när det är dags men det funkar. Ett tips är att ta stort grepp på magen och att inte hålla för hårt. Då känns det mindre. Att ligga ner gör att man slappnar av mer.

Lycka till! :)
  • maka011
    Libra1 skrev 2014-11-02 17:02:27 följande:

maka011: Det var ett bra gäng. Hoppas VUL går bra på tisdag så du får en dag för äggplock. :)

Sjöblomman: Jag har inte märkt något med mensen när jag tagit Gonal-F. Har din ändrat sig?

Tack! Hoppas jag med! Hade varit skönt att slippa sprutorna.

Åh jag måste bara berätta..! Min sambo friade igår! :) Så nu ska förhoppningsvis både bli fru och mamma. :)
  • maka011

Stort tack för alla gratulationer! :) Känns lite konstigt att jag ska bli någons fru. Nytt vul imorgon. Wish me luck! :)

• maka011

Dåliga nyheter på vul. Hade inte hänt något sen sist. De på gyn ville avblåst detta försöket, men callanderska vill ge det en chans till.
    Så ska höja menopurdosen till 150 och göra nytt vul 7/11. Ber en stilla bön för bättre resultat då. Vill inte behöva börja om. :(

• maka011
    Så vit skrev 2014-11-04 19:06:10 följande:

Nu har jag tagit första sprutan! Det gick bra! Jag vågade inte riktigt titta, så jag fick ligga ner och klämde ihop en stor del av magen. Blev jätteskakig och tappade mer och mer tag, men det gick bra. Men nu efteråt blev jag helt nojjig att jag skulle ha råkat spruta lite utanför eller att jag råkade ta fel mängd eller något annat liknande. Fast jag vet att det antagligen inte är så! Och efter jag inte vågade titta såg jag efteråt att sticket hamnade ovanför naveln, men det ska väl inte göra nånting eller? Hormonerna hamnar ju i kroppen på rätt sätt ändå eller, spelar väl ingen roll var man tar sprutan?

Bra jobbat! ????

För mig gick det sämre idag. Tillbaka på ruta ett igen. Grät-skrek och det slutade med att sambon fick göra det.

Nån mer än jag som är väldigt öm på magen?
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa