• maka011

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Förlåt, men jag är lite hysterisk nu..

Är ju på sprutdag 9 med menopur och när jag var på toa nu upptäckte jag att jag fått en blödning. Är detta normalt? Nån mer som varit med om detta? 
    Åh, är så rädd att jag måste avbryta trots allt..  :¨(

• maka011
    Pommac skrev 2014-11-05 19:29:00 följande:

Här går det segt!!! Min mens bara vägrar att komma igång!?! Hur får jag igång den? Har småblött sedan i söndags. Känns som en evighet. De på kliniken sa att man räknar första mensdag när man blöder rejält. Så det är bara att vänta lite till då innan jag får börja.. Nästa mål blir på fredag då. Jag hör hur sprutorna ropar på mig inifrån kylen! Gaaaa! 

Orgasmer kan sätta fart på mensen. ;)
  • maka011
    Libra1 skrev 2014-11-05 19:26:27 följande:

maka011: Jag fick blödningar en gång i slutet av en behandling. Ta upp det med kliniken så det inte stör en återföring. Ibland kan hormoner bråka. Hoppas det inte är någon fara.

Vi ska avvakta till vul jag ska på imorgon. Den här eviga väntan. Barnmorskan lät inte jätte positiv. Läkaren hadr inte varit nöjd med utseendet på min slemhinna i tisdags. Så stor risk för att det avbryts imorgon. :(

Drömde i natt att jag fick en dotter. Hon var alldeles perfekt. Har sällan känt sån lycka. Så vaknade jag och slungades rakt in i ångesten. Kan det inte bara få bli vår tur? Allt har gått emot sen dag 1. :'(
  • maka011

Försöket är nu officiellt avbrutet. Äggen hade krympt och slemhinnan också.

Så nu blir det till att avvakta vad det blir av denna blödningen.

• maka011
    Flygekorre skrev 2014-11-07 13:02:21 följande:

Usch vad trist! :( <3

dumdummast skrev 2014-11-07 13:14:21 följande:

Nej vad tråkigt!

Känns helt ärligt för jävligt. I den bästa av världar kan vi fortsätta till veckan, men turen har liksom inte varit på vår sida alls så har inga större förhoppningar. :(
  • maka011
    dumdummast skrev 2014-11-07 16:27:34 följande:

Hur får ni fortsätta då?

Förstår det. Mitt blev avbrutet i onsdags. Vi får fortsätta i januari. Egentligen i december men mensen kommer mitt i jul helgen. För dom vill att man ska blöda en gång emellan.

Kram

Vet inte. Kommer få nytt protokoll av callanderska på måndag troligtvis.
  • maka011

Fick samtal från barnmorskan nyss. Nytt protokoll har kommit. Ska testa menopur igen, men ingångdos 150 denna gången. Och vänta med orgalutran start tills jag varit på vul.

Dock är min läkare iväg denna veckan så kan inte starta förrän tidigast nästa vecka. :(

• maka011
    Libra1 skrev 2014-11-10 12:18:50 följande:

Väntan är dryg. Men hoppas ni kan köra igång direkt igen.

Att den är! Jag vågar inte hoppas, det gör så ont att ständigt bli besviken.
  • maka011

Är så glad för "äggplocknings gängets" skull.. Håller tummarna stenhårt för er!
    Försöker att inte vara för avundsjuk och försöker intala mig att det blir min tur en dag också.. Men tiden sniglar sig verkligen fram..

• maka011
    Libra1 skrev 2014-11-11 21:56:39 följande:

Det smakar väldigt äckligt. Jag mår alltid illa av smaken och måste äta något efteråt.

Jag tyckte att det luktade avgaser när jag tagit menopur sprutan.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa