• smenskelling

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej, Har följt er ett par dagar och känner att jag har "kommit i kapp" för att kunna vara med i gruppen Jag har äggplock på tisdag 2/12 . Sista kvällen med sprutor ikväll, glad att äntligen slippa dem .

Lite så här extra spännande nu inför jul om det visar sig positivt

• smenskelling

Då va Ovitrelle sprutan tagen, inga problem där inte, nu när man blivit "van" med att ta sprutor så ska man sluta

Mannen ska ju ha utlösning en tid innan han lämnar spermier till ÄP , min fråga till er, vilken tid på dygnet hade eran män utlösning då menar jag 37 el 48 timmar innan ? För bästa resultat vad gäller ?

• smenskelling

Tackar man kan väll inte direkt påstå att man är något sexuellt sugen under tiden man gått på hormonsprutor, tur att sambon kan lösa det någorlunda själv ..

• smenskelling

Då har man varit inne på ÄP imorse, fattar ingenting vad ni andra gnäller över om att det ska göra ont ?! Kände ingenting är bara lite trött och torr i munnen, fast jag druckit en massa.Vi fick ut 12 st ägg Imorgon blir det att ringa o höra hur det gått.

Hur har det gått för er andra som hade ÄP idag??

• smenskelling

Jaha gnäll kanske va fel ord val eftersom någon till och med blir förbannad. .känsligt! Men! Det kan även uppfattas som att ni försöker skrämma upp andra som inte gjort ÄP ännu med eran ordval! Men det får jag väll skit för nu oxå eftersomjag påpekar detta oxå.

• smenskelling
    Kakan1976 skrev 2014-12-02 10:58:39 följande:

Bra med 12 ägg!

Jag har också varit på plock idag. Fick ut 6 ägg så hoppas verkligen att de är mogna och blir befruktade. Jag har ont och känner mig svag. Mina första gånger var mkt lättare, känns som att det blir värre gång för gång :(.

Fick en halv lugnande innan men den kände jag mig bara yr och helmärklig av så kan inte rekommendera det.

Nu blir det soffläge resten av dagen.

Grattis tilll dina 6 , hoppas du får ett positivt meddelande i morgon!
  • smenskelling

Ruvar på en fem dagars sen i går. Nu till min fråga , det känns som jag har ett litet blåmärke inne i magen, på vänster sida, precis vid naveln. Någon som varit med om det?

Testdag 23/12. Men vi har valt att testa på julaftons morgon.

• smenskelling
    Pluppen13 skrev 2014-12-11 11:21:33 följande:

Ja, jag hade exakt så. För mig var det att den ena äggstocken var mer svullen än den andra, den gör då ont och det känns typ som ett blåmärke på insidan. Dock ingen fara om du inte börjar få andra symptom på överstimulering.

Nej der varade i en dag sen gick det över.. har även gått ner två kg sen tre dagar...fast jag känner mig helt "pösig" är i dag på r 5
  • smenskelling
    dumdummast skrev 2014-12-15 14:26:31 följande:

Tack så mycket. Har inte testdag förens julafton. Men känns helt galet att det är ett plus :-d

Har oxå test dag på julafton. Vilken ruvar dag är du på nu ?? Jag är på dag 9. Med ett färskt blastocyst.
  • smenskelling

Klampar idag in på ruv dag 12 .. bara 6 dagar till testet.

Vikt pendlar upp o ner 2 kg. Glansiga ögon och otroligt mycket gas i magen.. annas mår man prima * gäsp* dock e man ju lite trött..

• smenskelling

Ja då vart man framme på testdagen... ville igentligen inte ta testet då jag mår bra och ville liksom inte "sabba" det med ett negativt test..... men man är ju tvungen och det blev Positivt !!! Så idag har man fått sin tidiga julklapp !!

• smenskelling
    hokus pokus skrev 2014-12-24 19:45:00 följande:

Det har börjat "svida" och "ila" en del både mitt i magen och längre ner...hoppas det betyder något bra.

Sådan känsla hade jag oxå..så det är nog positivt
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa