• Pommac1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Blomster84 skrev 2014-12-01 11:12:56 följande:

Verkar tyvärr vara kört för oss, började blöda igår :( får vänta på TD på söndag men har inga högre förhoppningar tyvärr. Hoppas det går bättre för dig :)

Samma här. Har över en vecka kvar till testdagen. Hur gör man nu? Ska man ändå vänta tills testdagens fast mensen borde ju vara över när testdagens väl kommer. Blir ju helskumt det här?
  • Pommac1

Fick en rosa flytning igår eftermiddag. Idag inget blod när jag tog lutinus. Funderar på om jag kan ha orsakat blödningen när jag tig lutinus på dagen då den var väldigt svår att få in (själva staven) gjorde ont. Men jag har ont i magen! Så jag har nog mens på G ändå. Vaknade av huvudvärk, ond mage, illamående. Känns precis som dagen innan mens fast värre! Brukar inte må illa direkt. Är på RD 11 idag och kan knappt sova. Orolig för att få mens samtidigt som jag skulle tycka det var skönt om den kom nu så jag slipper vänta på den och bli ännu mer besviken.

• Pommac1

RD 12 och lite rosa på papperet. Var ju samma sak i måndags. Igår var inget rosa. Vågar inte testa än. Väntar på mens i stället och testdag. Vågar knappt gå på toaletten.

• Pommac1
    Kakan1976 skrev 2014-12-03 12:02:10 följande:

Usch vad nervöst. Förstår dig, jag brukar göra samma, vänta på mens istället. Håller dock tummen för att det blir positivt på TD!

Ja usch vad hemskt det är. Går bättre i en vanlig cykel än nu när man vet att man har ett befruktat ägg.
  • Pommac1
    Heystella skrev 2014-12-03 12:32:02 följande:

Läste precis om en som plussade efter ivf som haft rosa flytningar några dagar innan testdag! Tydligen beror det på att slemhinnan är extra skör under tidig graviditet. Håller tummarna! :)

Inget mer rosa nu. Evig väntan. Man far mellan hopp och förtvivlan helatiden. Det låter ju positivt! Men jag vågar inte hoppas. Läkaren på kliniken sa ju också det att det är vanligt att det kommer lite blod. Sedan är man ju där och gräver med den där lutinus staven och så.
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-12-03 21:30:34 följande:

Tycker det låter jätte positivt!!! Använd fingret istället för pinnen så är du snällare mot slemhinnorna.

Nu kom det mer blodiga flytningar efter jag gjort nr 2. Typiskt. Då känns det som att mensen är på G ändå. Kommer inte upp så långt med fingrarna. Nu blir det paus och spara pengar. Känns skittrist. Vi vill börja om i april-maj. (Nu gjorde vi gratisförsöket) dåligt vi bara fick ett.
  • Pommac1
    dumdummast skrev 2014-12-03 23:35:20 följande:

Visst går ni också umeå?

Till oss sa dom att vi får två återföringar. Får man inget i frysen så får vinet till fullskaligt försök. Samma borde gälla er?

Håller tummarna att det inte är mensen som är på gång.

Vinet? Vi fick tyvärr inga till frysen.
  • Pommac1
    hokus pokus skrev 2014-12-03 22:41:15 följande:

Pommac: ge inte upp än! Blodiga flytningar verkar ju många ha innan plus :)

Jag har ju testdag på onsdag så det känns ju rätt länge kvar ändå. Tack! Men det är svårt att vara positiv nu.
  • Pommac1
    Linda8110 skrev 2014-12-04 06:03:36 följande:

Tråkigt... Illa att det är så olika i olika kommuner. Du är välkommen att flytta hit till Sthlm!

Ja, jag tror jag gör det. Har ju bott i Sthlm förut. :)
  • Pommac1
    dumdummast skrev 2014-12-04 12:31:01 följande:

Haha telefon ändrar som den vill :).

Om det inte finns nå i frysen så får man ett nytt fullskaligt försök. Så har dom sagt till oss i alla fall. Både i Skellefteå och på ivf kliniken :)

Nämen vad säger ni? Är det säkert? Vore ju underbart om vi fick ett till försök! Vad glad jag blir! Jag har mensvärk i låten nu men bara lite blod än. Är på RD 13 idag men inte testdag förrän RD 21 (fast jag tror jag har testdag på onsdag på ruvdag 19). Tror att de skrev fel.
  • Pommac1
    dumdummast skrev 2014-12-04 13:38:14 följande:

Ja det är vad dom sagt till oss :). Så ring dit och hör efter testdagen :).

Till mig har dom sagt att man testar på ruvdag 21.

håller tummarna att det blir ett plus ändå :)

Tack vad snäll du är! Vad glad jag blir! Hoppas det är så! Nu finns det hopp igen!
  • Pommac1

Nu har jag riktig mens. Så trist! Skönt att jag fick veta att vi får ännu ett gratisförsök. Finns det någon januaritråd som vi ska börja hänga i? Ska jag trots mens ändå vänta med att ringa tills testdagens nästa fredag?

• Pommac1
    Tgj skrev 2014-12-05 15:04:30 följande:

Usch va tråkigt! Jag blöder också mycket men fick ändå gravid på digitala idag (td) men har ju gjort det i snart en vecka så det måste vara kört! Mejlade dit idag men har inte fått nått svar!

Till oss sa dom att även om man blöder innan td skulle vi testa ändå.

Okej. Men vad är mycket för dig? Jag har binda och den har blivit full två gånger idag. Jag får vänta och testa som man ska ändå. Ska ringa dit på måndag för jag har ändå inte lutinus så att det räcker till testdag.
  • Pommac1
    EmyJ skrev 2014-12-05 14:36:16 följande:

:( Kram! Vi hoppas att 2015 är ett bättre år för oss allihopa!

Tack! Ja det gör vi! Nästa år så! Kram!
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-12-05 14:21:15 följande:

Ok, Ladies, januari-tråden skapad: sök efter "Alla vi som kör IVF i JANUARI 2015!!!!" Jag är inte jättehaj på FL men jag gör så gott jag kan...

Vad bra! Ska leta upp den lite senare ikväll. :)
  • Pommac1

Nu känns det ännu mera kört då en stor klump med blod och andra grejer kom ut. Det var som vita trådar i det. Bläcsh! Var det ägget tro? Fler som fått så vid mens?

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa