• dumdummast

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

{#emotions_dlg.flower}Spraystart
    6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    22 okt- dumdummast (150 IE Menopur)

Ca 30 okt - Sjöblomman (225 ?)
    Ca 31 okt - Libra1 (300 IE Menopur)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    Ca 12 Nov - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    Ca 24 okt - Sthlmsthlm
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 45/46 - EmyJ

{#emotions_dlg.flower} ET/FET

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr6 (IUFD v22, MA v10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)
  • dumdummast
    EmyJ skrev 2014-10-21 22:23:11 följande:

Spännande! Lycka till!

Känns riktigt spännande och nervöst. Nu hänger allt på min kropp känns det som och jag har ingen som helst kontroll över någonting från och med nu. Det känns läskigt.
  • dumdummast

Nu har jag fått besked. Eftersom jag ska göra ultraljud dag 5 så blir det sprutstart torsdag 23/10. Ytterligare en dag till

• dumdummast
    Sjöblomman skrev 2014-10-22 10:15:15 följande:

Men anpassar de inte ultraljudet utifrån den dag du startar med sprutorna?

Hos mig är det så att man ringer direkt när man får mens, då får man komma in samma dag eller dag 2 för att göra VUL. Sen startar man med sprutorna och VUL görs sedan efter några dagar.

Här funkar det så att jag ringer när jag får mens och dom berättar när jag ska börja med sprutorna. Gör inget VUL just innan jag börjar. Utan på mitt "planeringsschema" står det vilka dagar jag ska gör VUL. Och det är på sprut dag fem och nio så då anpassar jag när jag börjar efter det så det inte infaller på en helg. Konstigt att det inte är lika överallt.
  • dumdummast
    Tiana skrev 2014-10-23 09:12:46 följande:

Går ur tråden. Fick besked att de troligtvis inte har tid med mig förrän i januari :(

Nej vad tråkigt all denna väntan gör en galen. 
    Kramar
  • dumdummast
    {#emotions_dlg.flower}Spraystart
    6 okt Tiana (väntar på datum till läkarbesök då vi inte är igång "på riktigt" än)

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    13 okt - Sthlmsthlm (150 IE Gonal-f)
    23 okt- dumdummast (150 IE Menopur)

Ca 30 okt - Sjöblomman (225 ?)
    Ca 31 okt - Libra1 (300 IE Menopur)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    Ca 12 Nov - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL
    20 okt - Sthlmsthlm 

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    Ca 24 okt - Sthlmsthlm 
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 45/46 - EmyJ

{#emotions_dlg.flower} ET/FET

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    Libra1 - Nr6 (IUFD v22, MA v10)
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1 
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1
    Sthlmsthlm - Nr 2 (juli/aug 2014)

Idag kör vi :)
  • dumdummast
    Sthlmsthlm skrev 2014-10-23 22:14:06 följande:

Nu har jag precis tagit ägglossningsspruta och på lördag morgon blir det plock! Sjukt spännande.

Var på sista VUL idag (stimdag 11) och hade ca 15 stora äggblåsor (+30 till mindre). Har PCO därav galet många igång. Lite vätska så liten risk för ohhs, men kliniken bedömde ändå risken som liten.

Hoppas på många fina starka ägg!!

Ååh vad spännande hoppas det går bra på lördag
  • dumdummast

Första sprutan är tagen. Satan så nervös jag var maken fick då bredvid och pusha på, berätta hur duktigt jag var och att klarar det.

Underbara han!

• dumdummast
    Tiana skrev 2014-10-24 08:10:23 följande:

Bra jobbat. Hos oss är det precis tvärt om, sambon skulle nog svimma om han var tvungen att se på

Sjöblomman skrev 2014-10-24 08:18:54 följande:

Modigt av honom! Och ännu modigare av dig! Hur kändes det? Själv är jag mer orolig för den andra sprutan, de sa att det svider av den.

Min man är livrädd för sprutor, vilket han aldrig meddelat men han blev helt vit i ansiktet när jag skulle testa på kliniken. Så det blir nog så att jag gör det enskillt. Vill inte att han ska behöva se på när han tycker att det är så obehagligt, det känns ju ändå inte som en så stor grej för mig. Annat än om det ev gör ont/svider.

Räknar ner för fullt och längtar till mens! Det är minst 5 dagar kvar, men kan lika gärna vara 8 dagar. Satsar på 5, vill komma igång!

Han är egentligen spruträdd så blev överraskad i går. Han sa tidigare att han är med men han vill inte se på utan vill typ blunda medans jag gör det. Men det gjorde han inte utan ha verkligen pushade på kom och la armen om mig och var ett underbart stöd.

Sjöblomman: Jo jag är också lite nervös för den. Tycker det var nog jobbigt att ta den första så får se hur det går men nummer två. Men det får bli måndagens problem.

Jag trodde inte att det skulle vara så stor grej men jag höll på att börja gråta när jag skulle ta den, vilket jag inte trodde att det skulle hända.

Ja, vi hoppas på fem dagar för dig så att ni får komma igång. Känns helt galet att man räknar tills mensen kommer och hoppas att den ska komma så fort som möjligt. När man annars månad efter månad har hoppats på att den aldrig ska komma
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa