IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Testade idag positivt :) :) så nu är de bara att vänta och hoppas hoppas!!! Jäkligt svårt att våga tro
Testade idag positivt :) :) så nu är de bara att vänta och hoppas hoppas!!! Jäkligt svårt att våga tro
2 veckor kvar till sprutstart nu och tiden gå verkligen så långsamt! Är så otålig på att sätta igång :)
Vänta nu... långa eller korta?
Nu är jag ruvare!!
Långa väntan börjar nu.
Fick tillbaks tre blastocyster av "halvbra" kvalitet. Hade två till som inte kunde frysas. Mikroskopisk chans för trillingar alltså... Haha.
Blev väldigt glad över möjligheten. Mina ägg är inte av toppkvalitet och jag har inte åldern för mig. Risken för överstimulering såg de som väldigt väldigt liten. Har inte haft några symptom hittills och mår toppen.
Sprutstart idag för mig! Jippi! Kan någon vara snäll och lägga in det? Tack!
Hej! Nu är det äntligen dags för oss! Vi är två 30 åringar som försökt få barn i 2,5 år. Min man har slutat snusat och vi har båda gått ner i vikt för att försöka öka våra chanser. Jag vägde 100 kg då och nu idag väger jag 78 kg och har ett bmi på strax under 30! Och detta var startskottet på ivf försök ett. Vi kör den korta varianten (läkaren fick välja) och vi gör ivf i Umeå. Nu inväntar jag mensen på måndag och börjar isåfall med sprutorna på onsdag. Men det återstår att se. Läkarna har inte hittat något fel på oss.
Tack! Hoppas jag med! Hade varit skönt att slippa sprutorna.
Åh jag måste bara berätta..! Min sambo friade igår! :) Så nu ska förhoppningsvis både bli fru och mamma. :)
Hoppar in i tråden! :)
Vårat första ivf-försök, sprutstart 1/11 och idag är det dags för första orgalutran- sprutan, första ultraljudet imorrn, nervös!
Lycka till hörrni! <3
Idag är det 5 dagar kvar tills mensen borde dyka upp, så snart är det dags för sprutstart även för mig. Börjar bli riktigt nervös!
Ang. Det här med jobb så är jag otroligt tacksam just nu att jag driver eget företag och jobbar hemifrån. Det underlättar väldigt mycket just nu :)