IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa
De sticker så få gånger som möjligt, kanske 1-2 ggr per sida? De tittar på ul effer en bra linje där de några många blåsor på samma stick. Så rotar runt än nog rätt uttryckt. ????
De sticker så få gånger som möjligt, kanske 1-2 ggr per sida? De tittar på ul effer en bra linje där de några många blåsor på samma stick. Så rotar runt än nog rätt uttryckt. ????
Hej allihopa! Jag har haft fullt upp och inte haft tid att hålla koll på den här lilla tråden :) Kul att ännu fler har kommit hit!
Själv närmar jag mig mensen, om jag känner min kropp rätt (inte alltid så lätt med PCOS) så borde mensen komma imorgon (är lite rosa idag nämligen).. Vilket innebär sprutstart på onsdag! Spännande!
Jag skulle på åter insättning idag kl 13, barnmorskan ringde nu och sa att det inte blir nåt, ingen av våra 13 äggblåsor har delat på sig.... Så jävla ledsen!
Spraystart
6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)
4 nov- Belissa
{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
29 okt - Tgj
31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
5 nov - EmyJ
4 nov - Så vit
Ca 12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
Ca 13 nov- Belissa
{#emotions_dlg.flower} Medicinstart
{#emotions_dlg.flower} VUL
20 okt - Sthlmsthlm
31 okt - Maka011
4 nov - Tgj
5 nov - Sjöblomman
7 nov - Libra1
10 nov - Så vit
12 nov - EmyJ
{#emotions_dlg.flower} ÄP
25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
31 okt - MadArp
Vecka 46 - Libra1
Vecka 45/46 - Sjöblomman
Vecka 46 - EmyJ
Vecka 46 - Så vit
Vecka 48/49 - HeyStella
{#emotions_dlg.flower} ET/FET
3 nov - trina
Plus Testdag
18 nov- trina
Gravid VUL
Baby Gravida & BF
{#emotions_dlg.flower} Antal försök
Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
dumdummast - Nr 1
Sjöblomman - Nr 1
EmyJ - Nr 1
HeyStella - Nr 1
Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
Så vit - Nr 1
Sådärja... Första Menopur injektionen gjord. Så schizo att ge sig själv en spruta när man är spruträdd men gillar att sticka andra haha.. Jobbar som undersköterska :D
Godmorgon tjejer! Hur mår ni?
Jag har inte kunnat sova i natt pga ångest. Den blir värre och värre för varje försök vi gör. Sitter och väntar på att kunna sjukskriva mig. Det ger mig också ångest.
Hur klarar ni av jobb under behandlingen?
Godmorgon tjejer! Hur mår ni?
Jag har inte kunnat sova i natt pga ångest. Den blir värre och värre för varje försök vi gör. Sitter och väntar på att kunna sjukskriva mig. Det ger mig också ångest.
Hur klarar ni av jobb under behandlingen?
Ni som har tagit Menopur förut eller gör det nu, hur snabbt efter första sprutan har ni känt av att något händer? :) Antingen så inbillar jag mig eller så ger sig äggstockarna till känna.
Jag har testat både Gonal-F och Menopur och har känt av äggstockarna redan efter 3:e sprutan. Många känner inte av något förrän vid VUL. Men det låter ju positivt att du redan känner något. Då händer det grejer. :)
VUL idag gick jättebra. Där var 14 äggblåsor som höll bra storlekar. Ska tillbaka på måndag då de behöver växa till sig lite mer. Spännande! Blev så glad. :)
Trevlig helg alla!!!