• Cegesi

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Åh, vad mycket spännande som händer! Grattis till äggplock och ruvning alla berörda!

Hämtade ut mina recept idag så nu är det bara en och en halv vecka kvar.. I går fick jag mitt nya planeringsschema. De hade dock bara fyllt i första dagarna för Gonal-f:en och Orgalutranen. Ska börja på 175 istället för 150  den här gången. Hur resten av schemat ser ut får jag väl ta reda på när jag ringer igen när mensen kommer. Suck!

Vilken tid brukar ni ta era sprutor på? Förra gången tog jag vid 18 men vet inte om det kommer fungera med allt jag har planerat längre fram. Hade varit kul att veta hur ni lägger upp det. Glad

• Cegesi

Tack för inputen på tiden tjejer! Tror jag bestämt mig för att ta det lite senare än tidigare. Jag är ju ändå uppe till minst 23 varje kväll (måste ju kolla på paradise hotel...) så det tror jag passar bra. Glad

LadyMaria skrev 2014-11-14 21:09:05 följande:

Tack! Glad Riktigt pirriga dagar nu, ska försöka att inte tjuvtesta så man får ett negativt resultat i onödan kanske. Men det är så svårt!

För mig justerade dem schemat under tiden då de kontrollerar hur östradiolvärdet (hur det nu stavas)  ligger.
    Jag tog mina sprutor 18:30 varje kväll. Fick smyga iväg på jobbet många gånger.

Kan tänka mig att det är skitsvårt att låta bli. Borde vara tidslås på gravtest. ;)

Förra gången fick jag inte ta ett enda blodprov under spruttiden, men 3 stycken VUL (på 10 dagar..). De var väldigt fega och höjde inte dosen förrän efter 2:a VULet. Hade de gjort det efter första hade det kanske gått vägen. Får hoppas de justerar tidigare den här gången. :)
  • Cegesi

Copy paste. :)

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana, läkarbesök 27/11
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    4 nov - Så vit
    5 nov - EmyJ 
    (112,5 Menopur, höjd dos 12 nov till 150 Menopur) 
    8 nov - Pommac
    10 nov - Samira84 (150 Gonal-F höjd 14nov till 200 Gonal-F)
    12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    15 nov- Belissa ( 275 Puregon)
    v.48 - Cegesi

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    7 nov - LadyMaria
    10 nov - Så vit
    12+17 nov - EmyJ
    17 nov - Samira84
    18 nov - HeyStella
    20 nov - Belissa

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    12 nov - LadyMaria
    12 nov - Sjöblomman
    13 nov - Libra1
    14 nov - Så vit

Vecka 46 - EmyJ
    Vecka 48 - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina
    14 nov - Sjöblomman

15 nov - Libra1

Plus Testdag
    18 nov- trina
    30 nov - Sjöblomman
    2 December - Libra1
    2 December - Flygekorre

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
    Cegesi - Nr 1

• Cegesi
    maka011 skrev 2014-11-18 17:26:38 följande:

Önskar er alla ett stort lycka till. För mig blir det inget mer försök i år. Vi räknade på att det kommer att krocka med alla helgdagar och när vi är bortresta. Så på nyårsafton tar jag första provera tabletten och börjar om på ny kula.

Är grymt besviken, men samtidigt känns det skönt med lite paus från allt.

Tråkigt att höra. Ta hand om varandra och ladda om till nästa försök som förhoppningsvis blir ert sista. {#emotions_dlg.flower}
  • Cegesi

Idag kom min mens! Typ 1 vecka "för tidigt". En cykel på 28 dagar. Var väldigt förvånad när jag upptäckte blod på toalettpappret. Fick kolla i stolen flera gånger för att fatta. Brukar alltid känna att den är på väg och när den kommer men nu ingenting. Till dess att jag upptäckte det då förstås, för sen hade jag asjobbig mensvärk. I morgon blir det till att ringa Sahlgrenska och höra när jag ska börja spruta. Äntligen! Känns ändå som att tiden sen förra försöket har gått väldigt fort, tack och lov. Nu ska det vara gå bättre än då. 

• Cegesi

Uppdatering!

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
     6 okt Tiana, läkarbesök 27/11
     4 nov- Belissa

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    27 Okt - Maka011 (112 Menopur)
    29 okt - Tgj
    31 okt - Sjöblomman (225 IE Gonal-F)
    1 nov - Libra1 (300 IE Menopur)
    4 nov - Så vit
    5 nov - EmyJ 
    (112,5 Menopur, höjd dos 12 nov till 150 Menopur) 
    7 nov - Hanna31
    8 nov - Pommac
    10 nov - Samira84 (150 Gonal-F höjd 14nov till 200 Gonal-F)
    11 Nov - 1983an
    12 Nov - HeyStella (150 Gonal-F)
    15 nov- Belissa ( 275 Puregon)
    15 nov - Gurkangrace (Elonva 150)
    21 nov - Cegesi (175 Gonal-f)

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 
    31 okt - Maka011
    4 nov - Tgj
    5 nov - Sjöblomman
    7 nov - Libra1
    7 nov - LadyMaria
    10 nov - Så vit
    12+17 nov - EmyJ
    17 nov - Samira84
    17 nov - 1983an
    18 + 20 nov - HeyStella
    20 nov - Belissa
    26 nov - Cegesi

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    25 okt - Sthlmsthlm (20 ägg)
    31 okt - MadArp
    12 nov - LadyMaria
    12 nov - Sjöblomman
    13 nov - Libra1
    14 nov - Så vit
    19 nov - Hanna31
    Vecka 46 - EmyJ
    21 nov - Samira84
    25 nov - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} ET/FET
    3 nov - trina
    14 nov - LadyMaria
    14 nov - Sjöblomman

15 nov - Libra1
    19 nov - Så vit

Plus Testdag
    18 nov- trina
    29 nov - LadyMaria
    30 nov - Sjöblomman
    2 dec - Libra1
    2 dec - Flygekorre
    4 dec - Så vit

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr 6 (IUFD v 22, MA v 10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    LadyMaria - Nr 2 (1a försöket i Juni)

EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
    Belissa - Nr 6 (2 X på tidigare ivf:er)
    Så vit - Nr 1
    Cegesi - Nr 1
    Gurkangrace 4 (icsi, 3 försök med Menopur med kanonresultat men nu testar vi nytt)

• Cegesi

Grattis alla ruvare! Längtar som sjutton till jag också får kalla mig det. Gillar inte att ligga efter och här inne ligger jag sist. :)

Har ni varit med om ni fått för lite läkemedel utskrivna? Jag upptäckte precis att jag bara har gonal-f till 4 dagar (till och med måndag). Ska ju inte träffa dem förrän onsdag. Är det idé att ringa under helgen eller ska jag ta det på måndag? Vet att de har en telefonsvarare och så ringer de upp på söndag, men jag vill ju inte vara till besvär. Orgalutran verkar jag ha hur mycket som helst av. Sjukt bra tjänst av apoteket att en kan logga in och kolla. Det upptäckte jag också först idag. :)

• Cegesi
    Linda8110 skrev 2014-11-21 22:23:05 följande:
    Jag ruvar inte heller ;) Ring dem i helgen! Bättre att ligga lite före.
    Det är ju inte långt kvar till du också gör det. :) Ja, jag får göra det. Tack. :)
  • Cegesi
    dumdummast skrev 2014-11-22 05:16:39 följande:

Har inte varit så aktiv hör sen vi fick avbryta vårt första försök.

Men nu är det dags igen. Jag som trodde det var tvungen att gå minst en mens emellan. Men icket det. Nu startar vi upp på söndag igen

Vad roligt! Vi fick ju också avbryta och det känns som tiden sen dess har gått väldigt fort. Trodde verkligen inte det. Så skönt att få det gjort innan jul. :)
    Linda8110 skrev 2014-11-22 08:35:50 följande:
    Det är över en vecka kvar förhoppningsvis ;) Hoppas ju på blasto!! Håll tummen för att min ÄL sker tidigast på tisdag...
    Håller alla tummar jag kan. :)
    Hejmennej skrev 2014-11-22 06:21:52 följande:

Det är garanterat mens som jag fått , men jag är ändå positiv, att testet gav utslag borde ju betyda att det är ett supertidigt missfall, och jag tänker att det ändå är bra för då borde ju ägget ha fäst. Vi har aldrig fått utslag förut på test.

Alltid något!  Tycker det är härligt att höra att du är positiv. Tror det är lätt att fastna i det negativa och det gör ju ingen nytta direkt. Jag vet att jag har lätt för att trilla dit i alla fall, så därför tycker jag det är väldigt roligt. Smittande till och med. Håller tummarna för att de i frysen stannar kvar. :)
  • Cegesi
    maka011 skrev 2014-11-22 13:54:49 följande:
    Du ligger inte sist. Fick avbryta förra försöket och nu ska jag inte ta första provera tabletten förrän på nyårsafton.
    Tydligen vanligare än jag trodde att de avbryter försök. Hade inte haft en tanke på det innan det hände oss. :)
    Tiana skrev 2014-11-22 13:05:33 följande:
    Du ligger inte sist, det är jag det. Jag har första läkarbesöket för IVF på torsdag nästa vecka. Har bara fått synarela utskrivet av min vanliga gyn under väntetiden Cool

Jag hade tydligen fel. Kollade bara i listan. Flört Hoppas ni får komma igång snart. Denna väntan...
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa