• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

1983an skrev 2014-11-25 12:46:53 följande:

Hej, många här inne som ruvar nu, följer er med spänning!

En fråga, jag har planerat plock på fredag och just nu coastar jag två dagar för att få ner hormonivåerna. Men sen igår eftermiddag har jag haft bruna flytningar, precis som jag kan få dagen innan mens. Ringde till akkis idag, men dom sa att det inte kan vara mens som är på gång för jag har för höga hormonnivåer. Men jag känner på mig att nåt är fel.. Har nån annan fått blödning under stimuleringen? Försöker googla men hittar inget :(

Jag har fått det mot slutet någon gång. Vet inte riktigt vad det beror på. Säger de att det inte är någon fara så är det säkert inte det.

Man kan få mellanblödningar av hormoner ibland.
  • Libra1
    Heystella skrev 2014-11-25 12:48:40 följande:

ÄP avklarat! :) 10st ägg blev det. Imorgon får vi reda på om det blir återföring på tors eller söndag!

Grattis!!! :)
  • Libra1
    EmyJ skrev 2014-11-25 08:05:24 följande:
    Gud så spännande! Jag håller verkligen alla tummar jag har och katterna håller tassarna att det blir en bebis för dig!

Jag är lite besviken på att det inte blir något ET.. Å andra sidan är det ju för min egen säkerhet. Får ta det positiva med det hela, jag kan äta allt på julbordet och även dricka lite bubbel på nyår :D Nytt år, nya tag!
    Tack!!! :)

Hoppas du kan dricka lite för mig då också. :P
  • Libra1
    Anermu skrev 2014-11-25 13:41:26 följande:

Hallo alla tjejer! Så himla kul att läsa era inlägg då det snart är dags för mig (nästa vecka ) att påbörja sprutorna! En fråga bara , ni skriver att man inte räknar från återföringens dag , vad menar ni ? :/

När man räknar ruvardagar så är dag 1 dagen efter återföring. :)
  • Libra1
    Anermu skrev 2014-11-25 14:08:32 följande:
    Jaha okey :) då är jag med ! Efter hur många dagar har era läkare sagt att ni kan ta gravtest? Och om jag förstår rätt så fortsätter ni med en viss spruta efter återförandet tills ni visar plus/minus eller tills dosen tar slut ? Isf varför fortsätter man med sprutorna ? Många frågor , kanske dumma frågor , jag vet att jag får alla svar jag har bästa vecka , men väntan dit är ju så obeskrivligt lång som ni alla vet :)
    Det är bara jag som fortsätter med Ovitrelle även efter äggplock. Detta för att försöka undvika för tidiga spottings och mens. Jag har så kort cykel. Ovitrelle innehåller hormonet hcg som är ett graviditetshormon. Så man lurar kroppen.

Du kommer antagligen ta Ovitrelle som sista spruta? Det är en äggmognadsspruta egentligen. :)
  • Libra1
    Så vit skrev 2014-11-25 18:17:12 följande:

Alltså egentligen vågar jag inte ens säga det för att jag kanske jinxar det, men jag kunde inte hålla mig från att tjuvtesta på dag 4 efter blastocyst (dvs 9 dagar efter äp eller dag 6 om det hade varit ett vanligt embryo), och jag fick ett så svaaaagt svaaaagt plus, som en skugga eller antydan till streck. Det var 11 dagar efter orvitrellen och den ska bara sitta kvar upp till 10 dagar. Så nu vet jag inte vad jag ska tro. Tänkte jag ska testa igen på torsdag eller fredag, då har det gått 8-9 dagar efter blastocyst (eller 10-11 dagar om det hade varit ett vanligt embryo). Trodde ju liksom att det skulle vara tvärblankt. Så blev väldigt förvirrad och försöker att inte tänka på detta.

Det känns lite tidigt. Men kanske kanske. Man kan tidigast få utslag på rd9 med ett 2-dagars i alla fall. Vänta någon dag till och testa. Hoppas hoppas!!! :)
  • Libra1
    Pommac1 skrev 2014-11-25 18:36:58 följande:

Tyvärr så klarade inte våra ägg att frysas ned. Nu känner jag nästan att hoppet är ute för det som de satte in. Fast de sa att det ägget såg jättefint ut.

Så har jag också tänkt innan. Men det betyder faktiskt inget negativt för den du har fått tillbaka. Vi har endast fått till frysen en gång och då har jag ändå varit gravid 2 gånger av 5 behandlingar. Vi får se hur det går denna gången. Inga till frysen denna gången heller. Du har helt enkelt fått tillbaka ett superfint. :)
  • Libra1
    Pommac1 skrev 2014-11-25 19:00:20 följande:
    Ja det är väl så. Det sägs ju att det kan ta ett år att bli gravid. Så 10 ägg och ett gick vidare till insättning kanske är rätt normalt om vi skulle bli gravida.

Jag känner på kvällen både idag och igår hur det hugger till nere i magen ibland. Inte många gånger men några. Är det för att man slappnar av? Läker kroppen än? Har mensvärk i benen fortfarande (tre dagar). Är på dag 4 idag.
    Jag var väldigt öm flera dagar efter ÄP denna gången. Det hugger fortfarande till i äggstockarna om jag sträcker på mig eller gör någon konstig rörelse. De kanske är lite förstorade.

Annars kanske det är en liten som sticker dig i livmodern. :)
  • Libra1
    Cegesi skrev 2014-11-25 23:11:51 följande:

Ni som använt Gonal-f. Jag avslutade en spruta som skulle ha kvar 100 IE enligt mina summeringar. Jag vred upp den till 175 och förväntade mig att det skulle stå 75 kvar men istället stod det 12,5. Jag tog det säkra före det osäkra (eller?!) och tog 75 från den nya. Har ni råkat ut för liknande?

Där är lite mer i sprutan än vad det står. Den rätta dosen skulle varit 12,5 med nya sprutan. Men det är säkert ingen fara. Jag har gjort samma första gången. :)
  • Libra1
    EmyJ skrev 2014-11-26 02:59:39 följande:

Sova? Glömt det... Klockan ringer om tre timmar och jag har inte sovit en blund.. Är nervös inför äggplocket och det spänner rejält i magen. Om det känns så här innan äggplock är jag glad över att dom har beslutat om totalfrys..detta måste ju fortfarande klassas som mild överstimulering, vill inte veta hur det känns när man måste in på sjukhus :/ Fy..

Jag kan inte heller sova. Men för att jag börjar bli så nervös.

Hoppas allt kommer att gå bra idag! :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa