• 83bergkvist

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Läste din historia Libra1 och hoppas så innerligt att det ska gå vägen för dig denna gången. Men jag förstår att du är rädd för både plus och minus. Din kurator verkar verkligen bra, är det någon du blivit rekommenderad?
    Har du fortfarande träffar i Malmö? När har du det isåfall?

Kram

• 83bergkvist
    Linda8110 skrev 2014-12-02 06:48:32 följande:

Någon här inne som vet om man måste ta Lutinus när man genomgår FET i sin normala cykel?

Hej! Jag har för en vecka sedan gjort ett FET i naturlig cykel och tar ingen Lutinus- Lutinus stimulerar ju slemhinnan att bli tjock och i en naturlig cykel behövs inte det. Enligt min läkare iallafall.
  • 83bergkvist
    Libra1 skrev 2014-12-01 17:41:30 följande:
    Vi går också där. Underbar klinik. :)
    Där går jag också, helt fantastiska! Gjorde för en vecka sedan mitt "sista" FET där. Om det inte går vägen nu så måste vi förflytta oss till RMC :(
  • 83bergkvist
    Heystella skrev 2014-12-02 12:10:21 följande:

Hej! :) Hur går det för er som ruvar? :) Är på dag 5 idag, och ev. blir det tjuvtest på dag 10 men jag ska försöka hålla mig ända till testdagen.

Jag är på rd6 idag. Testade svagt positivt igår på rd5. Har satt in blastocyst ostimulerat. Vågar inte riktigt tro på det då jag testat positivt innan och sedan har det försvunnit innan testdag. Känner lite ilningar i livmodern och brösten börjar ömma.
  • 83bergkvist
    Linda8110 skrev 2014-12-02 11:52:08 följande:
    Åh hurra!!! Jag blir så glad så jag gråter :)
    Det är fantastiskt skönt. Inga hormoner, inga mediciner alls. Bara Mitt Val Kvinna- vitaminer blev det denna gången.
  • 83bergkvist
    Wittra skrev 2014-12-15 09:22:45 följande:

Misslyckats på första ivfn, mår helt fruktansvärt. Förstår inte hur jag ska kunna komma vidare

Förstår dig helt och hållet. Var också helt uppgiven efter första. Men nu är jag gravid på andra försöket, iofs bara i v 6 men fortfarande gravid :)
    Det kommer att gå för dig också är jag säker på! Kämpa på så kommer snart hoppet tillbaka.
    Kram
  • 83bergkvist
    LadyMaria skrev 2014-12-16 00:00:51 följande:

Har inte varit inne här på nån vecka. Blev så jobbigt efter mitt minus.

Vill säga GRATTIS till dumdummast!!! ooooh va roligt! Så underbart att se att det kan bli ett plus på den där förbannade stickan för er som är i ungefär samma situation :) Det måste vara några fler som plussat?

Själv blir det FET i januari. Har haft riktigt svårt att sova och fått ta insomningstabletter, berättat det för läkaren som sa att det inte ska påverka inför en IVF el FET.. men får ändå "dåligt samvete" känns som man inte är någon renlevnadsmänniska då. Någon mer som haft samma problem?

Jag sov inte på 3 hela dagar efter min FET i november, mådde riktigt dåligt, trodde jag skulle bli galen. Fick även feber i två dagar. Har sovit ganska dåligt sen insättningen allmänt men jag fick ett fint plus och är nu i v 6 :)
    Lycka till, för mig gick det bättre med FET än färsk :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa