• Pommac1

IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa

Hanna31 skrev 2014-11-18 11:53:44 följande:

Åh, då ligger vi exakt lika! Tog min Ovitrelle 21.00 igår och har plock imorgon kl 09.00....pirrigt... Heja oss!

Jösses, har så ont i magen av blåsorna...jag har inte heller supermånga men magen är ändå jättesvullen och jag har ont så fort jag rör mig. Läkaren säger att det inte är någon risk för överstimulering men jag undrar jag... känns som jag är jättekissignödig hela tiden, fast mer som smärta... Är det bara jag som känner av det så mycket? Träna och dylika aktiviteter är ju inte att tänka på... Sist kände jag ingenting... :-/

Vad roligt att vi ligger lika! Jag tog min spruta kl 21:30 och ska in kl 8:30 i morgon men jag tror att det blir väl inget plock förrän närmare 9:30 skulle jag tro. Man får någon tablett man ska ta osv. Det blir spännande! Jag känner lite i sidan på magen men jag kände mer igår. Det känns ungefär som en vanlig ägglosdning fast lite mer. Jag har inte så många äggblåsor jag heller hoppas jag får ut 8-10 st men vi får väl se i morgon.
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-18 13:50:59 följande:

Nej, det tar nog nån stund innan själva pocket.. först ska ju de grymt snygga kläderna på och tablett tas etc.. Jag tror jag möjligtvis har lite symtom på överstimulering, jag är normalt smal och har platt mage men nu skulle jag utan vidare kunna fejka en halvgången graviditet med min svullnad... Ironiskt att behöva se gravid ut när man inte är det...

Jag har inte heller något överflöd av blåsor, jag hoppas på som bäst 8 ägg...om vi får 8 eller mer har de lovat att göra ICSI på hälften av dem och vanlig IVF på resten... håller tummarna nu!

Svårt att koncentrera mig på jobbet...särskilt med tanke på att jag ska fejka att jag blir sjuk imorgon bitti.. gillar inte att ljuga men känns inte så kul att behöva berätta för chefen hur det ligger till...

Ja det är tufft idag. Bara längtar hem! Jag är överviktig men bara överviktig. Jag har gått från fetma till övervikt. Har gått ner 23 kg. Men min magen syns än så här ser magen ut som vanligt. Men jag kör tajts och klänning för det är så skönt! Jag gör det i morgon också. Vilken klinik är du på? Jag ska från Örnsköldsvik - Umeå (ivf klinik). Så det blir till att kliva upp tidigt i morgon. Eftersom man bara ska dricka så köper jag nån lättdryck och häller i mig i morgon så man får nåt i sig i allafall. Jag har berättat för vissa på jobbet (inte alla) då vi måste ha vikarie för mig så då är det redan fixat. Jag stannar hemma på torsdag också och på fredag får vi väl se hur det blir.
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-18 16:39:03 följande:

Ok! Wow - bra jobbat! Vilken bedrift! Ja det är superskönt! Jag har ganska uppklädd jobbklädsel och det är mindre skönt kan jag säga, skulle helst ha pyjamas hela tiden Vi är på en privat klinik i gbg, har ganska nära. Jag får dricka yoghurt Mixade bär och yoghurt sist, är alltid jättehungrig på morgonen...längtar till ostfrallan an får efteråt

Ok, vad skönt. Jag har ingen på jobbet som vet, å andra sidan är det ingen som ska ersätta mig på det sättet heller.. Vad skönt, att bara ta det lugnt

Tack! :) är det andra gången du/ni gör ivf? Vad jobbar du med? Jag jobbar som förskollärare så jag har ju redan väldigt många barn på sätt och vis. Jag är bra på att inte äta frukost så det passar mig bra att fasta på morgonen. :)
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-18 19:08:32 följande:

Ja det är andra gången fast sist fick jag inga ägg tillbaka så det var ju inte ett helt försök.. :-/ jobbar på kontor.

Var detta ditt första? Du har säkert skrivit det men jag minns inte..

Ok! Ja då har du fullt med barn runt dig! några av dem är säkert IVF-barn så brukar jag tänka när jag ser barn, känns hoppfullt då..

Just så var det ja. Det är så många som skriver så det går inte att hålla koll på alla å man blandar ihop allt. :) min största skräck är ju att inget ska bli befruktat! Kommer bli så nervöst! Känns inte som att jag vill svara när de ringer sedan. Usch vad hemskt. Ja, det är vårt första försök nu. Ja, det finns säkert nåt ivf-barn omkring mig. När jag jobbade på ett annat ställe så vet jag att det fanns ett ivf-barn. Hoppas verkligen att några helst många ägg blir befruktade nu i morgon!
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-18 20:50:27 följande:

Ja verkligen!! Nu håller vi tummarna!! ???? nä, det var inge kul sist. Vi var där på fredagen och skulle återfört på söndagen. På lördagen skulle de ringa. Kl 11 ringde en barnmorska och frågade om vi kunde komma 10 på söndagen istället för typ 10.45.. "Men du menar att det BLIR ett återförande då???" Utbrast jag. "Eehh, jaha, var ni här igår?? oj jag skulle nog inte ringt er än, vi kommer ringa efter morgonmötet och meddela, jag trodde ni väntade på en femdagars blastocyst." En stund efter det ringde läkaren och sa att inget var befruktat... Så surt..

MEN - det ska tilläggas att detta berodde på att läkaren gav mig en alldeles för låg dos Menopur, de trodde jag skulle svara bättre på behandlingen, denna gången är blåsorna mycket större och känner av dem mer... Helt enkelt en medicinsk felreglering! ???? Jag är glad att det är dags! Redo att bli av med dessa blåsor nu också!! Kan ju knappt röra mig..

Okej. Usch så surt! Men det låter ju bra att det känns bättre denna gång. Jag har dålig koll på hur stora blåsorna ska vara. Mina var mellan 16-22 i går (måndag) är det bra? De var 16 hoppas jag har växt på sig om det behövs. Idag har det stuckit till i magen lite då och då antar att det är sprutan som värkar. Jag är också redo! Tagit några bilder på mig som jag ska skicka till min man om han behöver lite hjälp i morgon! Absolut inga porriga men sexiga. :)
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-19 11:21:19 följande:

Puh! Äggplock klart! 9 ägg ute! håller tummarna nu! Livrädd för att bli utan återförande..:-/

Vad bra! Toppen! Här ligger jag i sängen än och väntar på att få veta hur många det blev. Fick rejält ont då en blåsa satt så högt upp. Jag fick rejält med morfin blev väldigt snurrig. Fick vänta en bra stund och hålla upp fötterna innan jag kunde kliva upp. Men tillsist kom jag upp på benen men blev tvungen att sätta mig och fick åka rullstol in då jag blev snurrig igen. Känner inte för att äta nån macka. Har tryckt i mig yoghurt och frukt. Hur mår du?
  • Pommac1
    Hanna31 skrev 2014-11-19 14:27:22 följande:

Grattis! Härligt! Nu håller vi tummarna då! Vi hoppas återföra på måndag. Ni?

På fredag fick vi en tid för återinförande. Men jag känner mig verkligen negativ (känns som att inget ska befruktas). Men vi hoppas! Vet inte hur stor chansen är att det blir något befruktat.
  • Pommac1
    Tgj skrev 2014-11-19 15:06:37 följande:

Nu är det nog kört för oss... Dom sa att det inte gick att avgöra skicket på alla tre äggen så dom vill vänta till imorgon men det känns verkligen kört :( håller tummarna att det går bättre för er andra istället!

Å nej vad tråkigt. Något sånt vill man inte vara med om. Men vi håller tummarna att det ser bättre ut i morgon. Kram!
Svar på tråden IVF oktober/november 2014 för oss barnlösa