• längtar14

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej! Hoppar gärna med här, ska göra vårt andra försök nu i november, ska börja med ägglossningstest den 11 nov. Sen hoppas jag att upptiningen går bra och dom klarar sig. 
    Vi gjorde ett försök i mars som slutade i missfall i maj (10+2) så nu känner vi att vi har orken att göra ett nytt försök. Känner mig fruktansvärt nervös, då vi bara har två försök kvar...känns lite stressande....

• längtar14

Idag så fick jag en glad gubbe på äl-testet, så på torsd ska vi göra ul för att kolla slemhinnan och på söndag blir det återföring om tiningen lyckas.

• längtar14
    Karriärskvinna skrev 2014-11-10 15:06:32 följande:
    Måste man använda de där dyra testerna eller funkar det lika bra med testlagrets inför FET?
    Jag var tvungen att köpa cbs digitala...tio tester för nästan 300kr...vansinniga pengar men men förhoppningsvis så är det värt det
  • längtar14
    Karriärskvinna skrev 2014-11-10 15:06:32 följande:
    Måste man använda de där dyra testerna eller funkar det lika bra med testlagrets inför FET?
    Jag var tvungen att köpa cbs digitala...tio tester för nästan 300kr...vansinniga pengar men men förhoppningsvis så är det värt det
  • längtar14
    Linda8110 skrev 2014-11-10 18:02:03 följande:
    249kr på Apotea :)
    Mmm det är bättre än 289kr som jag betalade på apoteket ;) Jaja då vet jag det om jag behöver köpa flera
  • längtar14

Grattis till plusset!

Själv så går jag och väntar, satte in en femdagars blastocyst i torsdags, så nu är jag på ruvardag fem och bara väntar...ska ha mens på lördag, så vi får väl se.
    Det enda jag känner är lite illamående (kan beror på min magkatarr), klåda i brösten (dom är förminskade, så ärrren i kliar ibland) och så rapar jag relativt mycket...vågar inte hoppas för mycket..

• längtar14

Då verkar mensen vara på ingång på ruvardag 7 Så våran lille blastocyst ville inte fästa

• längtar14

Här kom mensen på ruvardag 10 så det får bli ett nytt försök så fort kliniken ger klartecken.

• längtar14

Vi kommer göra ett försök redan den här menscykeln, så om bara ägglossningen funkar som den ska så blir det en ny fet i slutet av feb

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa