• hokus pokus

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Kakan1976 skrev 2014-12-01 13:13:17 följande:

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    23 nov - dumdummast (300 IE Menopur)
    23 Nov - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    4 nov - Så vit
    5 nov - EmyJ (112,5 Menopur, höjd dos 12 nov till 150 Menopur) 
    7 nov - Hanna31
    8 nov - Pommac
    10 nov - Samira84 (150 Gonal-F höjd 14nov till 200 Gonal-F)
    11 Nov - 1983an
    12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    15 nov- Belissa ( 275 Puregon)
    15 nov - Gurkangrace (Elonva 150)
    20 noc - Kakan76 (300 Gonal-f)
    21 nov - Cegesi (175 Gonal-f)
    26 nov - hokus pokus (187,5 Gonal F)
    2 dec - Tiana (375 Gonal- F)

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    7 nov - LadyMaria
    10 nov - Så vit
    12+17+21+24 nov - EmyJ
    17 nov - Samira84
    17 nov - 1983an
    18 + 20 nov - HeyStella
    20 nov - Belissa
    26+28 nov+1 dec- Cegesi
    25+27 nov - Kakan76
    28 nov & 1 Dec Dumdummast
    1 dec & 5 dec
    9 dec - Tiana 

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    12 nov - LadyMaria
    12 nov - Sjöblomman
    13 nov - Libra1
    14 nov - Så vit
    17 nov - Ssa
    19 nov - Hanna31
    21 nov - Samira84
    25 nov - HeyStella
    26 nov - EmyJ
    26 nov - Belissa
    27 nov - 1983an
    1 dec - GurkanGrace
    2 dec - Smenskelling
    2 dec - Kakan76

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina
    14 nov - LadyMaria
    14 nov - Sjöblomman
    15 nov - Libra1
    19 nov - Så vit
    22 nov - Ssa
    27 nov - HeyStella
    4 dec - Kakan76
    FET 4/12 - Linda8110
    FET v 51 - Trina
    FET Januari - EmyJ
    FET Januari - 1983an

Plus Testdag
    29 nov - LadyMaria
    30 nov - Sjöblomman
    2 dec - Libra1
    2 dec - Flygekorre
    3 dec - mea84
    4 dec - Så vit
    5 dec - Hanna31
    5 dec - Tgj
    6 dec - Ssa
    12 dec - Heystella
    12 dec - Belissa

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1 
    Sjöblomman - Nr 1 
    LadyMaria - Nr 2 (1a försöket i Juni)
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
    Cegesi - Nr 1 (ett avbrutet försökt)
    Gurkangrace 4 (icsi, 3 försök med Menopur med kanonresultat men nu testar vi nytt)
    Kakan76 - 5 (3 ICSI, 1 FET, Missfall v. 5+3)

• hokus pokus

Jag hoppar gärna in i tråden även om jag kanske är lite i senaste laget för oktober/november. Hade sprutstart den 26/11 och vul+blodprov idag...visade inte mycket till svar på medecinering :( Trots att både blodprov och vul visar att jag inte svarar så ville inte läkarna ändra dosen...varför? Är orolig att jag slösar bort 1 vecka nu med onödiga stick bara för att få samma besked på nästa vul och blodprov på fredag. Någon fler som haft dessa erfarenheter? En sköterska lämnade beskedet på telefon att proverna inte ändras så jag fick inte veta från läkare VARFÖR vilket är mkt frustrerande och för mig både irriterad och orolig...eller så kanske det är normalt att inte svara så mycket på dag 6....men jag vet ju inte...

• hokus pokus
    dumdummast skrev 2014-12-01 18:23:53 följande:

Kan någon sätta in mig i listan.

Äggplock 3/12

Vad kul! Glad
  • hokus pokus
    Hanna31 skrev 2014-12-02 16:29:22 följande:

Jag förstår precis hur du menar. Jag är förvisso också glad för mina vänners skull men den konstiga tvådelade känslan är svår att beskriva... Jag kan faktiskt inte riktigt glädjas fullt ut. Jättemärklig känsla och det känns hemskt av mig...   Men så är det just nu... Har en kompis som precis lyckats men henne är jag glad för för hon har också försökt länge, dvs också genomgått eldprovet... Helt irrationellt jag vet...men men, så funkar min lilla infertilitets-hjärna...

Ibland känner jag att det känns som att ingenting har någon mening längre, at ingenting är roligt. Men häromdagen kom jag på en sak som fick det hela att kännas lite lättare: Jag och min man har ju egentligen alltid varit barnlösa och haft massa kul ändå. Det var ju egentligen den dagen vi bestämde oss för att försöka få ett barn som vi blev ofrivilligt barnlösa, dvs m vi har klarat att ha det jättebra tillsammans i 10 år innan vi började försöka så måste vi ju kunna finna glädjen i livet ett litet tag till... låter flummigt jag vet, men det var en insikt för mig...

Känner likadant! Jag kan till och med bli mer glad över besked från okända (typ på forum) som blir gravida efter flera års försök, än över vänner som blir gravida utan att ha försökt alls. Det känns liksom så orättvist när man får höra "jag blev gravid direkt när jag slutade med p-piller, hann inte ens få första mensen" eller en annan kompis som råkade få sitt andra barn alldeles för tätt och som varnar mig och min man att råka göra samma "misstag". Sådana gånger blir jag så ledsen. Och du har helt rätt i att vi måste tänka på den tid som var innan vi började försöka och hur lyckliga vi var då (utan barn). Själv försöker jag tänka att om jag inte blir gravid nu så kan vi ju resa i höst, kan fortsätta gå ut på restaurang varje helg bara vi två, kan slöa på soffan hela kvällarna om vi vill osv, dvs inte bara fokusera på det negativa med att inte bli gravid. Jag är dock sååå orolig över hur jag kommer uppleva en eventuell första mens efter ivf, om jag kommer deppa ihop totalt.
  • hokus pokus
    dumdummast skrev 2014-12-01 18:53:34 följande:
    Så där var det för mig också typ. Blodprovet visade lite höjning men var bara en blåsa som växte. Så vi avbröt efter ca. 2 veckor. Fick börja om sen med dubbel start dos. Dom fega på mig också. Vet inte riktigt varför. Ser man ingen ökning borde man väl höja men jag vet inte.

Hoppas dom växer super mycket nu till nästa vul
    Ja precis! Det är väl det som är tanken med blodprov och vul...att de ska ändra dosen...och vi går väl på samma klinik också (har sett dig i Umeå-tråden). Men de ändrar den ju på fredag om inget händer iaf. Idag känner jag dock av mina äggstockar, känns som lite mensvärk typ, har även haft lite lätt illamående så då kanske de börjar växa till! Glad
  • hokus pokus
    dumdummast skrev 2014-12-02 17:58:46 följande:
    Japp det gör vi :).

Ja, eller att dom ska hålla koll på hur kroppen svarar på medicineringen. Men tycker dom är lite fega på att höja.

Men vad vet jag. Vi är på vårat första försök än? Även fast det första blev avbrutet.

Är det erat första ivf försök?

För till mig sa hon att man fick se det första som en provomgång. Eftersom dom aldrig vet hur kroppen ska svara.

Håller tummarna att det börjar växa.
    Ja men precis, de ska ju inte höja om allt funkar bra :) De kanske är oroliga för överstimulering och i så fall är det ju bra. Jaha, de ser det som en provomgång...varför sa inte gynläkaren det då istället för att låta som om något var fel ;) Ja, det är vårat första försök, extra nervöst när man inte vet riktigt vad som kommer hända och hur man kommer reagera om det inte skulle lyckas. Har du fått ha samma läkare? Vi har fått byta varje gång.
  • hokus pokus
    dumdummast skrev 2014-12-02 19:12:47 följande:
    Jo, med mig var dom det i allafall. Därför vågade dom inte höja. Denna gång tog jag sprutorna i sju dagar och hade 18 blåsor i varierande storlekar. Så får se hur många dom får ut.

Ja hon vi hade första samtalet med sa att vi skulle se detta som en provomgång. Lättare sagt än gjort dock.

Så kände jag också. Trodde inte att jag skulle ta beslutet att avbryta så hårt som jag gjorde.

Även fast man läser allt man bara kommer över kan man aldrig veta vad som ska hända, för det är så mycket man inte kan styra över själv.

Nej det har jag inte. Hon vi hade första samtalet med gjorde ett ultraljud det var det sista förra svängen. Sen har vi haft en ny varje gång. Vi har nog träffat fem eller sex olika tror jag. Känns ju som att jag borde ha träffat alla läkarna som jobba där nu vid det här laget.

Har du träffat många olika?
    När ni fick avbryta, hur lång tid tog det innan ni fick starta upp igen? Har inte läst hela tråden så du kanske redan sagt det, men vad är orsaken till att ni gör ivf?

Inte 6 olika läkare väl? Förvånad Finns bara 3 olika på hemsidan och sedan har jag haft 1 som bara hoppar in då och då, men det kanske finns flera som hoppar in ibland... Jag har haft 2 olika och nästa ul ska jag ha ytterligare en. Men förstår ju att de måste ta den som har ledig tid på rätt dag. Ganska fantastiskt att de lyckas få ihop det med alla tider med kort varsel.
  • hokus pokus
    dumdummast skrev 2014-12-03 09:24:32 följande:

Nu är äggplocket avklarat. Kändes men gjorde inte så ont som jag trodde. Men nu efteråt känns det. Så bara att införskaffa Alvedon hem och lägga sig på soffan. 10 st ägg fick dom ut

Härligt! Låter ju som en rikligt bra start på det hela :) När får du veta hur många som befruktats?
  • hokus pokus
    Pommac1 skrev 2014-12-04 07:18:22 följande:
    Jag har ju testdag på onsdag så det känns ju rätt länge kvar ändå. Tack! Men det är svårt att vara positiv nu.
    Jamen dåså, det är ju lääänge kvar och inte dags för mens än ju! :) Sen har du väl som dumdummare säger en chans till om det inte går...för det är väl ditt första försök? Får man inget till frysen så får man ett till fullt försök gratis, så än finns det mycket hopp kvar :)
  • hokus pokus
    Pommac1 skrev 2014-12-04 14:35:51 följande:
    Tack vad snäll du är! Vad glad jag blir! Hoppas det är så! Nu finns det hopp igen!
    Så är det :) Håller tummarna för dig!
  • hokus pokus
    Pommac1 skrev 2014-12-05 12:49:34 följande:

Nu har jag riktig mens. Så trist! Skönt att jag fick veta att vi får ännu ett gratisförsök. Finns det någon januaritråd som vi ska börja hänga i? Ska jag trots mens ändå vänta med att ringa tills testdagens nästa fredag?

Nej!! Fy vad tråkigt :( Men ni fixar det i januari istället!
    dumdummast skrev 2014-12-05 14:04:45 följande:

Nu finns den lilla därinne. Testdag på julafton :)

Håller tummarna! Görs insättningar också direkt på morgonen? Blev det någon till frysen?

• hokus pokus

Är det någon här som upplevt hjärtklappning och andfåddhet med gonal-f? Jag har svårt att sova om nätterna för att jag får hjärtklappning och mår illa.

• hokus pokus
    dumdummast skrev 2014-12-08 18:39:28 följande:

Vi är väldigt öppna med våra problem. Även fast vi är unga 25 och 30 år. Så har vi fått en miljon frågor om ska inte ni skaffa barn snart. Nu svarar vi bra jo vi vill man det går inte så ska få hjälp.

Samt till min kollegor i min arbetsgrupp dom vet om att vi ska gör ivf men inte när.

Sen vet min chef, min mamma, pappa och min närmaste vän. Samt makens föräldrar. Men vi har berättat allt. Ringt efter ultraljud och hållit dom upptaderad vilket dom önskat att vi ska göra. Dom vet även om att pricken finns där inne och när test dagen är. Så jag känner nog att vi är väldigt öppna med att det inte går naturligt.

Cegesi : Eller hur? Känns helt otroligt. Om man blir gravid nu så har man verkligen sett den från start, när den varit som minst.

Kakan1976 : Ja det är svårt att hålla humöret uppe alla dagar. Men bra att dom vet och förhoppningsvis har förståelse

Oj så öppna ni är om det! Själv har jag berättat lite för systrar och arbetskamrater (när vi får frågan). Men chefen vet inte om ivf (bara att jag inte kan få barn)...byter chef nästa vecka så känns inte som läge för det. Mina föräldrar vet att vi inte kan få barn på naturlig väg men inte att vi håller på med ivf, min mans föräldrar vet inget. Inte så mycket att det känns skamligt...jag har ju min endometrios att skylla på då många redan vet att jag opererat bort cystor pga det, MEN skulle jag berätta om ivf skulle jag känna så stor press, vill inte att folk ska fråga hur det går för oss.

Nu har jag iaf fått mitt datum för ÄP, det blir på fredag! Är så nervös...men också gladare än på länge! Nu känner jag mig bara orolig att alla ägg plötsligt ska släppa innan ;)
  • hokus pokus
    Cegesi skrev 2014-12-09 21:12:50 följande:
    Vad roligt med äggplock! Tar du bara sprutan vid rätt tillfälle är nog risken för att de släpper innan minimal. Ta det lugnt och njut av att det snart är dags! Tänk att det bara är en vecka sen jag var dina skor. Känns som en hel evighet. :)
    Tack så mycket för stödet! :) Jo det är nog minimal risk, har då inte hört om någon som det hänt för. Håller tummarna för dig!
  • hokus pokus
    Heystella skrev 2014-12-10 11:45:27 följande:

Alltså herregud! Har ju haft rosa/bruna flytningar i 4 dagar nu och ibland pyttelite blod, testade idag med clearblue mest för att verkligen bekräfta att det var kört och får ETT STORT PLUS! Alltså va? Är helt skakis nu, herregud!!

Vad härligt! Stort grattis! :)

Jag har nu börjat oroa mig för att läkaren inte ska se skillnad på mina cystor och mina blåsor och punktera cystorna...men det kanske inte gör något? När jag hade henne på vul sa hon att hon inte säkert kunde se skillnad och det känns ju läskigt! Dessutom kunde hon inte hitta min högra äggstock, vilket inte nästa läkare hade någon svårighet alls med :/ Jag oroar mig säkert helt i onödan MEN det är ju så stort så man vill ju ha den skickligaste läkaren.
  • hokus pokus
    dumdummast skrev 2014-12-14 10:07:55 följande:

I dag är jag på RD 9 och det är 13 dagar sen ovitrellen (den höll inte i sig såhär länge förra gången.) Graviditets testet visar ett svagt plus men det syns. Ååh vet inte vad jag ska tro

Grattis!! :D
  • hokus pokus

Det har börjat "svida" och "ila" en del både mitt i magen och längre ner...hoppas det betyder något bra.

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa