• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

LadyMaria skrev 2014-11-18 19:22:36 följande:
    Okej, så bra. Då har jag räknat rätt. Sjukt orättvist att det är olika beroende var man bor, får kolla upp hur det är i min region.

Förra gången tjuvtestade jag redan från dag 4 =P Ville se att Ovitrellen hade gått ur kroppen så man inte skulle få ett falskt positivt test. Sen var det negativt hela tiden tills RD 9 då var det ett svagt streck men det försvann lika fort som det kom :(

Hur länge har dina plus stannat innan de försvunnit?
    Jag börjar testa på rd9 med ett 2-dagars. Har fått plus 2 ggr då och varit gravid till vecka 22 och 10. Det ena andra gav bara utslag via blodprov och nu det sista ett supersvagt utslag på test en dag.
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-19 09:36:57 följande:

Till vecka 22! Så fruktansvärt :( :(

Tänkte tjuvtesta runt RD 9 om jag vågar.

Fick du tillbaka ett 2dagars el 5dagars nu? Du har säkert skrivit det, men jag kommer inte i håg.

Kram

Ja! Det är en stor sorg för oss. Vår dotter föddes för 2 år sedan. :-/

Fick 2 stycken 2-dagars denna gången. Men är osäker på om jag kan tjuvtesta då jag tar Ovitrelle i små doser var tredje dag. Ska kolla imorgon hur mycket utslag den ger.

Ibland kan man bli ledsen i onödan om man testat för tidigt. Så man får vara beredd på det.
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-19 10:02:10 följande:

RD 5 idag.

I natt vaknade jag av fruktansvärda magkramper och var tvungen att sätta mig på toan. Bajsattack (ursäkta språket) Det svartnade för ögonen och jag blev kallsvettig och samtidigt som jag satt där fick jag ta sophinken för det kändes som jag skulle kräkas.

Kan det vara biverkningar av Lutinus? Jag som friskanmälde mig igår, hoppas det inte blir såhär på jobbet!! :S

Jag mår exakt likadant. Rd4 idag. Jättejobbigt! Kan vara Lutinus. Min mage är fortfarande uppblåst. På kvällarna kan jag inte äta något. Ska nog göra en undersökning. Kan vara vätska i buken också.
  • Libra1
    Hanna31 skrev 2014-11-19 11:21:19 följande:

Puh! Äggplock klart! 9 ägg ute! smile1.gif håller tummarna nu! Livrädd för att bli utan återförande..:-/

Grattis till äggen! :)
  • Libra1
    Pommac1 skrev 2014-11-19 13:59:02 följande:

8 ägg blev det här! Nu är det bara att hålla tummarna.

Grattis!!! :)
  • Libra1
    Sjöblomman skrev 2014-11-19 16:51:33 följande:

Jag mår illa på eftermiddagar och kvällar. Har halsbränna och är sjukt trött.

Kan man ha gravsymptom så här tidigt eller är det bara på grund av lutinus och stoppas upp titt som tätt?

Jag känner också så. Tyvärr är det nog mest Lutinus som gör det. Jag vill sova hela tiden. Bara att vänja sig.
  • Libra1
    jom01 skrev 2014-11-19 18:18:04 följande:

Hej alla!

Har följt tråden någon vecka då jag hoppades få ansluta till er oktober/november-skara.. Dock tror jag att jag får vänta ett tag med ivf. Jag har gått ner de kilon jag behövde och remissen är nu skickad från parmottagningen till ivf-kliniken. Blev något nedslagen när ssk sa att väntetiden är upp till tre månader... Inte så lång tid när man försökt i snart fyra år, men när man väl kommit igång vill man ju att det ska gå undan;) någon som går/har gått på rmc Malmö med erfarenhet av väntetid?

Tyvärr är det väntetid överallt nu för tiden. Jag har gått på RMC tidigare. De har en vårdgaranti som säger att du ska få hjälp inom 3 månader. Men ibland kan det gå fortare om man har tur. Tyvärr har de semesterstängt runt jul och nyår så innan dess tror jag tyvärr inte ni hinner.

Vi gjorde vårt första försök 2011 och då fick vi vänta ca 2 månader. Vet inte hur det ser ut idag. Hoppa in i RMC-tråden vet ja. :)

Lycka till! :)
  • Libra1
    Så vit skrev 2014-11-19 18:42:41 följande:

Nu ruvar jag på en finfin blastocyst av bra kvalitet! Inget mer att göra än att vänta. Denna väntan! Jag skulle helst testa NU, men det vet jag ju att det inte går. Två veckor ska jag vänta, men tänkte att kanske 10 dagar räcker, det är då jag ska ha mens annars. Vi får se hur mycket pli jag har på mig själv!

Grattis till ruvningen!!! :)
  • Libra1
    samira84 skrev 2014-11-19 21:20:08 följande:

Nu har jag tagit ovitrelle så på fredag blir det ägg plock! Skönt att slippa sprutorna i morgon!!

Lycka till på fredag!!! :)
  • Libra1
    EmyJ skrev 2014-11-19 23:57:45 följande:

Kom bara att tänka på en sak... På tal om vad som ingår i olika kommuner. Räknas ett avbrutet försök som ett försök?

Är så less på dessa sprutor nu... Ser fram emot VUL på fredag och hoppas att det ser bra ut så det kan plockas nästa vecka! Sprutdag 14 idag... Tack PCOS..

Ett avbrutet försök via landstinget räknas inte. Går man däremot privat så räknas det som ett halvt.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa