• Tgj

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Sjöblomman skrev 2014-11-01 14:46:52 följande:

Började som sagt med 225 IE Gonal-F igår kväll. Nu har jag världens diaré (ursäkta infon). Det står som en av biverkningarna, är det någon annan som har upplevt det?

Sjukt jobbigt om det ska vara så under hela sprutperioden, för i så fall måste jag sjukskriva mig. Kan inte åka till jobbet när jag måste gå på toa var 15e minut!

Hur går det för dej? Såg på listan att vi ligger ganska lika i tiden! Gör du långa eller korta?
  • Tgj

Usch va mycket tråkigheter som kan ske innan man får ett ägg som tänker stanna nio månader :(

Själv har jag första vul imorgon! Trodde det va på ons... Hur många vul har ni fått gjort innan äggplock?

• Tgj
    Nicka skrev 2014-11-04 16:34:19 följande:

Har varit på gyn och gjort vul plus gravtest som visade negativt :( :( tungt även om de va de vi misstänkte..kommer nu att ta en paus över jul o nyår sen får vi se, kanske inte kommer att vara här så mycke, men jag önskar alla här ett jättelyckatill!!

Va tråkigt! Hoppas ni kan hitta nya krafter till det nya året!
  • Tgj
    Libra1 skrev 2014-11-03 22:46:10 följande:

Tgj: Lycka till på VUL imorgon. :)

Tack! Det gick ganska bra. Fick höja dosen till 150 ie och ny koll på mån. Jobbigt att vänta och hinna tänka alla dåliga tankar 1000 gånger...

Hur går det för dej? Vad är det för skillnad på gonal-f och menopur?
  • Tgj

Är det normalt att det går 6 dagar mellan första och andra vul? Fick dosen lite höjd... Hur stora bör äggen vara när dom plockas?

Hoppas nån har bättre koll än mej :)

• Tgj
    LadyMaria skrev 2014-11-06 16:44:01 följande:

Hej tjejer, det var ett tag sedan jag skrev i denna tråd.

Vi ska göra ICSI pga manlig faktor. Detta är vårt andra försök.

Jag ska på ultraljud imorgon och om allt går bra blir det äggplock nästa vecka.

Vad har ni fått ta för enheter? Jag är 28 år och började med 125 och sedan 150 enheter med Gonal F.

Hur har ni känt er under behandlingen? Jag kan känna mig sjukt ensam om vad man behöver gå igenom och känslomässigt är det väldigt jobbigt..

Sådan lång procedur och förhoppningar.

Har era män varit stöttande? Jag kan känna att min sambo tar allt lite för lätt... Jag är en positiv människa och jag brukar inte gnälla för saker. Men när jag har talat om hur dåligt jag mår vissa dagar kan han förringa mina känslor och säga att jag inbillar mig och inte ska tänka så mycket på hur det kommer att gå.

Kan bli väldigt ledsen över det.

Vi är ganska lika :) samma ålder och dos gonal-f fast vi ska inte göra icsi.

När började du spruta?

När gjorde du ditt vul?

Känner mig ibland ensam... Maken "glömmer bort" ibland och visar inte lika mycket intresse som mig. Men han drar ett större lass här hemma och ställer upp till tusen när jag ber om nått!
  • Tgj
    Libra1 skrev 2014-11-06 19:15:48 följande:

Jag ska också på ultraljud imorgon. Spännande! Jag tar 300 IE Menopur denna gången. Har haft 187,5, 225 och nu då 300 IE. Får se vad resultatet blir denna gång. :)

Jag har också känt mig väldigt ensam under behandlingarna. Men nu har jag startat IVF-träffar och de har hjälpt mig så otroligt mycket. Där finns träffar i lite andra städer också.

Kika här om ni är intresserade: www.minbebis.com/blogg/libra/traffar/

Hur gick det idag? Många fina äggblåsor hoppas ja :)
  • Tgj
    Libra1 skrev 2014-11-07 20:06:06 följande:

VUL idag gick jättebra. Där var 14 äggblåsor som höll bra storlekar. Ska tillbaka på måndag då de behöver växa till sig lite mer. Spännande! Blev så glad. :)

Trevlig helg alla!!!

Har du nån aning om storleken på blåsorna? Trevlig helg!
  • Tgj

Hej alla! Nu ligger man här och är alldeles för nervös för att sova. Har andra vul imorgon och tänk om det inte ser bra ut! Blir tokig på alla känslor fram och tillbaka! Ena stunden är jag positiv och tacksam och nästa negativ och säker på att allt ska gå fel :(

Nån som har tips på hur ni gör för att hålla humöret uppe?

• Tgj

Många men fortfarande för små ägg så samma dos och nytt vul på ons :(

Jag tycker det låter väldigt försiktigt med samma dos och avvakta två dagar när äggen är mellan 10-13mm... Kan dom verkligen växa till sig så mycket på två dagar? Men det är ju bara att lita på dom som kan!

Hoppas att det går bra för er som gör äggplock och insättning denna vecka :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa