• Pommac1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Sjöblomman skrev 2014-11-12 19:03:05 följande:

Jag har så vansinnigt ont nu! Funderar på akuten?

Man kan inte värma bort smärtan då? Usch vad jobbigt. Ring vårdguiden kanske? Du kanske får några bra tips! Låter inte så roligt!
  • Pommac1

Efter att ha läst trinas inlägg säger jag också: åk in! Bättre än att det blir nåt ännu värre! Ta det säkra före det osäkra!

• Pommac1
    GrukanGrace skrev 2014-11-12 20:04:51 följande:

Det är bara att ta orgalutranen! Ingen fara. Den motverkar ägglossning. Ingen fara. Risken är större om du inte tar och dina äggblåsor är stora så att de lossar.

Vad bra! Blir så spännande i morgon när jag ska på VUL. Har börjat få ägglossningsflytningar nu. :) men känner inte ett dugg. Så frågan är ju?! Jag känner min vanliga ägglossning väldigt väl. Så lite bekymrad blir jag.
  • Pommac1

Jag är också lärare eller ja, förskollärare. :) får sejour det mås efter äggplock om man orkar jobba eller inte. Har barn som vi måste ständigt bevaka så det kan bli tufft.

• Pommac1

Nu har jag tagit orgalutran det gick jättebra att föra in nålen. Det gjorde lite ont på slutet bara och fick inte in den sista millimetern. Det var lite trögt att dra ut kloven men det gick tillsist. Inget blod kom så då började jag spruta in vätskan långsamt, långsamt. Det gick också bra men på slutet gick det riktigt trögt. Vet inte om jag hade tummen ivägen. Gjorde ont och sved rejält! Jag mosade in det sista och sedan sved det rejält i någon minut. Men sedan gick det plötsligt över och nu har jag en röd bulle på magen. Inget klian än för mig. Jag som är expert på att klia i övrigt.

• Pommac1
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 21:40:15 följande:

Ja! Känn efter ordentligt! Jag är aldrig sjuk, och då menar jag aldrig. Så det var ett riktigt stort steg att vara hemma den här veckan. Men nu, med denna värk, tvekar jag inte en sekund att be om sjukskrivning nästa vecka, om det fortsätter alltså.

Okej. Ska göra det. Jag har inte varit sjuk en dag sedan jag blrjade för lite mer än ett års sedan och hag har hyffsat bra imunförsvar. Blir på min höjd lite förkyld. Blir riktigt konstigt om man måste vara hemma.
  • Pommac1

Var på gyn idag och mina äggblåsor var allt från 6 mm - 12 mm ca 12 st. Ska göra VUL nr 2 på måndag. Väntar på att kliniken ska ringa mig nu.

• Pommac1

En fråga nu igen: hur många blodprov har ni tagit? Jag tog ett idag och hade ju VUL samma dag. Har ännu ett VUL på måndag. Ska det vara blodprov då också? Måste jag ringa och höra?

• Pommac1
    Sjöblomman skrev 2014-11-13 15:47:32 följande:

Mycket bättre! Tack! Detta önskar jag inte ens min värsta fiende. Sov 15 timmar i natt...

Kan någon vara snäll och lägga in ägginsättning på mig imorn? Blir inte bra från mobilen.

Härligt att det blev bättre! Hur många har ni fått befruktade?
  • Pommac1
    Tgj skrev 2014-11-13 20:48:00 följande:

Jag fick lämna blodprov på alla tre vul!

Ojoj. Då får jag ringa och höra i morgon då. Har dock bara två remisser. Så jag antar att det bara blir två gånger då.
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa