• Flygekorre

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hemkommen från ÄP! 8 ägg fick de ut, känns lite :( Men det är ju kvalitén som räknas så håller tummar och tår! 

Känner mig förvånansvärt pigg även om det känns som jag har mensvärk! Lite trist att det inte blir träning på ytterligare 1v men vad gör man inte för chansen att det ska lyckas! Funderar dock på om man ska våga sig in till skolan för en föreläsning... Helst skulle jag bara vilja ligga och kura i soffan men det borde ju knappast vara skadligt att ta sig i sakta mak dit och sitta på en föreläsning 3h? E ingen gympa direkt! :) 

Hoppas det har/går bra för er andra med idag!! <3

• Flygekorre
    Libra1 skrev 2014-11-12 11:06:59 följande:
    Grattis till äggen. Själv orkar jag inte göra något efteråt då jag har ganska ont. När morfin och paracetamol släpper så kommer det tillbaka. Att sitta på en stol skulle inte gå så bra för mig med andra ord. De rekommenderar att man tar det lugnt efteråt. Men gör det som känns bäst för dig. :)
    Tack! Nej, som du säger, skulle helst vara hemma men skulle vara bra att vara med på detta :/ Men får försöka bita ihop, om inte annat får jag väl åka hem =)
  • Flygekorre
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 19:03:05 följande:

Jag har så vansinnigt ont nu! Funderar på akuten?

Fick du inget "panik-nr" till kliniken? Ring de isf!! Åh hoppas det inte är allvarligt!! <3
  • Flygekorre
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 19:41:27 följande:

Tack tjejer! Min man ringde vårdguiden som kopplade till gynakuten. De sa att det kan vara "normal" värk och att jag skulle ta två citodon var 6e timme. Om det inte blir bättre ska vi in. Det kan antingen vara vätska eller en blödning i så fall.

Jag hade verkligen panikont, skrek och grät, stod dubbelvikt, mådde illa och kändes som om jag skulle kräkas.

Nu är det lite bättre.

Ni som haft så här superont, när går det över? Känns inte så trevligt att hoppa upp i gungstolen för återföring när det gör så här ont... Samtidigt som jag inte vill missa chansen efter allt detta!

Läste inlägget nu! Usch stackare :(
  • Flygekorre

Återföring idag! Åh vad jag hoppas att det fäster, testdag 2/12! 3 till frysen, glad att några överlevde trots att jag inte fick ut så många! :) 

Håller tummarna för dig Libra, gud vad häftigt om det skulle bli tvillingar! Lite av en dröm jag själv haft :)

• Flygekorre

Tack cegesi!

Tgj, Jag har mått oförskämt bra! Gjorde ont att böja mig i ca 2 dagar men nu är det endast lite ömhet i magen! Brösten e nog min största "biverkning" av den här behandlingen, herregud! De är gigantiska mot vanligt + rejält ömma... Men inte spec av ÄP, hoppas det går bra!! :)

• Flygekorre

Duktiga ni e allihop!! Mycket som händer <3

Kom att tänka på... Ni som misslyckats innan, på vilken dag blödde ni? Och om det är nån som blivit gravid, blödde ni inte alls då?? :)

Ta hand om er!

Kram

• Flygekorre
    Linda8110 skrev 2014-11-17 06:43:30 följande:

Jag började blöda på dag 11. Hoppas slippa det nästa gång :)

Åh! :( Ganska länge du hann gå då ju... Ja, håller tummarna <3
  • Flygekorre

Hoppas denna tråd får en positiv vändning snart men några verkar det ju rulla på för utan krångel!! :)

Här är det imorgon exakt 1v sen återföring, börjar bli lite orolig dock - ska det rinna såhär mkt av lutinus?! Lite äckelvarning men 4ggr/dag känns det som en flod och det liksom "svämmar över" :S Blir ju livrädd varje gång och bereder mig på blod... :( Känner verkligen ingenting kroppsligt i övrigt men hoppas att det är för tidigt för det :/

Hur lång tid tar det för ovitrelle att gå ur kroppen? Någon som vet? :) Kommer nog börja tjuvtesta om 1v isf har jag en känsla av! Haha...

Kram på er!

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa