• Hanna31

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Linda8110 skrev 2014-11-20 12:30:10 följande:

Grattis! Men varför väntar de till på måndag?

Så här står det på min kliniks hemsida:

Blastocystodling

Efter fem till sex dagars odling bör embryot ha nått blastocyststadiet och innehålla 150-200 celler. Embryot, som då kallas blastocyst, har ökat i storlek och cellerna har delat upp sig till en inre cellmassa (senare fosterceller) och trofektodermala celler (senare moderkaka). Även äggskalet har ändrat utseende och blivit tunnare.

Innan blastocysten fäster vid livmoderslemhinnan, bildas ett hål i äggskalet och blastocysten kläcks ur sitt skal. Om behandlingen ger fem eller fler befruktade ägg, väljer vi oftast att odla alla vidare. De embryon som utvecklas till blastocyster ger ökad möjlighet till graviditet.

Blastocystodling kallas också för långtidsodling.
  • Hanna31
    Linda8110 skrev 2014-11-20 14:14:30 följande:
    Hihi jag vet vad blastocyst är för något jag blev bara förvånad att de bara odlar blasto när det är ert första försök. Där jag går så vågar de inte bara göra blastisar vid första försöket. Men ja det ökar ju chanserna :) Jag hoppas sätta in en blasto denna gång!
    Jaha, ok, ja jösses det är så olika rutiner på olika ställen! Håller tummarna för oss båda oavsett blastocyst eller inte!!
  • Hanna31
    Pommac1 skrev 2014-11-20 16:44:38 följande:
    Vi får inte veta förrän i morgon. Men telefonen har varit tyst idag så jag hoppas verkligen att något ägg är befruktat! Blir riktigt nervöst i morgon! Usch å fy! Har ont i magen fortfarande sedan igår och känner mig uppblåst. Hur mår du? 
    Ok! Åh vad pirrigt! Förstår att du sitter som på nålar!

Jag har jätteont! Hade ont redan vid andra VUL, dagarna innan kunde jag knappt röra mig för jag var så svullen... igår kändes ok efter plocket men sen på eftermiddagen när alla smärtstillande hade lämnat kroppen så kunde jag knappt stå upprätt... låg hela dagen. Nu är jag på jobbet men det värker så fort jag rör mig och med min mage så ser jag redan gravid ut

• Hanna31

Åh jag hoppas såååå på alla er ruvare!!!

Tänk folk som bara: "Hoppsan, jag är visst gravid i vecka 12!" .... det är verkligen såååå avlägset, jag fattar inte att det ens händer! Här håller vi på med ett helt läkarteam och pratar läkemedel, blastocyster, ruvning, akupunktur, kaffe etc, helt galet egentligen....men ack så fantastiskt att det går att påverka ändå!

Tänk alla kärlekspar som oss för 100 år sedan, då fanns det inte så mycket att göra åt det.. <3

• Hanna31

När börjar Lutinus "komma tillbaka ut" egentligen. Jag har bara tagit två tabletter än så länge men det rinner inte ut något...? Mycket märkligt.. vart tar det vägen liksom?

En annan fråga för er som gjort detta förut - det är inte att tänka på att ha rumla runt i sänghalmen under Lutinus-perioden? Eller?? Känns lite kladdigt om det rinner som ni säger

• Hanna31

Ok!! Hi hi, jag kanske måste ringa och fråga...? kondom? Varför då egentligen?

• Hanna31
    Libra1 skrev 2014-11-21 08:29:06 följande:

Ruvardag 6 och det spänner och drar i ljumskarna. Är helt stel i bäckenet. Känns positivt. Något händer. Är extremt kissnödig också. :)

Åh, de låter ju positivt!! Hoppas hoppas!
  • Hanna31
    samira84 skrev 2014-11-21 10:20:03 följande:

Nu ligger jag på rummet igen å väntar på svar om hur många ägg det blev! Känns som jag har mensvärk. Annars känns det ok!!

Hoppas det gått bra!!
  • Hanna31
    Pommac1 skrev 2014-11-21 15:25:15 följande:

Då är jag ruvare! Av åtta ägg blev fem befruktade. Tre delade sig normalt och vi fick tillbaka det bästa som han tyckte såg jättefint ut! De andra två odlas vidare på å sen får vi se. :)

Underbart!!! Wow - lycka till nu! Vad kul! Min klinik har inte ringt in mig idag så jag håller tummarna för att få ruva från och med måndag! Yeaayyyhh! Lycka till nu!!
  • Hanna31

Känner igen det där, jag har vaggat fram i flera veckor och kan inte ens springa till bussen...min läkare sa att det var normalt och i mitt fall fanns det inte ens tendens till överstimulering.. Har du fått besked om att du är överstimulerad?

EmyJ skrev 2014-11-23 20:03:22 följande:

Aaaaargghhhh! Jag är så LESS på det hår nu... Sprutdag 18 idag!! Sen i fredags har jag väldigt mycket obehag i magen. Kan inte gå snabbt och rör mig som en 80 åring.. Ska på VUL imorgon och jag hoppas att dom plockar på onsdag. Jag lär få frysa in allihopa för det här lär inte bli bra om jag gör en ET nu. Less less less! Överstimulering hej hej..

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa