• Linda8110

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Heystella skrev 2014-12-01 10:52:47 följande:

Ruvardag 4 :) dagarna går i snigelfart. I morse när jag vaknade la jag märket till att jag har fått väldigt mörka/lila vårtgårdar och bröstvårtor. Kan man få det av lutinus ellerär det ett 'riktigt' tecken?

Det tror jag definitivt är ett tecken!! Kul :)
  • Linda8110
    Libra1 skrev 2014-12-01 17:40:08 följande:

Testdag imorgon och har inga större förhoppningar även om symptomen finns där. Fick ett supersvagt plus idag. Det borde varit starkare för att gå vägen. :-/

Ett plus är ju ett plus! Gör ett digitalt test med veckoindikator
  • Linda8110

Någon här inne som vet om man måste ta Lutinus när man genomgår FET i sin normala cykel?

• Linda8110
    83bergkvist skrev 2014-12-02 08:51:08 följande:
    Hej! Jag har för en vecka sedan gjort ett FET i naturlig cykel och tar ingen Lutinus- Lutinus stimulerar ju slemhinnan att bli tjock och i en naturlig cykel behövs inte det. Enligt min läkare iallafall.
    Åh hurra!!! Jag blir så glad så jag gråter :)
  • Linda8110
    Ssa skrev 2014-12-02 09:30:43 följande:
    Svagt plus är bra !! Grattis :)

Själv är jag överstimulerad och fick dränera drygt 2L vätska igår - känns såå skönt. Någon annan här som är eller har varit ÖS?
    Jag har varit men slapp som tur var dränera! Det låg precis på gränsen. Så jobbigt.
  • Linda8110
    smenskelling skrev 2014-12-02 11:46:16 följande:

Jaha gnäll kanske va fel ord val eftersom någon till och med blir förbannad. .känsligt! Men! Det kan även uppfattas som att ni försöker skrämma upp andra som inte gjort ÄP ännu med eran ordval! Men det får jag väll skit för nu oxå eftersomjag påpekar detta oxå.

Oj vilken otrevlig ton. Känns inte som om det hör hemma här. Detta är inte ett forum där man vare sig dömmer andra eller inte får uttrycka sina egna känslor. Förstår att du inte menar illa men jag tror du ska tänka lite på formuleringen då det är väldigt känsligt. Upplevelsen är så olika för alla. Därför anser jag att man gärna får berätta hur det var för en själv men kanske inte lägga värdering i hur andra känner.
  • Linda8110
    83bergkvist skrev 2014-12-02 13:15:31 följande:
    Det är fantastiskt skönt. Inga hormoner, inga mediciner alls. Bara Mitt Val Kvinna- vitaminer blev det denna gången.
    Magiskt! :)
  • Linda8110
    1983an skrev 2014-12-03 14:52:57 följande:

Jag börjar bli lite orolig för min mage nu. Gjorde utplock i fredags, har fortfarande blodblandade flytningar, väldigt svullen och illamående. Rätt ont och även öm på magen, kan det vara en infektion eller vad kan vara fel? Nån som har någon aning?

Typiska tecken på överstimulering. Fick du ingen medicin för det efter plocket? Ring direkt imorgon bitti och blir det värre under natten åk till gynakuten. Inte att leka med...
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-12-03 14:21:15 följande:
    Inget mer rosa nu. Evig väntan. Man far mellan hopp och förtvivlan helatiden. Det låter ju positivt! Men jag vågar inte hoppas. Läkaren på kliniken sa ju också det att det är vanligt att det kommer lite blod. Sedan är man ju där och gräver med den där lutinus staven och så.
    Tycker det låter jätte positivt!!! Använd fingret istället för pinnen så är du snällare mot slemhinnorna.
  • Linda8110
    Pommac1 skrev 2014-12-03 22:20:36 följande:
    Nu kom det mer blodiga flytningar efter jag gjort nr 2. Typiskt. Då känns det som att mensen är på G ändå. Kommer inte upp så långt med fingrarna. Nu blir det paus och spara pengar. Känns skittrist. Vi vill börja om i april-maj. (Nu gjorde vi gratisförsöket) dåligt vi bara fick ett.
    Tråkigt... Illa att det är så olika i olika kommuner. Du är välkommen att flytta hit till Sthlm!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa