• Heystella

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Nicka skrev 2014-10-26 18:54:36 följande:

Testade idag positivt :) :) så nu är de bara att vänta och hoppas hoppas!!! Jäkligt svårt att våga tro

Stort grattis till dig! :)
  • Heystella
    Lägger till Maka011 i listan samt uppdaterar mig själv! :)

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    Ca 30 okt - Sjöblomman (225 ?)
    Ca 31 okt - Libra1 (300 IE Menopur)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    Ca 4 nov - Så vit
    Ca 12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    Ca 13 nov- Belissa
    {#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 45/46 - EmyJ
    Ca v 47 - Så vit
    Vecka 48/49 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    30 el 31 oktober

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
  • Heystella

2 veckor kvar till sprutstart nu och tiden gå verkligen så långsamt! Är så otålig på att sätta igång :)

• Heystella
    Sjöblomman skrev 2014-10-30 09:52:16 följande:

Vänta nu... långa eller korta?

Haha korta, vadå då?
  • Heystella
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-30 14:21:58 följande:

Nu är jag ruvare!!

Långa väntan börjar nu.

Fick tillbaks tre blastocyster av "halvbra" kvalitet. Hade två till som inte kunde frysas. Mikroskopisk chans för trillingar alltså... Haha.

Blev väldigt glad över möjligheten. Mina ägg är inte av toppkvalitet och jag har inte åldern för mig. Risken för överstimulering såg de som väldigt väldigt liten. Har inte haft några symptom hittills och mår toppen.

Kul! :D håller tummarna för dig och hoppas att väntan inte blir alltför jobbig.
  • Heystella
    Sjöblomman skrev 2014-10-31 19:25:57 följande:

Sprutstart idag för mig! Jippi! Kan någon vara snäll och lägga in det? Tack!

Vad roligt att komma igång! :) Jag kan lägga till det i listan om nån timme om ingen annan hinner före.
  • Heystella
    Pommac skrev 2014-10-31 22:24:33 följande:

Hej! Nu är det äntligen dags för oss! Vi är två 30 åringar som försökt få barn i 2,5 år. Min man har slutat snusat och vi har båda gått ner i vikt för att försöka öka våra chanser. Jag vägde 100 kg då och nu idag väger jag 78 kg och har ett bmi på strax under 30! Och detta var startskottet på ivf försök ett. Vi kör den korta varianten (läkaren fick välja) och vi gör ivf i Umeå. Nu inväntar jag mensen på måndag och börjar isåfall med sprutorna på onsdag. Men det återstår att se. Läkarna har inte hittat något fel på oss.

Välkommen hit! :)
  • Heystella
    maka011 skrev 2014-11-02 21:22:15 följande:

Tack! Hoppas jag med! Hade varit skönt att slippa sprutorna.

Åh jag måste bara berätta..! Min sambo friade igår! :) Så nu ska förhoppningsvis både bli fru och mamma. :)

Åh grattis! Jag och min sambo håller själva på att planera vårt bröllop just nu och det håller tankarna borta en del från allt jobbigt :)
  • Heystella
    Flygekorre skrev 2014-11-05 15:50:03 följande:

Hoppar in i tråden! :) 

Vårat första ivf-försök, sprutstart 1/11 och idag är det dags för första orgalutran- sprutan, första ultraljudet imorrn, nervös! 

Lycka till hörrni! <3

Välkommen hit! :)
  • Heystella

Idag är det 5 dagar kvar tills mensen borde dyka upp, så snart är det dags för sprutstart även för mig. Börjar bli riktigt nervös!

Ang. Det här med jobb så är jag otroligt tacksam just nu att jag driver eget företag och jobbar hemifrån. Det underlättar väldigt mycket just nu :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa