• Tgj

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Libra1 skrev 2014-11-14 10:49:02 följande:

6 av 9 befruktade. Oj vad glad jag blev!!! Vårt bästa resultat. :)

Grattis, Verkligen bra resultat! Hoppas guldägget finns där :)
  • Tgj

Nu är äntligen otrivellen tagen! HOPPAS HOPPAS vi detta va sista någonsin :)

Hur mår ni som ruvar? Hur länge efter äggplock hade ni ont?

• Tgj

Nu är äntligen äggen plockade! Åtta st känns bra med tanken på att jag bara har en äggstock/ledare :)

Tyckte inte alls det va jobbigt eller gjorde ont!

Spännande att ringa imorgon och höra hur det gått :)

• Tgj
    Pommac1 skrev 2014-11-17 21:45:05 följande:

Nu har jag tagit ägglossningssprutan. Kliniken ringde idag och sa att det var dags för äggplock på onsdag och att jag skulle ta sprutan ikväll. :) grymt spännande nu! Har inte så många ägg men jag hoppas det blir bra ändå.

Lycka till :)
  • Tgj

Fick nyss besked att bara (?) tre av åtta ägg vart befruktade. Det är väll inte så bra resultat?

Nu kommer vi få gå och vara orolig till imorgon... Tänk om inget är tillräckligt bra att sätta tillbaka :(

• Tgj

Nu är det nog kört för oss... Dom sa att det inte gick att avgöra skicket på alla tre äggen så dom vill vänta till imorgon men det känns verkligen kört :( håller tummarna att det går bättre för er andra istället!

• Tgj

Nu är det nog kört för oss... Dom sa att det inte gick att avgöra skicket på alla tre äggen så dom vill vänta till imorgon men det känns verkligen kört :( håller tummarna att det går bättre för er andra istället!

• Tgj
    Hanna31 skrev 2014-11-19 17:33:42 följande:

Vad tråkigt!! ringer de imorgon? Vad menas med skicket? Var de inte mogna?

Ja precis. Först ringde dom och sa att som inte kunde avgöra kvalitén utan villa vänta en dag till och gav oss ny tid imorgon. Men när jag började fråga om varför så "slingrade" sig kvinnan i telefon och vill inte säga så mycket. Tråkigt att dom ger en falska förhoppningar istället för att säga som det är.

Jag fick be att dom ska ringa på fm för att ge besked för vi vill inte åka 1,5 tim igen i onödan!

Tydligen hade dom delat på sig men såg inte tillräckligt bra ut :(
  • Tgj

Nu är vi hemkomna och ruvare :)) minst ett ägg hade växt till sig och blivit ett fint 10 celligt embryo! De andra skulle få "bekänna färg" i några dagar till tyckte läkaren innan ev. Frysning.

Känner som er andra att det är en EVIGHET till det är dax för test :)

Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa