• samira84

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hoppar in här i tråden! Vi håller på med vårat första ivf försök! Började med gonalf 150 i måndags, idag ska jag börja med den andra sprutan vad den nu hette. På måndag nytt blodprov och ul. Nervöst! Allt har gått så snabbt från att ha försökt i fyra år själva utan resultat så har det gått på ca wn månad sen vi var på första mötet! Sambon fixk testikelcancer för 6 årsen och operade bort ena kulan efter det blev han frisk men fick börja med testosteron sprutor men han kunde ändå få barn sa de då, men det hände aldrug något en sak som var bra var ju att jag tog tag i vikten för det är nog det som spökar tänkte vi då så jag gick ner 40kg, hände dock inget ändå men vi tänkte inte mer på det utan blir det så blir det. Men när han i sep träffa en annan läkare så tog de upp detta å denne sa det att så länge han får testosteron så är han steril så han skicka oss till kvinnokliniken och därifrån har det gått snabbt. Så nu är det bara att hoppas att allt går vägen!

• samira84

Ursäkta alla stavfel håller på att bli galen på min padda den gör som den vill!Oj ursäkta

• samira84
    Heystella skrev 2014-11-14 15:08:42 följande:

Till Samira84 & 1983an : Vill ni att jag lägger till er i listan eller gör ni det själva? :)

Du får gärna lägga till mej!

Idag öka jag dosen gonalf till 200 och la till olgalutran (hur det nu stavas)!! På måndag blir det vul!
  • samira84

Går man lätt upp i vikt av alla sprutor?!! Kände mig allmänt tjock å svullen så jag ställde mig på vågen 3 kg upp sen i måndags å jag har inte ändrat nå mat vanor tänker ju på vad jag äter då jag behöver gå ner egentligen. Varje kg skulle jag ju se som en ökad chans. Tråkigt att gå upp då istället ????. Kan man köra nutrillet när man gör sånt här tro eller minskar det chansen att lyckas +a då tro??!

• samira84

Jag ska in på första undersökning i morgon som tur är.. Tog ett blodprov i fredags och det såg bra ut fast nu vet ja ju inte om man ser sånt då iof?! Då fick ja höja dosen gonalf lite. Har ju inte känt av något annars med sprutorna inge illamående eller huvudvärk eller nått annat tråkigt om man blir överstimulerad så vi får avbryta nu.

• samira84

Hemkommen från undersökningen nu! Allt såg bra ut inga tecken på överstimulering, blåsorna låg runt 10-14 mm. Ska ta samma dos i kväll och i morgon på onsdag blir det ovitrelle så på fredag bär det av till Örebro för äggplockning!!

• samira84

Nu har jag tagit ovitrelle så på fredag blir det ägg plock! Skönt att slippa sprutorna i morgon!!

• samira84

Nervöst nu. Har bytt om till de snyggaste kläder nu å ligger å väntar på äp...

• samira84

Nu ligger jag på rummet igen å väntar på svar om hur många ägg det blev! Känns som jag har mensvärk. Annars känns det ok!!

• samira84

Idag blev jag en ruvare!!! Kanske ett ägg till frysen med de skulle odla lite till och se om de klarar sig! da

• samira84

Är i chock nu!! Tjuvtesta i morse, har testdag på onsdag egentligen. Å det var två streck på stickan det ena va ju inte lika skarpt men ändå väl synligt!! Hoppas det går vägen hela tiden nu å att den vill bo kvar!!

• samira84

Tack så mycket allihopa! det som känns / märks hittills är humörsvängningar from hell, illamående kan äta allt emellanåt till att helt inte vilja äta.nått illamående av allt, mensvärk, ömma bröst men vet ju inte om det är lunitusens biverkningar allt det där. Vill bara sluta med den! Är på ruvdag 13 å kom på det att vid äggplock sa de att testdage va den 8/12 sen vid återinsättningen stod det på pappret att det va den 10/12 så är väll bäst att vänta tills onsdag innan jag testar igen!

• samira84

Känns kört här :(. Har mycket värre mensvärk idag och i går em när jag var på toa var det något på pappret lite mindre än en ärta gulaktig med en lång vit tråd. Inget blod än men kommer nog snart :( ska testa i morgon å ringa kliniken

• samira84

Tror inte det va lunitusen då det här såg lite slemaktigt ut.. Har inte sett ut så förut. Men hoppas det inte är något konstigt. Ska testa i morgon hade inget mer test hemma idag så får vänta tills i morgon..

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa