• MadArp

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej!

Vi är på vårt första försök med IVF och jag är så nervös. Började i går med första sprutan puregon. 
    Får jag vara med i eran tråd?

//

• MadArp
    Sjöblomman skrev 2014-10-19 11:34:56 följande:
    Så det är långa programmet? Hur känns det?
    Heystella skrev 2014-10-19 13:36:04 följande:
    Såklart! Välkommen :)
    Tack;)

• MadArp
    Sjöblomman skrev 2014-10-19 11:34:56 följande:
    Så det är långa programmet? Hur känns det?
    Nej, inte långa programmet endast sprutor i ca 10-12 dagar sen äggplock... Jag är skit nervös och rastlös....... Dåligt på att vänta på saker, ingen bra egenskap i detta sammanhang!!
  • MadArp
    Tgj skrev 2014-10-19 22:54:14 följande:

Hej allihopa! Här är ännu en som gärna vill vara med :)

Vi har är inne på dag 7 med spray och vårat första ivf försök!

Nån som kan svara på när man brukar börja spruta? Vet att jag ska invänta blödning och sen höra av mej men är nyfiken hur det gått för andra?

Start med sprutor sker vanligast mensens andra blödning dag.//
  • MadArp

På torsdag är det dax för mig, första kollen med UL. Hoppas äggblåsorna växer som de ska....//

• MadArp

Gjort UL idag, äggblåsorna, har inte riktigt växt som de ska, man såg 9 st, 3 som var på g, resten alldeles för små. Så nu inväntar jag dosjustering efter blodprov.

Nån som vet om de inte växer till sig, blir det ingen äggplock då eller ta man dom som finns???

• MadArp
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-23 13:38:09 följande:
    Vilken stimuleringsdag är du på?
    Normalt justerar de dos och/eller antal stimuleringsdagar. 
    Ha tålamod och vänta på besked! :)
    Bara nr 6... Blir bara så frustrerad när jag inte vet.. Tack!
  • MadArp
    dumdummast skrev 2014-10-24 09:32:50 följande:
    Sjöblomman skrev 2014-10-24 08:18:54 följande:

Modigt av honom! Och ännu modigare av dig! Hur kändes det? Själv är jag mer orolig för den andra sprutan, de sa att det svider av den.

Min man är livrädd för sprutor, vilket han aldrig meddelat men han blev helt vit i ansiktet när jag skulle testa på kliniken. Så det blir nog så att jag gör det enskillt. Vill inte att han ska behöva se på när han tycker att det är så obehagligt, det känns ju ändå inte som en så stor grej för mig. Annat än om det ev gör ont/svider.

Räknar ner för fullt och längtar till mens! Det är minst 5 dagar kvar, men kan lika gärna vara 8 dagar. Satsar på 5, vill komma igång!

Han är egentligen spruträdd så blev överraskad i går. Han sa tidigare att han är med men han vill inte se på utan vill typ blunda medans jag gör det. Men det gjorde han inte utan ha verkligen pushade på kom och la armen om mig och var ett underbart stöd.

Sjöblomman: Jo jag är också lite nervös för den. Tycker det var nog jobbigt att ta den första så får se hur det går men nummer två. Men det får bli måndagens problem.

Jag trodde inte att det skulle vara så stor grej men jag höll på att börja gråta när jag skulle ta den, vilket jag inte trodde att det skulle hända.

Ja, vi hoppas på fem dagar för dig så att ni får komma igång. Känns helt galet att man räknar tills mensen kommer och hoppas att den ska komma så fort som möjligt. När man annars månad efter månad har hoppats på att den aldrig ska komma
    Bra jobbat med sprutan!
  • MadArp

I morgon måndag ska jag på mitt andra UL och då bestäms säkert vilken dag det blir äggplocket blir. Börjar bli nervös...

• MadArp
    Libra1 skrev 2014-10-27 21:44:56 följande:

Spännande! Lycka till! :)

Tack! Och ännu ett tack för din blogg.
  • MadArp
    Sjöblomman skrev 2014-10-31 20:52:09 följande:

Hur många? Gjorde det ont under tiden det pågick?

Det kändes lite när läkaren stack in nålen i blåsorna, nu under dagen och kvällen öm i magen. Alvedon hjälper. Har absolut inte varit jobbigt på nåt sätt.. Vi fick ut 13 st, återföring på måndag..
  • MadArp
    dumdummast skrev 2014-10-31 21:49:46 följande:
    Vad bra att det inte gjorde så ont. Fick du vara kvar länge på sjukhuset?

13 det är bra
    Vi vara kvar ca 40 min efter, de såg att jag mådde bra så då fick vi gå..
  • MadArp
    Sthlmsthlm skrev 2014-11-01 08:07:08 följande:

Snabbt du var! :) de ville se att jag kunde kissa efteråt och på första försöket kunde jag inte det. Märklig känsla.

Ruvdag 2. Tick. Tack. Tick. Tack.

Jag kunde kissa direkt efteråt.

Förstår att tiden går sakta, håll ut ;)....
  • MadArp

Gjorde äggplock igår, nu så otroligt svullen, öm i HELA i magen och det kör runt i magen. Nån annan som haft nåt liknande??

• MadArp

Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!

• MadArp

Finns tydligen flera förklaringar, "tjockt skal" för spermierna att tränga igenom, enzymerna som sitter fram på spermierna kan vara svaga så de inte kan tränga in i ägget, sista förklaringen trots att både ägg och spermier såg bra ut så kan kvaliteten varit dålig...

Nästa gå g blir det icsi (eller hur det stavas). Måste nu vänta till min andra blödning innan vi kan börja på nästa försök...

Idag en tung dag, trodde aldrig att alla skulle stryka med.... Tack för fina kommentarer, värmer!!

• MadArp

VUL idag, ev äggplck på torsdag, så nervös att det ska sluta som förra gången då inget blev befruktat... Denna gång får vi ICSI, men nu har hjärnspökena fått fäste......

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa