• Linda8110

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Fått maginfluensa på ruvardag 2.... Hoppas inte det är negativt för embryot...

• Linda8110

En fråga. Får små, ytters små, blodiga, mörka flytningar (som trådar) nu på kvällen. Är bara på RD 2 med 2dagars så alldeles för tidigt för nidblödning. Kan det vara livmodertappen som är irriterad eller gammalt blod efter FET?

• Linda8110
    dumdummast skrev 2014-12-06 19:19:18 följande:
    Fast ägget fäster väl två till fyra dagar efter insättningen? Vad jag har läst mig till. Annars kan det ju vara slemhinnorna.

Kram
    Tack för ditt svar! Jag har fått lära mig att embryot tidigast fäster på ruvardag 4 efter insättning. Med tanke på att det är mörkt blod så är det ju gammalt blod också. Tror som du säger på slemhinnorna. Irriterade av återföringen. Blir alltid så orolig över blod.
  • Linda8110
    dumdummast skrev 2014-12-06 19:34:23 följande:
    Aah okej. Jag har läst mig till att det sker mellan dag 2-4 :)

Jo, jag skulle gissa på det. Eller så kan det blivit irriterat av lutinus också. Tror inte det är någon fara alls :)
    Lutinus tar jag inte så det kan det inte vara :)
  • Linda8110
    dumdummast skrev 2014-12-06 19:59:47 följande:
    Jaha då slipper den. Så skönt för vidrig är den :)
    Jag vet, underbart!!! Tog ju den vid ET men inte nu vid FET i naturlig cykel.
  • Linda8110
    dumdummast skrev 2014-12-06 20:01:03 följande:
    Huvudsaken det fäst är jag inte så brydd om vilken dag smile2.gif
    Haha ja den har fritt val när bara den fastnar ;)
  • Linda8110
    Kakan1976 skrev 2014-12-06 20:02:49 följande:

Linda8110: hur kände du när du blev överstimulerad och när?

Började svullna redan dag 4 med sprutorna och sedan blev det liksom bara värre. De tog dock prover varannan dag så inte något skulle bli farligt. Efter ÄP så brakade det loss och jag kände mig sprängfärdig. Var sjukt trött och illamående. Fick medicin efter ÄP att äta tills testdag. Hur mår du?
  • Linda8110
    dumdummast skrev 2014-12-06 20:17:21 följande:
    Men man blir typ helt manisk ändå. Läser allt man kommer över. Överanalyserar allt som händer i kroppen. Man blir lite smått galen känner jag smile2.gif
    Det hör till haha!
  • Linda8110
    Kakan1976 skrev 2014-12-06 20:37:52 följande:
    Jag är svullen men främst har jag jäkligt ont. Tar Alvedon men har ont ändå, kraftig molvärk som aldrig släpper. Hade det direkt efter ÄP men det släppte dagen efter för att komma tillbaka igår. Trodde magen skulle spricka. Inte lika svullen idag utan mer ont. Mår dock inte illa eller har svårt att andas.

Ska till kliniken imorgon så de får kika.

Hur länge höll det i sig för dig?
    Bra att du ska dit imorgon. Se till att de tar prover samt kollar om du har vätska. Jag var sjukskriven 2v efter ÄP. Kunde börja röra mig efter 1,5v ungefär. Innan dess var jag så svullen och hade sjukt ont.
  • Linda8110
    Kakan1976 skrev 2014-12-06 20:46:58 följande:
    Kollar de vätska via UL? Eller hur gör de? Om det inte vätska så måste äggledarna vara fantastiskt svullna eller så är det nåt annat vajsing. Jag blödde rätt mkt på plocket, lite nojig över det. Fan, man är ju orolig prick hela tiden i den här processen...
    Ja de gör ett VUL för att kolla ev vätska. Mina äggstockar var svullna i ca 8v efter ÄP. Hade svårt att gå snabbt eller lyfta tungt. Var en extremt jobbig period så jag är glad att frysen är full nu!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa