• mea84

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Cegesi skrev 2014-11-28 12:25:46 följande:

De hade växt! Två stycken på 12 mm och tre på 11, och en väldans massa smått. Så skönt för jag har varit väldigt skeptisk till att det skulle hända något den här gången. Nytt ultraljud på måndag så det kanske blir plock nästa vecka. Hoppas det inte säger poff och alla växer till nu bara. Jag hade ju hoppats på några fler än 5 men det kanske kommer några till? Vad är era erfarenheter?

Kan inte säga att jag har så mycket erfarenhet av detta, gjorde första insättningen förra onsdagen...men de sa till mig att man bör ha mellan 5-15 äggblåsor. För mig fick de ut 9 äggblåsor men endas 7 av de var ägg i, blev 3 fina 4 celliga ägg (1 till mig i onsdags och 2 till frysen) mina äggblåsor var mellan 11-25 mm stora...och de var väldigt nöjda med storleken då iallafall. Detta är mina erfarenheter om de hjälper dig lite Cegesi
  • mea84
    Tgj skrev 2014-11-29 08:54:33 följande:

Jag har också testdag på fredag den 5/12!

Många som ska testa i veckan!

Spännande vilka som får plus :)

Själv har jag gett upp och får ta nya tag nästa år!

Varför gett upp? Känns de så i kroppen?
  • mea84
    Heystella skrev 2014-11-28 16:59:41 följande:

Usch, nu kom förkylningen igen! Blev superförkyld på andra sprutdagen och det höll i sig en vecka, nu är det tydligen dags igen :( Hoppas alla dessa förkylningar inte ställer till det nu under ruvningen.

tror inte att förkylningen skall inverka på ruvningstiden skulle inte orora mig för det.
  • mea84
    Hanna31 skrev 2014-11-29 12:47:16 följande:

På RD 5 idag, känner absolut ingenting...

Jag går in på ruvdag 10 idag och känner inget större heller...men många känner ju inget alls förrän vecka 6-7 ändå, så var inte orolig Men det är en jobbig väntan tills testdagen!!
  • mea84
    Hanna31 skrev 2014-11-29 12:47:16 följande:

På RD 5 idag, känner absolut ingenting...

Pommac1 skrev 2014-11-29 12:52:49 följande:
    Inte jag heller. Är på rd 8 idag. Tråkigt. Vill att brösten ska bli så där ömma som efter jag tog otrivelle sprutan. Men icke det. Tappar hoppet.
    Har ni satt in två dagars eller 5 dagars?

• mea84

Blir ju knäpp på mig själv....sa att jag inte skulle testa men idag så känner jag en molande värk i magen...kånner mig lite annorlunda så tog ett test, vilket var negativt!!! Visste ju de men är ändå inne på rd 10 å ändå ingenting...men kanske för tidigt isåfall.

• mea84
    Pommac1 skrev 2014-11-29 18:37:12 följande:

Hur kommer det sig att min testdag är så långt borta? På mitt papper står det 3 veckor innan testdag från att man sätter in ägget. Hur länge har ni? De är många som verkar ha kortare. Jag fick även ett datum och det är även tre veckor bort från att jag satte in. Varför verkar det vara så olika? Kommer jag få mens innan? Mina lutinus tar slut innan tre veckor. Får nog ringa och fråga. Hmm..

Jag ska testa två veckor efter insättningen, alltså samma dag som BIM är. du bör ju ha lutinus tabletter fram tills TD så man vet. Är de neg slutar man men vid pos så ska man fortsätta ett tag till. Vart har du gått? Du bör ju få mens innan de tre veckorna är slut, om du nu inte är gravid (vilket vi får hoppas )
  • mea84

Stor kram till er som fått mens! Vi hoppas på nästa tillfällen så blir det plus

Själv går jag in på rd 12 imorgon, känner absolut ingenting så vet inte vad man ska tro!

• mea84

Negativt på BIM -2 och inga symtom!! Får väl hålla tummarna för att man ev hinner med en insättning innan julstängning på SU. Men har ju inte fått mens såklart ännu. Någon som vet hur de fungerar då? Måste man invänta mens innan man kan sätta in igen?

• mea84
    Hanna31 skrev 2014-12-02 13:49:10 följande:

Tack Håller tummarna för dig med!!

Ja, jag fick en 5-dagars... nu är jag nästan övertygad om att det går åt skogen... mer rosa lutinus...suck... men men, det är vår första ruvning, så jag har nog inte ens vågat hoppas på att det skulle gå vägen..:-/

Känner ingenting alls, ibland får jag lite snabb molvärk men det går över direkt... Maken och jag har bestämt att vi ska dra iväg på nån resa till värmen efter nyår om det inte går vägen, så jag får väl börja kolla hotell nu då..

Hoppas ditt illamående är ett gott tecken!!

Tråkigt att höra men jag och sambon är i samma sits som ni, första ruvningen, lite rosa flytningar efter lutinus, inga känningar och har testdag imorgon, har inga förhoppningar om ett plus!! och vi kollar också resor efter nyår, får komma bort från alla gravidmagar här hemma som kompisarna bär runt på....massa prat om hur de känner sig i magen osv....skit tröttsamt å lyssna på men ändå är ja glad för deras skull, att det går så lätt för dem! men andra måste tydligen göra allt å inget och får ändå inga plus!! låter kanske som jag inte är glad för mina vänners skull men de är lite svårt att vara glad och orkar inte lyssna alltid på hur glada och lyckliga de är för de precis blivit gravida...jaja någon gång ska man väl lyckas också...hoppas hoppas hoppas
  • mea84
    1983an skrev 2014-12-02 15:43:40 följande:

Jag förstår precis hur du känner, alla blir gravida kors och tvärs, hur lätt som helst och sen får man ofta höra solskenshistorier som inte gör saken bättre. "dom kopplade bara av och då blev hon gravid" det är ingen som gör det av ondo, men jag vet för min egen del att jag är rätt less på att höra sånt.

Jag glädjs åt mina vänner när de blir gravida, precis som du, men det blir samtidigt en smärtsam påminnelse om att vi inte har barn, är gravida eller vet om vi ens kan få barn. Men jag tror det är viktigt att få sörja också, man får bli ledsen också. Vem skulle inte bli det i vår sits? Problemet är tyvärr att ingen som inte är i vår sits kan förstå exakt hur det känns.. Vilka psykiska och fysiska påfrestningar man genomgår..

Men hoppet är inte ute för dig ån, jag håller tummarna!! :)

Håller med dig till fullo de du skriver är kanske svårt för andra att förstå hur det är att genomgå denna resa man gör! Men någongång får man hoppas på plus (tror dock inte att de blir denna gången, är ju bara första försöket för oss) annars får man försöka njuta av livet tillsammans med sambon och hitta på massa andra roliga saker som finns här i världen!!
  • mea84

Minus på testdagen idag och hej mens!! FET v 5 är nu planerat, får hålla tummarna för att lyckas nästa gång! Hoppas någon kan få ett plus i denna tråden snart

• mea84
    Libra1 skrev 2014-12-03 10:22:50 följande:

Det blev inget här heller. Har nu gett upp detta försök.

Nu ska vi boka bröllopsresa och så blir det nya tag i feb/mars.

Ett stort lycka till!

Lycka till nästa gång! och ha en toppen bröllopsresa!!!
  • mea84
    Tgj skrev 2014-12-03 10:52:29 följande:

Vågar nästan inte skriva detta, men jag fick plus på testet imorse... Men har blödigt till och från sedan lördag. Nu mer än då så det är väll ett tidigt missfall :(

Detta är tredje missfallet och det börjar kännas hopplöst!

Klart du vågar skriva, kan ju vara så att man blöder trots att man är gravid. Behöver ju inte betyda att de är missfall men förstår så klart din oro med tanke på ökad blödning. Håller unnar och tår för din skull
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa