-
Får du mycket klåda och irritation av Orgalutranen så kan man ta en allergitablett en halvtimme innan man tar sprutan. Det gjorde jag. Hjälpte mycket.Pommac skrev 2014-11-02 22:31:27 följande:Ska man ta tag i magen när man tar gonal-f sprutan också? Tänkte att det var när man ska ta orgalutran?
-
Jag berättade för alla mina kollegor. Kändes bäst att slippa hitta på orsaker. Jag är dålig på att ljuga haha! Jag var inne på Huddinge varannan dag ungefär efter första VUL så det kändes bäst att de visste. På Huddinge kan man inte styra tiderna alls heller.Pommac skrev 2014-11-02 23:37:41 följande:
Jag funderar på hur jag ska göra... Jag har 15 kollegor på jobbet men jag jobbar bara nära med fyra av dem (samma arbetslag) ska jag berätta för dem om ivf'n? Jag anar att det blir många turer till sjukhuset i tid och otid. Hur har/hade ni gjort? Har ni kunnat styra sjukhustiderna?
-
Jag gjorde så som jag fick lära mig på sjukhuset, men jag tror det spelar mindre roll med just den sprutan eftersom nålen är så kort.Pommac skrev 2014-11-02 23:31:58 följande:Konstigt att det inte står så i beskrivningen då? Kollade även på instruktionsfilm där tog de inte heller tag utan stack bara in den. Men det kanske inte har någon betydelse hur man gör?
-
Du kommer ju upp i högkostnadsskyddet direkt så sen behöver du ju inte betala för sprutor på ett år :)Pommac skrev 2014-11-03 20:34:21 följande:
Hämtade ut sprutorna idag och funderar på om jag har råd med några julklappar? Oj så dyrt det var! Tur man hinner få lön två gånger till innan julafton. Man behöver ju dock inte köpa så mycket klappar men det är ju sååå kul! Har röda flytningar men ska inte räkna det som mens än. Får avvakta och börja på onsdag eller torsdag. Ska bli så spännande och se om jag törs ta de här sprutorna vilket jag tror (har höga tankar om mig själv). Haha! Dock vet man inte förrän man står där.
-
Jag var på 3 VUL innan äggplock.Tgj skrev 2014-11-03 20:19:00 följande:
Usch va mycket tråkigheter som kan ske innan man får ett ägg som tänker stanna nio månader :(
Själv har jag första vul imorgon! Trodde det va på ons... Hur många vul har ni fått gjort innan äggplock?
-
Ledsen för er skull!MadArp skrev 2014-11-03 10:50:50 följande:
Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!
-
Jag är också allergisk. Funkar dock bättre när jag tar en allergitablett 30 minuter innan sprutan. Testa! Funkade som bäst efter dag två med tablett. Kändes knappt alls dagarna efter det.Sjöblomman skrev 2014-11-05 22:00:51 följande:
Jag är allergisk mot Orgalutran, men det är bara att stå ut! Får värsta svullnaden, klåda och rejäl rodnad... Suck!
-
Stackare som inte kan sova... Jag har också sovit dåligt efter IVF'en. Drömmer mycket, inte nödvändigtvis om barn, men mycket som rör sig i huvudet. Jag jobbade fram till äggplock, trots att jag var svullen som ett hus. Det funkade. Efter äggplock var jag hemma i 2v. Mest pga smärta och pga överstimuleringen. Försök jobba om du kan, om du inte har för ont. Ångest blir sällan bättre om man är hemma.Libra1 skrev 2014-11-06 05:58:51 följande:
Godmorgon tjejer! Hur mår ni?
Jag har inte kunnat sova i natt pga ångest. Den blir värre och värre för varje försök vi gör. Sitter och väntar på att kunna sjukskriva mig. Det ger mig också ångest.
Hur klarar ni av jobb under behandlingen?
-
Klart du kan! Till mig sa de att jag kan äta mediciner som jag vill fram till ET. Borde vara samma med alkoholPommac skrev 2014-11-06 19:45:21 följande:
Hej tjejer! Tror ni jag törs dricka ett glas vin i morgon? Ska fira en kollega på jobbet som fyllt år. Jag börjar ju med sprutorna på lördag. Det kan inte bli nåt krux va om jag bara dricker ett glas??? Jag dricker ytterst sällan annars. Senast var i somras. Man vill ju inte väcka uppmärksamheten med ett glas vatten heller.
-
Haha var det Dr.Gottlieb på Sophiahemmet som sa så?Libra1 skrev 2014-11-06 20:13:30 följande:Jag brukar försöka undvika alkohol under behandlingen. Men denna gången har jag unnat mig hela 2 glas vin. Så länge man inte blir tokberusad så är det antagligen inga problem.
Vi hade en läkare innan som tyckte vi skulle köpa skumpa för pengarna istället för att slösa dem på ägglossningstest. Det säger väl lite. Det är kanske bättre att slappna av. :)