Sjöblomman skrev 2014-11-07 16:39:23 följande:
Hej!
Är också 28 år och ska göra ICSI på Sophiahemmet.
Första försöket och har tagit 225 IE Gonal-F från dag 2, ingen ändring av dosen nu eftersom läkaren tyckte att det såg så bra ut.
Imorn är det dags för VUL 2 och förhoppningsvis ÄP måndag eller tisdag.
Min man är ett superbra stöd och berömmer mig, talar om att jag är så duktig/modig osv. Han är spruträdd men försöker titta på och stötta ändå.
Följer med på alla besök som jag vill, sist tyckte jag att jag kunde gå själv på VUL. Men imorn ska han med.
I övrigt mår jag illa, har huvudvärk, är öm i äggstockarna, blir lätt ledsen och är sjukt trött.
Jobbar som lärare för 25 elever i en ganska jobbig grupp så jag somnar direkt när jag kommer hem.
I samband med ÄP tänker jag vara hemma ett par dar och ta det lugnt. Det är inte så lätt att minska arbetsbelastningen i mitt yrke...
Samtidigt är det skönt att komma till jobbet och umgås med 8- åringarna som får mig på andra tankar.
Hur gick det på VUL 2? Fick ni någon tid för äggplocket?
Ungefär samma symtom som jag har då, jag kan inte knäppa byxorna längre är svullen o blir ledsen till och från..
Det gör du verkligen rätt i att vara hemma några dagar från jobbet efter ÄP, det är man verkligen värd att unna sig! Ingen som tackar en för man går till jobbet och kämpar sig igenom dagarna..
Har ni berättat för er omgivning o jobb o så?
Jag har bara berättat för de två närmsta arbetskompisarna, syrran och två vänner.