• Libra1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Tiana skrev 2014-10-16 21:14:17 följande:

Kanske kan jag hoppa in här? Var med i en annan tråd, men eftersom vår remiss precis gått iväg hade jag inte så mycket att tillägga i väntans tider till allt som diskuteras där. 
    Utredning gjord, min endometrios bortstädad så gott det går, och jag går redan på Synarela så vi väntar bara på ett datum nu. Väntan är just nu låååååång...

EmyJ skrev 2014-10-17 00:04:18 följande:

Hoppar in i tråden :) Jag och min sambo var på Akkis idag och pratade med läkaren om planerat IVF. Jag kommer att börja med hormoner så snart mensen kommer, vilket är om ca 2-3 veckor. Jag har PCOS och min sambo har nedsatt antal spermier. Det är vårt första IVF!

Cegesi skrev 2014-10-16 22:03:05 följande:

Jag hoppar också gärna in här om det går bra!

I morgon är det ett år sedan vi var på första utredningsmötet. Jag var säker på att jag hade PCOS och att det var därför det inte blivit något. Det visade sig att jag hade PCOS och att min man hade få och ganska slöa simmare. Dålig kombination så vi fick en remiss till IVF-mottagningen. Vi går på Sahlgrenska.

Igår beslutades det att avbryta vårt första IVF/ICSI-försök på grund av att äggblåsorna inte växter. Det var dag 12 av sprutor. Körde korta protokollet och hoppas att vi hinner göra ett nytt försök innan det här året är slut. Barnmorskan verkade tveksam så jag hoppas att min mens bestämmer sig för att komma tidigt. Ständigt denna väntan!

Välkomna hit!!! :)

• Libra1

Jag tycker det är kul med listor. Så kan vi ha bättre koll på varandra. Fyll gärna i eller säg till om ni vill ha med något Glad

{#emotions_dlg.flower}Spraystart

{#emotions_dlg.flower}Sprutstart
    Ca 31 okt - Libra1 (300 IE Menopur)

{#emotions_dlg.flower}Medicinstart

{#emotions_dlg.flower}VUL

{#emotions_dlg.flower}ÄP
    Vecka 46 - Libra1

{#emotions_dlg.flower}ET/FET

PlusTestdag

GravidVUL

BabyGravida & BF

{#emotions_dlg.flower}Antal försök
    Libra1 - Nr6 (IUFD v22, MA v10)

• Libra1
    Sjöblomman skrev 2014-10-17 10:52:34 följande:

Igår lämnade min man in sitt andra spermaprov för analys. Det förra visade bara 12 miljoner, så de var lite oroliga. Han har också varit superstressad över detta.
    Men, det var så himla snälla och ringde direkt när provet var analyserat igår och det visade 36 miljoner! Hurra, vad glada vi blev! Speciellt min man.
    Hur som helst, det är ju fortfarande under "normalt" så vi kör på ICSI ändå.

Alla mediciner ligger där hemma och väntar. Hur många dagar kör man med den första sprutan? Vilken dag börjar man? Jag vet ju att man ska ringa direkt när man får mens, för att få undersökning. Men brukar man börja på dag 1 med sprutan?

Vad bra! Grattis! :) Det är så konstigt att flera miljoner kan vara för lite.

Man börjar med sprutorna på dag 2-3. Sen brukar man lägga till t ex Orgalutran (om man tar den) på dag 5. Vi gör ultraljud runt dag 8. Sen sprutar man mellan ca 8-14 dagar. Lite olika hur det ser ut. Är man svårstimulerad kan det bli fler dagar.
  • Libra1
    {#emotions_dlg.flower}Spraystart

{#emotions_dlg.flower}Sprutstart
    Ca 18 okt- dumdummast (150 IE Menopur)

{#emotions_dlg.flower}Medicinstart

{#emotions_dlg.flower}VUL

{#emotions_dlg.flower}ÄP
    Vecka 46 - Libra1

{#emotions_dlg.flower}ET/FET

PlusTestdag

GravidVUL

BabyGravida & BF

{#emotions_dlg.flower}Antal försök
    dumdummast - Nr 1
  • Libra1

Sjöblomman: Då har du Gonal-F. Den brukar man få börja med. Menopuren blandar man och drar upp själv. Sådär kul! :-/

• Libra1

Säg till om ni vill ha med något i listan. Jag sitter vid datorn under dagen. :)

dumdummast: Börjar du idag? Lycka till i så fall. :)

{#emotions_dlg.flower} Spraystart

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart
    Ca 18 okt- dumdummast (150 IE Menopur)
    Ca 30 okt - Sjöblomman (225 ?)
    Ca 31/10 - 4/11 EmyJ
    Ca 12 Nov - HeyStella

{#emotions_dlg.flower} Medicinstart

{#emotions_dlg.flower} VUL

{#emotions_dlg.flower} ÄP
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 45/46 - Sjöblomman
    Vecka 45/46 - EmyJ

{#emotions_dlg.flower} ET/FET

Plus Testdag

Gravid VUL

Baby Gravida & BF

{#emotions_dlg.flower} Antal försök
    dumdummast - Nr 1
    Sjöblomman - Nr 1
    EmyJ - Nr 1
    HeyStella - Nr 1

• Libra1

Välkomna alla nya! :)

Om man beställer mediciner på förmiddagen så har man dem i regel på eftermiddagen dagen efter. Men visst känns det lite nervöst att inte ha allt hemma.

Sjöblomman: Det är väl 1200 IE i Gonal-f? Då räcker ett paket i 5 dagar. Har du inte fler uttag? Jag har sprutat mellan 9-13 dagar med Gonal-f.

• Libra1
    Tgj skrev 2014-10-19 22:54:14 följande:

Hej allihopa! Här är ännu en som gärna vill vara med :)

Vi har är inne på dag 7 med spray och vårat första ivf försök!

Nån som kan svara på när man brukar börja spruta? Vet att jag ska invänta blödning och sen höra av mej men är nyfiken hur det gått för andra?

Välkommen hit! :)
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa