• Ssa

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej ! Jag hoppar in här om det går bra.

Min man och jag har försökt i ca 2 år. Vi mår bra men jag har en "tendens" till PCO. Trodde att man antigen har eller inte :) förklarar lite extra kroppshår haha

Gjorde ÄP i måndags. ET imorgon (!!) tar nu Lutinus och det är lite obehaglig. Var aldrig inget fan av tamponger. Men jag blev sååååå svullen efter ÄP. Har ni bra tips på överleva den här fruktansvärta förstoppningen och svullnaden ??

Vi har 10 befruktade ägg av 15 plockade. Så vi få se hur många har delat sig bra och hur många kommer att frysas ner ?

• Ssa

.... Fattar inte varför så många frågetecken kommer efter mina meddelande

• Ssa

1 blastocyst till mig och 2-3 till frysen :)

Nu är det bara vänta ...

@Libra1 : ja , VUL visade att jag har vätska i buken och vid äggstockarna. Men inte alls mycket. tack för tipset. :)

• Ssa
    Hanna31 skrev 2014-11-24 14:42:52 följande:

Tjoho! Äntligen ruvare! Tyvärr högst ett embryo till frysen (får besked imorgon) men det känns lite magiskt att ruva! Jag VET att det inte kan ramla ut men det känns ändå som att jag knapp vågar röra mig....

Lycka till!! Alvedon o värmekudde hjälper bra.

Status :

Svullen, mensvärk :( och andfåddhet. Svårt att jobba. Alla blir nyfikna här. Hur har det gått för er andra att jobba ? Tror jag sjukskriver mig halvtid kanske. Jag kan knappt gå mer än 200m , blir trött av att prata ibland som är tuff med tänke på att jag själv jobbar inom vård och har mina egna patienter att prata med
  • Ssa
    Flygekorre skrev 2014-11-24 21:53:31 följande:

Usch, har haft både sex och träning, känns jättedåligt att de säger att d e ok när d inte är det :(

Ja, sex blev avrådd pga infektionsrisk. All träning etc mer för överstimuleringsrisk och inte behandlingen har jag fått veta. Men alla är olika och gör det du orkar. så länge din behandlare tycker det är ok så är det ok tror jag.
  • Ssa
    EmyJ skrev 2014-11-24 22:31:03 följande:

Fickor flickor! Kl 20.00 tog jag Gonapeptyl inför äggplock på onsdag... Nu ska man bara överleva en dag i grav jävla ångest inför det... Blä! Jag hatar nålar och efter att jag tog bort en bit av livmodertappen och bedövningen hjälpte föga så är nerverna på spänn... Jag frågade om dom sticker flera gånger genom slidväggen men hon sa att det är en gång per sida... Mhmmmm... Men sticken i blåsorna då? Känner man dom? Gah! Jag ska be om myyyycket lugnande och myyyycket morfin! Jag skiter fullständigt i vad som händer på skärmen tror jag :D

Stick i blåsarna känns mindre än bedövning ! Så upplevde jag ... Tack vare morfin :) jag orkade se en blåsa sedan var jag i min happy place tills de försökte komma runt min blodfylld cysta för att undvika punktera den , där spände det eftersom hon tryckte mig båda in och ovanifrån.

Det kommer gå bra ! Lycka till! är inte så obehagligt som man tror :)
  • Ssa

Om överstimulering symtom börjar försvinna dag 4 betyder det att jag inte kommer att plussa ? : \

• Ssa

Glömt Lutinus i eftermiddags. Tog en så fort jag kom ihåg (vid 21). Ska jag ta en till innan jag går lägger mig eller hoppa över kvällsdos? : |

• Ssa
    Linda8110 skrev 2014-11-27 23:15:34 följande:
    Du behöver inte ta en till innan du lägger dig. Ta en tidigt imorgon bitti istället :)
    Tack ! :)
  • Ssa
    Libra1 skrev 2014-11-28 09:22:59 följande:

Det börjar närma sig testdag för några av oss. När har ni andra testdag? Vill ni att jag ska uppdatera listan?

Sen kan man kanske starta en fortsättningstråd för de som lyckats bli gravida. Vad tror ni om det?

Jag har testdag på tisdag!!!

Ja , det låter bra. Min test dag är 6/12
  • Ssa
    Libra1 skrev 2014-12-01 17:40:08 följande:

Testdag imorgon och har inga större förhoppningar även om symptomen finns där. Fick ett supersvagt plus idag. Det borde varit starkare för att gå vägen. :-/

Svagt plus är bra !! Grattis :)

Själv är jag överstimulerad och fick dränera drygt 2L vätska igår - känns såå skönt. Någon annan här som är eller har varit ÖS?
  • Ssa
    1983an skrev 2014-12-04 14:15:42 följande:
    Det känns fortfarande inge bra i magen, jag fick tid i morgon bitti så får vi se vad dom säger. Dom ville titta hur det såg ut så får jag ta det därifrån. Hoppas bara det inte det är massa vätska i buken, fick ordination att dricka mycket vatten nu för säkerhets skull. Tycker ju att det borde lägga sig eftersom jag inte fick tillbaka nåt embryo..

Sen kanske jag vågar fråga hur det gått för oss, är rätt nervös för att höra hur många embryon vi fått. Tidigare har vi två vid båda tillfällena.. Hoppas på fler nu när vi fick ut fler ägg.. Kan man inte bara få se in i framtiden? :)
    Hur mår du ? Jag förstår det är jobbigt ! Men en överstimulering efter ET oftast tyder på graviditet. Var du i riskgruppen för ÖS?

Krya på dig !
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa