• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

1983an skrev 2014-11-20 07:14:28 följande:
    Inte för oss, om man behöver avbryta ex om vi bara skulle ha ett-två mogna ägg så avbryter dom och man får göra en ny stimulering. Men det skiljer sig säkert också från län till län.

Längtar också till imorgon. Hoppas det ser bra ut för oss båda :)

En annan fråga, hur gör ni alla med kaffe under stimuleringen och ruvningen? Dricker ni eller har ni uppehåll? Vad har ni fått för feedback av era läkare?
    Dricker själv inte kaffe. Men 3 koppar ska vara ok. :)
  • Libra1
    Flygekorre skrev 2014-11-20 16:40:14 följande:

Hoppas denna tråd får en positiv vändning snart men några verkar det ju rulla på för utan krångel!! :)

Här är det imorgon exakt 1v sen återföring, börjar bli lite orolig dock - ska det rinna såhär mkt av lutinus?! Lite äckelvarning men 4ggr/dag känns det som en flod och det liksom "svämmar över" :S Blir ju livrädd varje gång och bereder mig på blod... :( Känner verkligen ingenting kroppsligt i övrigt men hoppas att det är för tidigt för det :/

Hur lång tid tar det för ovitrelle att gå ur kroppen? Någon som vet? :) Kommer nog börja tjuvtesta om 1v isf har jag en känsla av! Haha...

Kram på er!

Lutinus rinner tyvärr väldigt mycket. Jag tar binda på om jag ska gå ut.

10 dagar kan Ovitrelle finnas kvar och ge falskt utslag.

Vi har ju testdag samma dag. Hur gammalt var ditt embryo?
  • Libra1
    Flygekorre skrev 2014-11-20 17:05:03 följande:

Jag måste ha binda 24/7 det rinner längs benen ibland ändå ex om jag precis går upp ur sängen och inte har tighta byxor :S

Ja, jag såg det! Vad kul! :) Mitt är 2-dagars, du hade ett av varje va?? :) Kan knappt bärga mig! Men är ju många dagar kvar och allt kan hända på vägen <3 Verkligen skräckblandad förtjustning det här!

Usch ja! Det där är inte alls mysigt. :-/

Jag fick 2 stycken 2-dagars. De tyckte det var bäst så. Tur det för våra andra klarade inte långtidsodlingen. Nu har verkligen de jobbiga dagarna börjat. Då de faktiskt kan ha fäst. Spännande och skrämmande!!! :)
  • Libra1
    LadyMaria skrev 2014-11-20 19:24:21 följande:

Jag mår rätt bra, förutom att tiden går så sjukt långsaaaamt! Har haft yrsel på eftermiddagen men det är inte så jobbigt.

Idag kom äntligen brevet, det blev 3st Blastocyster till frysen.

Det låter ju positivt! :)

Yrsel låter ju positivt. Grattis till frysisarna. :)
  • Libra1
    Hanna31 skrev 2014-11-20 19:31:04 följande:

När börjar Lutinus "komma tillbaka ut" egentligen. Jag har bara tagit två tabletter än så länge men det rinner inte ut något...? Mycket märkligt.. vart tar det vägen liksom?

En annan fråga för er som gjort detta förut - det är inte att tänka på att ha rumla runt i sänghalmen under Lutinus-perioden? Eller?? Känns lite kladdigt om det rinner som ni säger

Det kan ta någon dag innan det kommer ut. Ha inte sex för nära inpå äggplock bara. Då kan man få en infektion. Man bör vänta 1-2 veckor.
  • Libra1
    Linda8110 skrev 2014-11-21 07:01:11 följande:

Upp å hoppa! Dags för VUL :)

Lycka till med VUL. :)
    samira84 skrev 2014-11-21 07:53:42 följande:

Nervöst nu. Har bytt om till de snyggaste kläder nu å ligger å väntar på äp...

Lycka till med ÄP. :)
  • Libra1
    Ssa skrev 2014-11-21 19:40:40 följande:

Hej ! Jag hoppar in här om det går bra.

Min man och jag har försökt i ca 2 år. Vi mår bra men jag har en "tendens" till PCO. Trodde att man antigen har eller inte :) förklarar lite extra kroppshår haha

Gjorde ÄP i måndags. ET imorgon (!!) tar nu Lutinus och det är lite obehaglig. Var aldrig inget fan av tamponger. Men jag blev sååååå svullen efter ÄP. Har ni bra tips på överleva den här fruktansvärta förstoppningen och svullnaden ??

Vi har 10 befruktade ägg av 15 plockade. Så vi få se hur många har delat sig bra och hur många kommer att frysas ner ?

Lycka till idag!!!

Jag blev väldigt svullen denna gången. Mina bästa tips är att vila, äta salt, dricka mycket vatten samt äta mycket protein. Det är vad min klinik sagt till mig. Gör förstoppningen ont så testa Microlax. Kan lätta det lite. Antagligen har du vätska i buken. Håll koll på viktuppgång. Blir det mer än 2 kg så ring kliniken/gynakuten.

Krya på dig!
  • Libra1
    dumdummast skrev 2014-11-22 05:16:39 följande:

Har inte varit så aktiv hör sen vi fick avbryta vårt första försök.

Men nu är det dags igen. Jag som trodde det var tvungen att gå minst en mens emellan. Men icket det. Nu startar vi upp på söndag igen

Vad skönt att ni får köra igång direkt igen. :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa