IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Jag är på rd 8 med ett ET. TD 7 dec. Hur går det för er?
Jag är på rd 8 med ett ET. TD 7 dec. Hur går det för er?
Hur känner du dig? Symtom? Jag är också på RD 8 med ett tvådagars. Här känner jag nada. Är bara törstig.
Nej det här är första gången. Inga ömma bröst här inte. Trist att inte känna nåt men ändå skönt. Får man värk tänker man nog mens! Lite läskigt det här med att vänta... Som om man inte väntat nog när man försökt i några år
Jo jag hade ont i 4 dagar sedan blev det bättre. Men det var bökiga dagar. Var hemma från jobbet två dagar efter plock och sedan var det helg. :)
Jag testade igår. Det var tokblankt! Suck! Jag vet att det inte är kört men det känns kört. Har två veckor till TD. Men jag vet inte hur min klinik har räknat. De har räknat på tre veckor från insättning. Hmm...
Konstigt att det är så olika med testdagar. Men man märker väl om mensen kommer. Den borde väl komma nästa fredag om det ska gå två veckor. Ikväll har jag känt av magen lite. Drar lite och svider till. Kan ju likagärna vara mens som nåt annat. Jag kände mig inte så jätte positiv i början för vi har ju försökt i 2,5 år och inget fel är hittat. Så det har känts lite som om har vi inte klarat av att bli gravida på 30 ägg varför ska vi då kunna bli det på 8 ägg (som vi fick ut). Som du hör har jag väldigt låga tankar om att det skulle bli nåt samtidigt som jag verkligen hoppas att jag har fel i mina tankar.
Ruvardag 3 idag! Natten till idag har jag haft sånna sjuka mardrömmar (drömmer aldrig annars) samt behövt gå upp och kissa mitt i natten (händer aldrig heller annars) undra om det är lutinusen som spökar?
Ni som inte lyckats efter ET, vilken RD fick ni mens?
Ojoj. Skönt att veta att man kan bli gravid. Men mindre kul med missfallen. Ja det är tufft att vara glad när man vet hur det kan sluta. Vi hoppas vi lyckas nu.
Tack snälla. Känns tungt. Men det går väl över snart. Julstressen på jobbet brukar dämpa det mesta. Hur går det för dig?
Åh, beklagar :(
Stor kram
Jag tror dom vill att man fortsätter med progesteron och testar på testdagens ändå eftersom det finns dom som blöder trots graviditet. Risken finns att man slutar för tidigt med progesteronet då man kanske tror man fått mens fastän det är en ofarlig blödning. Det är vad jag kör på så har jag iaf gjort allt jag kunnat :)
Samma här. Har över en vecka kvar till testdagen. Hur gör man nu? Ska man ändå vänta tills testdagens fast mensen borde ju vara över när testdagens väl kommer. Blir ju helskumt det här?
Hade grymt ont (som så många andra säkert också har) efter äggplocket men skulle hellre gå igenom det om o om igen om jag slapp ruvningen. Lycka till imorgon! Hoppas det blir många fina ägg till er :) kram
Ja usch, det förstår jag. Vi hoppas på det!
Äggplock imorgon. Sen väntar ju ruvning efter ÅF på torsdag, värsta perioden i hela processen :(. Hoppas så klart på lyckligt slut dock.
Vi går också där. Underbar klinik. :)