IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
Ta tag i magen med båda sprutorna! Håll skinnet hårt och spänt så glider nålen in obemärkt.
Ta tag i magen med båda sprutorna! Håll skinnet hårt och spänt så glider nålen in obemärkt.
På min klinik sa de att om man får mens efter 18:00 så räknas dag 1 nästa dag. Plus att det ska blöda ordentligt.
Jag funderar på hur jag ska göra... Jag har 15 kollegor på jobbet men jag jobbar bara nära med fyra av dem (samma arbetslag) ska jag berätta för dem om ivf'n? Jag anar att det blir många turer till sjukhuset i tid och otid. Hur har/hade ni gjort? Har ni kunnat styra sjukhustiderna?
Tack för era kommentarer. Jag berättade idag för mina fyra kollegor och för chefen. Alla blev glada och tyckte att det verkar spännande! Jag tror alla stöttar mig. Det gjorde inget om jag blev sjuk. De skulle förstå och hitta på nåt att säga till de andra så att alla inte behöver veta. :)
Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!
Hämtade ut sprutorna idag och funderar på om jag har råd med några julklappar? Oj så dyrt det var! Tur man hinner få lön två gånger till innan julafton. Man behöver ju dock inte köpa så mycket klappar men det är ju sååå kul! Har röda flytningar men ska inte räkna det som mens än. Får avvakta och börja på onsdag eller torsdag. Ska bli så spännande och se om jag törs ta de här sprutorna vilket jag tror (har höga tankar om mig själv). Haha! Dock vet man inte förrän man står där.
Du kommer ju upp i högkostnadsskyddet direkt så sen behöver du ju inte betala för sprutor på ett år :)
Finns tydligen flera förklaringar, "tjockt skal" för spermierna att tränga igenom, enzymerna som sitter fram på spermierna kan vara svaga så de inte kan tränga in i ägget, sista förklaringen trots att både ägg och spermier såg bra ut så kan kvaliteten varit dålig...
Nästa gå g blir det icsi (eller hur det stavas). Måste nu vänta till min andra blödning innan vi kan börja på nästa försök...
Idag en tung dag, trodde aldrig att alla skulle stryka med.... Tack för fina kommentarer, värmer!!
Ytterligare en fråga: jag ska ta två folsyra tabletter från nu. Kan man ta en folsyra och sedan ta en multivitamin gravid? Alltså jag får ju i mig lika mycket folsyra då så det borde väl fungera? Är rädd att jag saknar någon viktig vitamin.
Det beror lite på hur äggen växer hur många ultraljud man behöver göra. Jag har gjort allt från 1-3 vid mina behandlingar.
Äter ni 500 mikrogram Folsyra om dagen så räcker det. Jag tar t ex Apoteket Kvinna. Där finns hela dosen. Aco Kvinna tror jag man måste ta 2 tabletter om dagen. Tar man ren Folsyra så brukar de innehålla 5 milligram. Alltså mycket mer. De fick vi på recept i början på första kliniken. Men det får man inte längre. Det påverkar inte chansen att bli gravid utan enbart för att undvika så att inte barnet får ryggmärgsbråck under graviditeten. Det kan de vara lite otydliga med att förklara ibland.
God natt!!!