• misame89

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hej för er som vill och är nyfikna så har jag nu startat min egna sida om min och killens kommande IVF resa.. www.babypaburk.se

Ni är så välkomna :)

• misame89

Hej :) ja nu med vårdgarantin så har man rätten till att få välja lr iaf lämna ett önskemål som dom säger på vårdgarantikansliet för egentligen är det upp till dom då dom har kanske 5 kliniker att välja på som har dessa lägre kötider. MEN eftersom cvl nu finns med på deras lista så ska det inte finnas några hinder att vi får komma till just dom :) hoppas du fick det svar du önska och jättekul att du vill följa mig :D

EmyJ skrev 2015-01-30 07:08:39 följande:

Jag ska följa din blogg och se hur er resa ter sig :) En fråga.. Vi började vår utredning på Carl von Linné kliniken då vi bor i Uppsala, men vi valde Ackis då det enbart var där det var gratis genom landstinget.. Läkaren på cvl kliniken nämnde något om att man efter nyår skulle kunna välja fritt mellan kliniker och inte längre vara bunden till sjukhuset.. Har det trätt i kraft alltså? Då du kan välja cvl och ändå få det gratis? :)

• misame89
    Libra1 skrev 2015-01-29 21:35:53 följande:

Jag ska börja följa din blogg. Ett stort lycka till! :)

Ååh vad roligt att du vill följa :)

Allt e så spännande men också nervöst !
  • misame89
    maka011 skrev 2015-02-05 15:45:43 följande:
    Nä, det blev inte så bra som vi hoppats. Av dem var 18 mogna. Av dem blev 8 befruktade. Av dem överlevde endast 1 till frysen.
    Beslutade vid äp att göra totalfrys då jag hade mycket vätska i buken.
    sa dom vad det kunde bero på ?
  • misame89
    misame89 skrev 2015-02-06 22:21:39 följande:
    sa dom vad det kunde bero på ?
    om 8 ägg blev befruktad blir det inte embryon då ?
  • misame89

Hej ! När man har behandling sponsrad från landstinget ingår medicin då lr hur fungerar det ?

• misame89

Började med synarelasprayen dag. Trodde det bara var och puffa som vanlig spray men man ska tydligen rengöra och sen andas in försiktigt inte dra in som man brukar med nässprat mot förkylning vad jag fattar det som. Dock läste jag efteråt det där med inandningen och drog in lite hastigt sådär ni vet. Och det kom ner i halsen lite. Hur gör ni ? Har ni ocå vart med om att ni får ner smaken i halsen ?

• misame89

Hej ! En liten fråga som jag hoppas någon vänlig själv kan svara på:)

Inför spermatestet som ska användas hur gjorde ni teasa ni killen dagarna innan alltså lekte utan att han fick utlösning, start stopp metoden? Är der bra att göra så lr blir spermierna dåliga utav det ?

Min kille har för få spermier och efter 2 v avhållsamhet så kom han inte mycket alls vilket kändes såå konstigt..

• misame89

Hej ! Blrjade med gonal-F idag och tänkte höra med er om att det kommit ut en droppe vätska även fast man hållt in sprutan i 10 sek och hålt in injektionsknappen ? Vill ju att det ska bli rätt mängd liksom så snälla kan någon dela med sig om era erfarenheter ? :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa