• LadyMaria

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Sjöblomman skrev 2014-11-12 16:47:52 följande:
    Ja, jag har också på fredag.

Hur vet man om man får vatten i buken? Och vad gör man åt det?
    De sa till mig att när man har så många äggblåsor som jag hade nu och man tar bort dem, vill kroppen gärna fylla på "tomrummen" efter äggblåsorna igen. Då finns det en risk att man får för mycket vatten i buken som börjar trycka på andra organ, kan bli svårt att andas osv.
    Skulle det vara så, får dem tömma buken på vatten. MEN detta är ovanligt, bara att man ska vara uppmärksam på det så man inte blir sjuk.

Man har ju ont efteråt o känner sig rätt svullen. Men barnmorskan sa att drabbas man av det så känner man sig riktigt riktigt, riktigt dålig.
  • LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-11-12 16:56:35 följande:
    Wow! Det var ett bra resultat. :)

Vi får oftast tillbaka ett 2-dagars för våra överlever inte långtidsodling. Har fått ett 3-dagars en gång.
    Ja, det var mkt fler än förra gången. Hoppas kvaliteten är bra nu också Glad
    Finns mycket att vara nervös och orolig över med detta..
    Okej, verkar som att det är vanligast med 2-dagars, eftersom förhållandena i kroppen är bättre än i ett laboratorium.

• LadyMaria
    Sjöblomman skrev 2014-11-12 20:10:46 följande:

Ni som blivit sjukskrivna, är det IVF läkaren som gjort det eller husläkaren?

Jag blev sjukskriven av IVF läkaren vid ET förra gången för jag hade så ont. Det var inga problem att få sjukskrivning alls.
    Jag går dubbelvikt o har ihållande smärta också men inte så jag kräks.
    Hoppas verkligen din smärta lättar snart.. Tveka inte att åka in om det inte blir bättre.

• LadyMaria
    Libra1 skrev 2014-11-13 18:20:48 följande:

Äggplocket gick superbra!!! 9 ägg blev det. Känns ok. Hoppas på bra kvalitet nu bara. Vi kör ICSI på hälften i alla fall, ev på alla. Jag ska få tillbaka ett embryo på lördag och eventuellt en blastocyst på tisdag. Det beror lite på hur de ser ut. Våra brukar inte klara långtidsodling. De verkar helst vilja långtidsodla, men det gick jag inte med på. Vill inte stå utan på tisdag. Idag har jag börjat med Ovitrelle i små doser. Först varannan dag och sen var tredje. De dagar jag inte tar det så blir det Lutinus. Detta för att undvika tidiga spottings och mens. Spännande!!! :)

Å va spännande, du ska alltså få två embryon fast med olika lång utveckling tillbaka?
    Det känns ju som chanserna förbättras avsevärt mycket! Glad

Jag är supernervös för ultraljud och ET imorgon. Förra gången behövde jag inte göra ultraljud innan ET. De vill se att jag inte har för mycket vatten i buken... hoppas verkligen inte jag har massa vatten. Avbryter dem så bryter jag ihop!

• LadyMaria

Nu är jag också "ruvare" Skrattande 
    Av 16 ägg blev 9 befruktade med ICSI
    5st blev fina embryon,
    fick tillbaks 1 och de andra 4 ska odlas till blastocyster tills på måndag.
    Får reda på om någon klarat sig till frysen.

Testdag om 15 dagar!? Så länge.....

• LadyMaria
    Sjöblomman skrev 2014-11-14 19:32:25 följande:
    Toppen! Vilken klinik? Själv har jag testdag 30/11... SUCK!!

Sahlgrenska, själv då? Känns som tiden kommer gå riktigt långsamt till testdagen.
    Har du nått ont efter äggplocket än?
    Mina äggstockar är rätt förstorade än, gör riktigt ont när man sätter o ställer sig upp!
  • LadyMaria
    Cegesi skrev 2014-11-14 20:00:26 följande:

Åh, vad mycket spännande som händer! Grattis till äggplock och ruvning alla berörda!

Hämtade ut mina recept idag så nu är det bara en och en halv vecka kvar.. I går fick jag mitt nya planeringsschema. De hade dock bara fyllt i första dagarna för Gonal-f:en och Orgalutranen. Ska börja på 175 istället för 150  den här gången. Hur resten av schemat ser ut får jag väl ta reda på när jag ringer igen när mensen kommer. Suck!

Vilken tid brukar ni ta era sprutor på? Förra gången tog jag vid 18 men vet inte om det kommer fungera med allt jag har planerat längre fram. Hade varit kul att veta hur ni lägger upp det. Glad

Tack! Glad Riktigt pirriga dagar nu, ska försöka att inte tjuvtesta så man får ett negativt resultat i onödan kanske. Men det är så svårt!

För mig justerade dem schemat under tiden då de kontrollerar hur östradiolvärdet (hur det nu stavas)  ligger.
    Jag tog mina sprutor 18:30 varje kväll. Fick smyga iväg på jobbet många gånger.

• LadyMaria

Ni som gjort äggplock nångång,
    Har ni haft fruktansvärd smärta när man ska kissa? Får rent ut sagt så jävla ont precis när man slappnar av o ska kissa som två stora knivar i äggstockarna.

Gjorde äggplocket i onsdags, smärtan o svullnaden borde lägga sig snart?! :( Blir tokig snart

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa