IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
VUL genomfört. 8 äggblåsor såg han och nästa VUL blir på lördag. ÄP troligen måndag eller tisdag.
VUL genomfört. 8 äggblåsor såg han och nästa VUL blir på lördag. ÄP troligen måndag eller tisdag.
Jag drömde om vår semester inatt så det var ganska trevligt :) men när jag kör med nässpray så brukar jag vakna på nätterna och det är mindre kul.. Ruvardag 3 idag! Så ägget borde fästa nu i dagarna med lite tur!
Usch idag är en negativ dag. Tror inte det har blivit något, det är bara en känsla. Klart man kan ha fel, det är ju bara ruvardag 6, men allt känns bara fel... Ska absolut inte testa innan, det blir bara knas annars.
Kör med trosskydd för med lutinus rinner det nästan mellan benen ibland. Ruvardag 7 och det är brunt... Har aldrig gjort FET, är det normalt eller är det kört? Det är inte blod utan brunt som gammalt blod. Inte mycket, men mer än en femkrona...
Sålänge man tar Lutinus så blir det brunt. I alla fall på mig. Jag började få brunt på dag 11. Det var brunt ända tills dess att jag slutade med Lutinus, då blev mensen vanlig.
Jag har inte haft någon mer blödning så jag hoppas det bruna igår var nidblödning!! Skulle ju stämma ganska bra eftersom det kom på RD 7. Funderar på att snart börja tjuvtesta, men vill hålla ut ifall det inte visar något ännu! Känner mig ganska uppblåst och allmänt positiv över att det kan ha lyckats!
Lycka till på äggplock imorgon ni som ska dit! Det är lite obekvämt men jag tycker det är en av de häftigaste upplevelserna hittills. Se äggen och hur de plockar ut dem. Hur häftigt som helst! Tänk vad långt man kommit med vetenskapen!
Jag har så vansinnigt ont nu! Funderar på akuten?
Tack tjejer! Min man ringde vårdguiden som kopplade till gynakuten. De sa att det kan vara "normal" värk och att jag skulle ta två citodon var 6e timme. Om det inte blir bättre ska vi in. Det kan antingen vara vätska eller en blödning i så fall.
Jag hade verkligen panikont, skrek och grät, stod dubbelvikt, mådde illa och kändes som om jag skulle kräkas.
Nu är det lite bättre.
Ni som haft så här superont, när går det över? Känns inte så trevligt att hoppa upp i gungstolen för återföring när det gör så här ont... Samtidigt som jag inte vill missa chansen efter allt detta!
Testdag idag, minus. Men det har jag vetat om eftersom jag har tjuvtestat. Får ringa och förhoppningsvis få en ny planering på nästa fet som med lite tur kan bli i februari. Har ju ändå sju embryon kvar i frysen.
Även om allt kändes tråkigt imorse så har det ordnat upp sig! I vanliga fall brukar de vilja att man har en cykel emellan alla försök och stimulerat FET tar ungefär 6 veckor för oss. Men nu har de kommit fram till att man får försöka direkt på stimulerade cykler! Så OM jag börjar blöda på torsdag (vilket jag tror) så kommer vi få FET v51. Det blir tajt, men om allt går som det ska så hinner vi innan de stänger! Så jag ska se till att reta upp tant röd lite genom att rulla runt i sänghalmen, haha. Brukar skynda på det hela.
Jag fick min blödning idag så vi hinner till ett FET till innan julstöket! Blir en spännande Start på året! Skönt att ruva när man ändå är ledig och kan tänka på annat eftersom det ska firas jul och nyår.
Eller rättare sagt så fryser dom bara ner äggen.. Så det blir inte en regelrätt FET om det nu blir den metoden :)
Omformulera min fråga :p frös dom in enbart ägg också? Som överlevde nedfrysning och upptining? Eller befruktade dom och sen frös in? Vad jag förstod så skulle dom frysa in obefruktade ägg... Men jag kan ha missuppfattat :)
Ta gärna bort mig från testlistan och lägg till mig under FET för v51!
Tack, det hoppas jag med! Just nu spänner det så mycket så jag har lust att grina.... Kan knappt gå som folk.
Jag ska på ultraljud nästa fredag och får då veta datum för nästa FET. jag tror dock på 15 eller 16 december!
Blir en spännande jul på många sätt.
Allt såg bra ut på ultraljudet idag så det blir FET på tisdag! Räknade ut att testdag bli 30/12 så det kan ju bli en bra start på nya året!
Nu är jag ruvare igen med testdag 30/12! Sex embryon kvar i frysen :)