• mea84

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hejsan! Är ny här ????

Jag och min sambo har försökt sedan ett år tillbaka, fått ett utomkveds i mars i år (fick operera bort ena äggledaren) och nu i oktober började vi med nässpray och därefter sprutor. Förra måndagen (17:e) var det äggplock ???? och onsdagen (19:e) satte man tillbaka ett 2 dagars embryo, 4-celligt och fint ???? så nu är man ruvare. Vilken lång och jobbig väntan, har testtag den 3:e december! Skit långt tills dess. Hur står ni ut fram tills testtagen? Någon som har råd å tips? Försöker att aktivera mig så mycket som möjligt för att inte tänka på de eller känna efter hur man mår ????????

• mea84
    Cegesi skrev 2014-11-27 21:28:17 följande:

Pyssla är en bra aktivitet som gör att tiden går fort. Det jag hållit på med på sistone är pärlplattor. Väldigt roligt och får åtminstone mig att tänka på annat. :)

Åh de kanske jag får börja med! tack för tipset
  • mea84
    Pommac1 skrev 2014-11-28 07:10:28 följande:

RD 7 och testade minus. Å suck! Varför testade jag? Då blev jag bara mer negativ!

Förstår dig!! Testade oxå idag, är på rd 9 (dock inte full rd9 förrän kl 17 idag) och fick negativ! Men de är ju säkert förtidigt så tappa inte hoppet har idag bestämt mig för att inte testa förrän testdagen, men blir ju besviken då man får negativt och de känns tråkigt att inte kunna vara glad och försöka slappna av....så därför försöka sluta testa och försöka vara positiv istället
  • mea84
    Pommac1 skrev 2014-11-28 07:10:28 följande:

RD 7 och testade minus. Å suck! Varför testade jag? Då blev jag bara mer negativ!

Vad har du satt in? Två dagars/femdagars? Tar du hormoner nu?
  • mea84
    Pommac1 skrev 2014-11-28 09:11:03 följande:

Två dagars förra fredagen. Jag tar lutinus 3/dag.

Satte också in ett två dagars förra onsdagen...väntan är verkligen jobbig! Men man får försöka hålla humöret uppe
    Libra1 skrev 2014-11-28 09:20:44 följande:

Välkommen hit och lycka till!!! :)

Tackar!
  • mea84
    Libra1 skrev 2014-11-28 09:22:59 följande:

Det börjar närma sig testdag för några av oss. När har ni andra testdag? Vill ni att jag ska uppdatera listan?

Sen kan man kanske starta en fortsättningstråd för de som lyckats bli gravida. Vad tror ni om det?

Jag har testdag på tisdag!!!

Jag har testdag på ons 3:e dec
  • mea84
    Heystella skrev 2014-11-28 09:36:27 följande:

Ruvardag 1 idag! Har testdag 12/12 och det känns så fruktansvärt långt borta. Ska försöka sysselsätta mig med massa olika saker de närmaste dagarna för att få tiden att gå lite fortare :)

Grattis till ruvningstiden det är en lång väntan så sysselsätt dig massor och ett tips, testa inte tidigare än testdagen. Det gjorde jag och man blir så sjukt besviken varje gång det blir negativt! Det förstör hela dagen/dagarna för en
  • mea84
    Libra1 skrev 2014-11-28 10:33:32 följande:

Hoppas det inte är kört ännu och att du får ett fint plus på söndag.

Jag gav upp tjuvtestandet. Ovitrellen gav bara falskt utslag ändå så kändes meningslöst. Jag lever på hoppet och väntar tills på tisdag. Nervöst så jag kräks!!!

Gav gravtestet ett positivt utslag på sprutan?
  • mea84
    Libra1 skrev 2014-11-28 11:12:14 följande:

Jag har tagit Ovitrelle i små doser sedan äggplock och tog sista dosen i onsdags. Så det kändes bara dumt att testa. Detta pga tidiga spottings tidigare.

Ok, då förstår jag
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa